spot_imgspot_img
21 C
Vaslui
25-apr.-2024

PS Ignatie, la hramul Mânăstirii Grăjdeni, la Sărbătoarea Sfintei Treimi (FOTO)

- Advertisement -
PREDICĂ… Ierarhul Hușilor a arătat că dragostea este cea care transformă profund omul: “Iubirea însăși este fără de sfârșit pentru că izvorăște din dragostea lui Dumnezeu, care nu are hotar”.

SLUJBĂ… De Sărbătoarea Sfintei Treimi, Preasfințitul Părinte Ignatie, Episcopul Hușilor, a oficiat Sfânta Liturghie la Mănăstirea Grăjdeni, Protopopiatul Bârlad. Din soborul slujitorilor au făcut parte și părintele exarh Zaharia Curteanu, părintele consilier eparhial Ciprian Aurelian Tacu, părintele protopop Vasile Lăiu și părintele duhovnic Ciprian Timofte. În cadrul Sfintei Liturghii, Părintele Episcop Ignatie l-a hirotonit întru diacon pe teologul Ștefan Nagîț, pe seama Parohiei Deleni I, Protopopiatul Vaslui.

Răspunsurile liturgice au fost date de Grupul psaltic „Sfânta Mare Muceniță Chiriachi”, al Catedralei Episcopale din Huși, dirijat de diaconul Vlad Mironescu. În cuvântul de învățătură, Părintele Episcop Ignatie a explicat de ce Părintele Dumitru Stăniloae a numit Sfânta Treime ca fiind „structura supremei iubiri”:

«Praznicul închinat Preasfintei Treimi este un bun prilej de a adânci în viața noastră adevărul că Dumnezeu este iubire. Părintele Dumitru Stăniloae a numit Sfânta Treime „structura supremei iubiri”. Unitatea lui Dumnezeu vine din faptul că cele Trei Persoane sunt de aceeași Ființă. Dumnezeu este Unul în Ființă, dar în comuniune de Persoane: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt. Cele Trei Persoane ale Sfintei Treimi sunt, una față de cealaltă, într-o deschidere absolută; manifestă o interioritate absolută una față de cealaltă. Niciuna din Persoanele Sfintei Treimi nu este străină față de cealaltă. Sunt pătrunse una de cealaltă. Această întrepătrundere reciprocă este numită perihoreză. (…) Părintele Dumitru Stăniloae, „teologul Treimii”, spune că Sfânta Treime este inter-subiectivitate absolută, adică fiecare din cele trei Persoane ale Sfintei Treimi se simt una față de cealaltă ca fiind subiecte, nu obiecte. Nu este nimic străin în interiorul dragostei Preasfintei Treimi. A treia caracteristică a dragostei Preasfintei Treimi este faptul că una față de cealaltă se dăruiește în mod deplin, fără niciun fel de rest”, a spus PS Ignatie în omilia sa.

Ierarhul Hușilor a arătat că dragostea este cea care transformă profund omul

“Iubirea însăși este fără de sfârșit pentru că izvorăște din dragostea lui Dumnezeu, care nu are hotar. Cât de frumoși suntem atunci când iubim! Ce minuni se săvârșesc în noi când iubim! Ne preschimbăm, devenim alte făpturi, când suntem locuiți de dragoste. Ura, care este opusul dragostei, ne închide, ne transformă în niște universuri izolate. Sărăcim când urâm pe cineva, când ne este greu să îl acceptăm pe cel de lângă noi. Devenim blazați și plictisiți. Iubirea ne transformă în oameni de lumină, în surse de bunătate. Făcându-ne o retrospectivă a vieții, realizăm că atunci când vine iubirea în inima noastră, avem o mai mare disponibilitate în a fi buni și o capacitate mai intensă de a ne jertfi, de a fi îngăduitori față de ceilalți (nu când celălalt profită și consideră că trebuie să ne umilească – aici nu este dragoste). Dumnezeu este Unul în Ființă și comuniune de Persoane: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt. Iubirea dintre Persoanele Sfintei Treimi este una desăvârșită, perfectă și absolută. (…) Fiecare din cele Trei Persoane ale Sfintei Treimi își sunt interioare una față de cealaltă, nu există niciun zid despărțitor, fiecare se asumă în mod plenar, perfect, una pe cealaltă, fără să se confunde, fiecare păstrându-și specificitățile, proprietățile personale.”, a mai arătat PS Ignatie enoriașilor.

“Ideologiile secolului trecut, nazismul și comunismul, au fost distructive pentru umanitate!”

Preasfinția Sa a exemplificat în ce constă pericolul de a nu ne mai raporta la cei de lângă noi ca la persoane, ci să îi transformăm în obiecte. “Dragostea Preasfintei Treimi ne învață să ne raportăm unul față de celălalt ca la niște subiecte, persoane, să nu îi transformăm pe ceilalți în obiecte. Ideologiile secolului trecut – două majore, care au fost distructive pentru întreaga umanitate, nazismul și comunismul -, sunt cele care s-au raportat la om ca la un obiect. Când ne raportăm astfel la cel de lângă noi, devenim dictatori și instaurăm totalitarismul. În comunism, pe tovarășii de la partid nu-i interesa sufletul omului, vibrația lui, gândirea și ceea ce are mai specific și prin care se poate manifesta ca persoană. Erau toți luați în masă, catalogați chiaburi, burghezi, și cei care îndrăznesc să sfideze comunismul. Înfundau pușcăriile, pentru că ideologiile transformă omul în obiect. Astăzi avem o altă ideologie, a treia, a secolului XXI, care se naște și are drept mamă și tată nazismul și comunismul. Ea se numește progresism. Susține drepturile de grup, iar nu personale. Un grup se coalizează și își revendică drepturile pe care consideră că trebuie să le aibă. Ideologia tocmai acest lucru face, transformă oamenii în grupuri, în colectivități. Nu mai suntem luați particularizat, ca persoane cu valoare, cu libertate și cu demnitate”, a explicat PS Ignatie

Ideologia progresismului este mult mai vicleană și mult mai devastatoare

De pildă, una dintre minoritățile sexuale, susține că dacă cineva s-a născut bărbat, din punct de vedere biologic, poate, oricând vrea, să se transforme în femeie, pentru că nu este relevant datul natural, sexualitatea biologică (care ne definește ca bărbat sau femeie), ci relevant ar fi ceea ce omul simte, ceea ce vrea să construiască din sine, nu ceea ce Dumnezeu a lăsat; ceea ce crede că poate deveni, iar nu ceea ce este cu adevărat. Așa asistăm la absurditatea și la nebunia celor care susțin că sexualitatea biologică este o iluzie, o poveste, că oricând omul poate deveni bărbat, dacă este femeie, sau invers, pentru că așa simte. Aceasta înseamnă să îl percepem pe celălalt ca pe un obiect. Preasfânta Treime, Dragostea desăvârșită, să ne inspire, pe fiecare dintre noi, să ne raportăm unul la celălalt cu maximă deschidere, să îl asumăm pe celălalt în inima noastră, să ne străduim ca întâi să îl afirmăm pe celălalt și să ne dăruim, fără rest, celui de lângă noi.”  și-a încheiat omilia sa, PS Ignatie.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

3 COMENTARII

  1. Citind elucubrațiile domnului Ivan Ignatie realizezi brusc ce mare noroc am avut că am intrat în UE.
    Dacă progresul e nazism și comunism înseamnă că iobăgia e cea mai moderna forma de trai, probabil sub oblăduirea înalt prea sfinților

    • Se vede ca nu au proprietarea termenilor. Asa se intampla cu cei care vor sa isi dea cu parerea, dar sunt ignoranti. Progresul nu e acelasi lucru cu progresismul. Pune mana pe carte si citeste inainte de a comenta. Episcopul stie foarte bine ce vorbeste. Si o face chiar inteligent.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.