Profesoara de Limba și Literatura Română, Elena Lupu, spune cât de dificile au fost subiectele de la Evaluarea Națională. Barem de Evaluare si de Notare

EXPLICAȚII… Profesoara de Limba și Literatură Română, Elena Lupu de la Școala Gimnazială “Alexandra Nechita” Vaslui, a comentat pentru cititorii Vremea Nouă, gradul de dificultate a subiectelor de la Evaluarea Națională, cât și posibilele capcane unde puteau fi prinși pe picior greșit candidații.

Iată ce spune aceasta: «M-am uitat puțin pe subiecte. Am citit primul text suport care este foarte important pentru copii. Cred că unii elevi ar putea avea probleme la înțelegerea acestuia. Unii nici măcar nu-l citesc. Textul a fost ales bine, este deosebit, chiar m-a impresionat și pe mine, dar sunt curioasă cum l-au interpretat copiii. Nu m-am întâlnit cu elevii mei să vă spun impresii, urmează să o fac, fiindcă este un final pe care sunt curioasă dacă l-au interpretat așa cum trebuie. În general subiectele au fost accesibile, bineînțeles că elevii au fost familiarizați cu acest tip, datorită testelor de antrenament care au fost introduse de Ministerul Educației. Având în vedere că au avut doar două ore ca timp pentru redactarea celor două compuneri și bineînțeles că a fost și subiectul cu cerințele de gramatica, s-ar putea ca mulți să nu fi terminat teza. Mi-au plăcut subiectele, chiar a fost în sprijinul copiilor. La primul subiect, itemul 4, copiii ar fi trebuit să identifice niște cuvinte care conțin diftongi și printre ele era și “geamantane”. Cuvântul e o capcană, pe care sper ca elevii să o fi depășit. Și am mai văzut o posibilă capcană la subiectul II, itemul 5 unde subiectul propoziției era un verb la mod nepersonal “văzând” și unii cred că l-au luat ca predicat. La compunerea de la subiectul II, privind o întâmplare petrecută în timpul unei activități preferate, cred că aici elevii s-au descurcat. La școală s-au făcut multe activități și au avut de unde să-și aleagă subiectul pentru compunere. Nu mai spun de propoziția predicativă de la itemul 6, introdusă printr-un adverb relativ, cred că nu au fost nici aici probleme. Deci subiectul chiar a fost conceput pentru un nivel mediu și această abordare este bună pentru copii. Având în vedere contextul actual eu așa consider, că subiectul a fost accesibil tuturor copiilor și sunt convinsă că notele probabil vor fi pe măsură. Încă nu m-am întâlnit cu elevii mei, chiar vreau să dialogăm pe Messenger și să discut cu ei despre aceste subiecte. Mă bucur că cei de la Minister au ales un fragment dintr-o operă a unui scriitor necunoscut pentru copii, dar și pentru adulți. Subiectele au fost frumoase, chiar am fost fericită după ce le-am citit și cred că și elevii au ieșit încântați, după această primă probă. Să continue cu speranță și cu încredere în viitor, chiar dacă pentru ei, acum, au avut alte circumstanțe față de celelalte generații, pe care au fost nevoiți să le trăiască involuntar».




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ