Problemele orelor online (I)

Învăţământul online ne-a prins pe toţi nepregătiţi şi nu prea dă roade, fiind deocamdată o soluţie de avarie, în vremuri tulburi, pentru ca elevii să nu uite complet de şcoală

Cursurile online sunt complicate și trebuie abordate diferit, în funcție de vârsta elevului. Astăzi vom discuta despre elevii de la clasele I-IV, urmând să tratăm într-un material separat elevii mai mari.

Specialiștii spun că la grădiniță, clasa pregătitoare, clasa I și chiar în clasa a II-a nu se poate lucra numai online, deoarece expunerea la ecran e dăunătoare – în special pentru formarea competențelor de comunicare. Până la opt ani, partea de cunoaștere este limitată, iar un copil normal de curios se poate descurca ușor cu informațiile. În această perioadă trebuie formate, în schimb, foarte multe deprinderi și abilități care presupun interacțiune directă, cea online nefiind suficientă și eficientă. De exemplu, trebuie exersate concret și direct, cu fiecare copil în parte, anumite deprinderi legate mai ales de coordonare – de exemplu: coordonare ochi-mână la scrierea literelor; copiii trebuie să fie fizic împreună cu profesorul și cu alți copii, pentru a-și forma deprinderi de comunicare verbală și interacțiune socială etc.

„Teme pentru părinţi”

Soluția la îndemână este să se lucreze online cu părinții, dar foarte multe cadre didactice spun că nu pot transforma părinții în profesori de urgență. Pe de altă parte, mulți părinți spun că în fiecare seară trebuie să stea cu copiii și să confecționeze diverse chestii pentru școală, primite de copii ca temă, care de fapt sunt „teme pentru părinți”.

Dincolo de aceste cerințe didactice, la noi a mai apărut problema lipsurilor dotării necesare pentru ore online.

Ore pe internet cu fişe lăsate la poartă

Carmen Maria Hemen, director adjunct al Liceului Todireni, predă la o clasă a III-a. Din cei 28 de copii din clasă, doar doi au calculator, iar părinţii nu-şi permit să achiziţioneze tablete sau să facă abonamente la internet. „Ne străduim foarte mult. Unele familii nu au nici măcar un telefon mobil obişnuit. Nu reuşesc să interacţionez cu toţi copiii online. Am un părinte care mi-a zis că nu-şi poate permite să facă la telefon cost suplimentar, pentru că nu are cu ce plăti. Un alt elev mai are trei surori, iar mama lor mi-a spus că trebuie să facă lecţii pe rând. Ei mai lucrează pe caietele speciale şi vorbim la telefon despre rezolvarea corectă a unor exerciţii. Sunt câţiva copii pe care va trebui să îi vizitez la domiciliu, de la distanţă”, a afirmat Carmen Maria Hemen. ….https://www.monitorulbt.ro/local/2020/05/26/problemele-orelor-online-i/




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ