RCA-ul devine obligatoriu, inclusiv pentru mașinile care nu pot circula

MODIFICĂRI… Asigurarea RCA devine obligatorie pentru orice autoturism înmatriculat, chiar dacă este părăsit, lăsat de izbeliște, uitat prin vreun garaj sau nefolosit de zeci de ani. Asta după ce Curtea Europeană de Justiție a decis ca toate vehiculele înmatriculate pe teritoriul Uniunii Europene să aibă RCA până în momentul în care sunt radiate. Mai mult, decizia CJUE exclude și posibilitatea suspendării RCA, instrument prezent în legislația din România, destul de des folosit de șoferi în ultima perioadă.

România se confruntă cu o problemă importantă în ceea ce privește cuprinderea în RCA. Ponderea mașinilor asigurate din totalul vehiculelor înmatriculate este, potrivit majorității estimărilor, sub nivelul impus de UE, adică 85%. Potrivit estimărilor Autorității de Supraveghere Financiară, între 1,5 și 2 milioane de vehicule din România sunt constant fără RCA. Doar în privința autoturismelor, constant între 700 și 1,7 milioane sunt fără RCA (având în vedere că există 7,2 milioane de autoturisme). Anual sunt instrumentate cel puțin 500.000 de dosare de daună pe RCA, ceea ce reprezintă un număr ridicat. Circa 7% din totalul vehiculelor asigurate comit o daună cel puțin o dată pe an. Acest procent fiind mai mic în cazul automobilelor private (circa 2-3%), dar mult mai mare în cazul taxiurilor, autocarelor ori camioanelor, unde frecvența daunei( cum este numit acest indicator) ajunge și la peste 22- 23%.




6 COMENTARII

  1. Sunt in situatia in care am masina veche vanduta, dar a ramas pe numele meu si nuai pot recupera numerele.Cum as putea sa scap de ea, pentru caa nu o pot radia fara numere, plus masina este pe numele parintelui meu decedat.

  2. Bine ca la fermierii care circula cu utilaje pe drumuri publice de sute de mii de euro fără ITP RCA sau rovigneta nu Se gândește nimeni. Sunt care circula pe drumuri europene încurcă circulația, după ce ies de pe câmp lasă o mizerie de nedescris cu toate că au posibilitatea să își spele utilajele dar nu vor . Puși fermierii în legalitate cu tractoatele, nu au RCA, ITP, să nu circule pe drumuri publice să stea doar pe tarlale sau pe platforme să se deplaseze și să dețină permis de conducere conform categoriei deținute ca sunt utilaje dr zeci de tone conduse de cei ce nu dețin permis de conducere iar în caz de accident cu ei nu au RCA să te despagubeasca.

    • Asa… musca mana care te-a hranit. Ati uitat ca aveati toti dacii pana in 2007, ati adunat toate gunoaiele europei de nu mai sunt spatii verzi la bloc ci parcari iar acu le mai tineti si fara asigurare pe spatiul public. Din partea mea sa bage o taxa anuala pentru toate autoturismele mai jos de euro 5 iar alea care-s modificate fara EGR si DPF sa fie confiscate pe loc. Asa e o tara europeana ghiolbanilor.

      • Ce bine spui. Problema e ca nu are nimeni curaj sa ia astfel de masuri, pt ca sar ghiolbanii de c..r în sus. Trag nădejde ca se va trezi cineva și va da o lege în sensul asta, sa scăpăm de rable. Taxe mari pe mașinile poluante. Iar primăria Vaslui, sa scoată la licitație locurile de parcare de rezidenta. Sa plătim parcare civilizat, sa nu ne mai calarim cu toți ciobanii care au mașina sa o privească de pe geam și nici nu merg cu ea.

LĂSAȚI UN MESAJ