31.1 C
Vaslui
01-iul.-2022

PS Ignatie: „Sãrbãtoarea Cincizecimii este desfiintarea haosului de la Turnul Babel” (FOTO)

SLUJBA CINCIZECIMII …În Duminica Pogorârii Duhului Sfânt, 12 iunie a.c., Preasfintitul Pãrinte Ignatie, Episcopul Husilor, a oficiat Sfânta Liturghie la Schitul Drãgesti, Protopopiatul Vaslui, cu prilejul hramului sfântului asezãmânt. Din soborul slujitorilor au fãcut parte si pãrintele exarh Zaharia Curteanu si pãrintele staret Vichentie Lupu. „În aceastã zi, a Sãrbãtorii Cincizecimii, a Pogorârii Duhului Sfânt, în chip de limbi de foc, peste Sfintii Ucenici si Apostoli ai lui Hristos, a fost constituitã, în chip vãzut, Biserica – ea a fost întemeiatã odatã cu Întruparea lui Hristos, cu asumarea Trupului neprihãnit (curat) din Preasfânta Nãscãtoare de Dumnezeu, si a fost desãvârsitã prin celelalte acte ale mântuirii (Rãstignirea, Învierea si Înãltarea Sa).”, a spus PS Ignatie, care a avut o omilie legatã strict de legenda Turnului Babel si ce înseamnã acest turn, în credinta ortodoxã. În cadrul Sfintei Liturghii, Pãrintele Episcop Ignatie l-a hirotonit întru diacon pe teologul Marian Andrei Drãghici, pe seama Parohiei Cozmesti, Protopopiatul Vaslui.

În cuvântul de învãtãturã, Ierarhul Husilor a amintit de momentul amestecãrii limbilor, la turnul Babel, punându-l în comparatie cu Pogorârea Duhului Sfânt, moment în care toti cei de fatã, desi strãini si vorbind limbi diferite, au înteles cuvântul Sfântului Petru: „Atunci când nu reusim sã transmitem un mesaj pe care sã îl priceapã cei de lângã noi, folosim o expresie care surprinde acest fapt al neîntelegerii: spunem cã este o «babilonie». Când toti vocifereazã, fiecare în felul sãu, când toti au tendinta de a-si impune punctul de vedere, fãrã cea mai micã disponibilitate de a-i asculta si pe ceilalti, noi decretãm stare de haos, care este sinonimul babiloniei. Aceastã expresie îsi are sorginte biblicã. Face referire la un eveniment din Cartea Facerii, capitolul 11, unde este descris gândul pe care l-au avut cei adunati în tinutul Senaar. Vroiau sã ridice un Turn, al cãrui vârf sã ajungã pânã în ceruri. Nimic reprobabil – am spune noi – în aceastã intenƫie de a ridica un turn din cãrãmizi. Dacã citim cu maximã atentie textul Scripturii, aflãm cã toti cei care erau adunati în tinutul Senaar, care vorbeau o singurã limbã si erau de un singur neam, aveau ascuns în sufletul si în mintea lor gândul semetiei (al mândriei, al orgoliului), care a generat dorinta de ridicare a turnului. Turnul a fost numit ulterior «Turnul Babel». Prin urmare, omul s-a mândrit. În orgoliul sãu, a crezut cã poate sã cîstige faimã – o faimã care sã fie împotriva lui Dumnezeu. Cu alte cuvinte, ar fi vrut sã-L uzurpe pe Dumnezeu. În fata unui asemenea gând de orgoliu, Dumnezeu, în Sfatul Preasfintei Treimi, spune (Cele trei Persoane ale Sfintei Treimi spun) acest lucru: «Sã ne coborâm în acest tinut, unde sunt oameni mândri (orgoliosi), concentrati doar pe faimã, pe dorinta de a deveni centrul pãmântului, si sã le amestecãm limbile, încât ei sã nu se mai poatã întelege ca sã ridice acest turn» – lucru care s-a si întâmplat. Dumnezeu a amestecat limbile – de fapt, a generat mai multe limbi – si nu s-au mai putut întelege. Aceastã multitudine sau pluralitate de limbi a fost expresia neîntelegerii dintre ei. Nu au putut sã se mai înteleagã si, prin urmare, nu si-au putut contura proiectul semet si mândru de a ridica acel turn «Babel».”, a spus PS Ignatie

Pãrintele Episcop Ignatie a afirmat cã Pogorârea Duhului Sfânt reprezintã restaurarea dezordinii, în contrast cu ideologia pluralismului, noul „turn Babel. Preasfintia Sa a mai afirmat si cã Duhul Sfânt este Cel care pune în valoare personalitatea fiecãrui om: „La Sãrbãtoarea Cincizecimii, Dumnezeu nu desfiinteazã limbile, nu-i transformã pe toti cei de acolo, ca si cum ar vorbi o singurã limbã. Ci, fiecare dintre cei care erau de fatã întelegeau în limba în care s-a nãscut (în limba lor maternã) mesajul transmis de cãtre Sfintii Apostoli. Sãrbãtoarea Cincizecimii inaugureazã varietatea frumoasã a limbilor. Fiecare limbã are distinctia ei, frumusetea ei, iar aceastã varietate înseamnã deschidere. Prin limbã, prin mesajul pe care îl transmitem, ne comunicãm pe noi însine, fãrã sã ne impunem în fata celorlalti, lin si de frumos, încât celãlalt ne primeste în inima sa. Limba este, prin excelentã, organul pe care noi îl asociem cu cuvântul, cu rostirea. Pogorârea Duhului Sfânt în chip de limbi de foc ne transmite faptul cã Duhul Sfânt este un Duh al iubirii, al comunicãrii înspre celãlalt. Cât de usor ne comunicãm pe noi însine când suntem plini de iubire; cât de usor ne rostim pe noi însine, în fata celorlalti, prin cuvânt; ne împãrtãsim, ne deschidem fiinƫa noastrã prin cuvânt, pentru a fi comunicatã celui de lângã noi. Este ceea ce s-a întâmplat la Cincizecime. Pluralismul, a cãrui osaturã este diversitatea (multiculturalismul), nu este interesat sã punã în valoare demnitatea persoanei umane, ci doar apãrarea intereselor unui grup. Asa iau nastere vocatiile: unul cântã foarte bine la pian, altul cântã la un alt instrument, altul vorbeste extraordinar (are darul elocintei), unul este un politician extrem de bun, un economist, un profesor, altul este un preot. Toate aceste vocatii nu sunt altceva decât punerea în evidentã a ceea ce este specific în noi – este lucrarea Duhului Sfânt.”, a mai precizat Înaltul Prelat al Husilor. De asemenea, Ierarhul Husilor a insistat asupra faptului cã Duhul Sfânt este Cel care îl pune în valoare pe om, cu toate specificitãtile acestuia: Ceea ce este sustinut de pluralism nu este dar, ci este doar o ideologie, un concept, care trebuie impus cu forta. Pluralismul a devenit o adevãratã religie a post-modernitãtii. Sãrbãtoarea Cincizecimii este sãrbãtoarea a tot ceea ce înseamnã mai specific, mai particular, pentru fiecare dintre noi.

<<Ce grozav este când vorbesc Apostolii, eu îmi aud limba mea, în care m-am nãscut (limba maternã)! Este atât de frumos acest lucru, pentru cã nu numai cã aud, dar cuvintele pe care le aud mã transformã ca om, si devin un altul – din cel care, poate, nu eram interesat de viata în Hristos, acum sunt cel care Îl iubesc cel mai mult pe Hristos”. Când suntem tristi si nu vorbim, de fapt tristetea vorbeste – chipul nostru vorbeste, ochii nostri vorbesc despre ceea ce este în adâncul nostru. Când suntem certati cu cineva, expresia fetei noastre, atitudinea noastrã, toate vorbesc despre ceea ce este în noi. În asemenea momente, noi nu ne putem comunica (este foarte greu) nici prin cuvânt, nici prin stare, si este un blocaj, ca un zid între cele douã persoane. Când vine Duhul Sfânt, noi toti devenim ca niste vase comunicante, comunicãm atât de frumos, pentru cã iubirea este în noi. Este un flux si un reflux între noi, oamenii, si aceasta este minunea iubirii.”, a mai precizat PS Ignatie.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here