spot_imgspot_img
8 C
Vaslui
27-apr.-2024

RAR Vaslui aduce lămuriri privind montarea cauciucurilor de iarnă

- Advertisement -
PRECIZĂRI… Anvelopele specifice sunt necesare dacă mașina circulă pe un drum public acoperit cu gheață, polei sau zăpadă, indiferent de anotimp, iar de la momentul elaborării legii,aceste prevederi nu au suferit modificări.

ATENȚIONARE… Șoferii nu au un termen-limită până la care sunt obligați să-și doteze mașinile cu anvelope de iarnă (cu cîțiva ani în urmă se vehicula termenul de 1 noiembrie), ci sunt obligați s-o facă atunci când condițiile meteo o impun, în funcție de zona prin care circulă. Acest lucru a fost sublinat ieri de conducerea Registrului Auto Român Vaslui, care în ultima perioadă, împreună cu Poliția Rutieră Vaslui, a desfășurat mai multe activități de conduită preventivă în rândul cursanților școlilor de șoferi.

Primele ninsori și-au făcut deja apariția la munte, iar prognozele ANM anunță că vremea se răcește și aduce cu ea fenomene specifice sezonului rece. Cum Codul rutier interzice circulația autovehiculelor pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, fără ca acestea să fie dotate cu anvelope de iarnă, Registrul Auto Român a venit cu o serie de precizări menite să liniștească șoferii. Este important de reținut că legea nu prevede o dată limită de la care autovehiculele trebuie dotate cu anvelope de iarnă sau o temperatură minimă care să declanșeze procesul. Așadar, anvelopele specifice sunt necesare dacă mașina circulă pe un drum public acoperit cu gheață, polei sau zăpadă, indiferent de anotimp, iar de la momentul elaborării legii aceste prevederi nu au suferit modificări. Registrul Auto Român precizează că denumirea “all seasons” este una comercială, folosită de producătorii de anvelope, dar care nu are un corespondent în legislația națională a României. Indiferent care este denumirea comercială a unui pneu, dacă acesta este inscripționat cu literele M și S (însemnând mud and snow), sub forma: MÂS, M.S. sau M&S, el îndeplinește cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația rutieră națională. “Independent de ceea ce ne spune legislația, un conducător auto conștiincios ar trebui să știe că, sub temperatura de 10 grade Celsius, anvelopele pe care le-a utilizat în timpul verii nu mai prezintă același grad de siguranță rutieră”, explică ing. Cristian Bucur, directorul tehnic al RAR. Șoferilor li se recomandă să verifice anul fabricației (DOT) și adâncimea profilului. Dacă anvelopele au o vechime de peste 4-5 ani, trebuie cerut sfatul unui specialist, care să observe dacă există urme accentuate de uzură. Sancțiunea pentru lipsa anvelopelor adecvate, în condițiile specificate în lege, este o amendă din clasa a IV-a de sancțiuni (între 9 și 20 de puncte-amendă), adică între 1.305 și 2.900 de lei, dar se poate reține și certificatul de înmatriculare al vehiculului. Prin urmare, dacă posesorii de autovehicule respectă legislatia în vigoare și folosesc pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei, indiferent de data calendaristică la care se face deplasarea, anvelope marcate cu literele M și S, nu riscă să fie sancționați contravențional.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

  1. Lasa ca nu doar aia de la Bucuresti sunt vinovati! Uitat-te la Barlad cat te costa sa repari masina dupa ce circuli cu ea prin transeele lui Bouros! Poate ar trebui sa meraga la Vaslui, primarul nostru, sa vada cum se executa acolo lucrarile dupa care sa oblige si firmele care rup strazile in oras sa respecte legea! Daca nu poate sa mearga la Banca, dar nu cred ca il ca primi primarul de acolo care are toate ulitele din sate asfaltate!

  2. Ce sfat sa ceri de la specialist? Vezi si tu daca ai cap….mai ales daca esti si pățit cu niste cauciucuri uzate…sau de vară cum aud pe unii ca merg….Ar trebui ca ” cacatul ” asta de stat sa iti si ofere conditii ca sa faci banii pentru anvelope…si-ar schimba toata lumea…nu ar fi o mare problemă…dar daca ticăloșii sunt la conducerea tarii si au cate 5 sau zece masini…si foarte scumpe…de unde sa mai aiba bietul om de rand macar bani de cauciucuri…nu mai vorbim de o masina buna, de noua sau electrica cum se vrea nici vorbă….asa ca …o sa ne investim în cerc….poluare, drumuri stricate….amenzi…etc…accidente….

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.