spot_imgspot_img
10.2 C
Vaslui
19-apr.-2024

S-a modificat programa scolarã: elevii vor învãta notiuni de mediu si schimbãri climatice

- Advertisement -

ÎNVÃTÃMÂNT… Legea Educatiei Nationale a fost, din nou, modificatã. Au fost introduse competente de mediu în curriculumul national pentru învãtãmântul primar si gimnazial. Mai exact, elevii din clasele P-VIII vor studia, începând cu anul scolar 2023-2024, notiuni de mediu si schimbãri climatice. „Provocãrile legate de mediu necesitã un rãspuns urgent si ambițios, pentru cã viitorul se clãdeste cu o generatie pregãtitã pentru provocãrile actuale legate de climã si mediu. Investitiile în infrastructura verde, în programe de mediu si de management sustenabil al resurselor naturale ale României nu pot fi sustinute eficient în lipsa educatiei corespunzãtoare a populatiei”, au precizat initiatorii legii care prevede modificarea programei scolare.

Modalitatea de implementare a curriculumului national în programele scolare va trebui stabilitã prin ordin al ministrului Educatiei. Ministerul Educatiei a prezentat deja un raport numit „Educatia privind schimbãrile climatice si mediul în scoli sustenabile”, prin care propune: sã existe o „Sãptãmâna Verde” pentru anul scolar 2022-2023, asemãnãtoare cu „Sãptãmâna Altfel”; notiuni de mediu si schimbãri climatice sã fie incluse în programa de la Biologie; recompesarea personalului didactic implicat; un site dedicat;manuale auxiliare; kituri de mãsurare a poluanților din atmosferã; un program de formare a profesorilor. „Schimbãrile climatice si degradarea mediului sunt probleme cu care ne confruntãm la nivel national si international. Schimbãrile climatice constituie provocãri majore, care vor marca generatiile viitoare. Abordarea acestora trebuie sã aibã în vedere schimbãri radicale atât la nivel economic, cât si la nivel social. Educatia este unul din pilonii îmbunãtãtirii rãspunsului la schimbãrile climatice, prin schimbarea comportamentului uman, în vederea protejãrii naturii si a resurselor. Este recunoscut faptul cã educatia pentru climã joacã un rol fundamental în adaptarea comportamentalã si mentalã a societãtii la schimbãrile climatice”, se aratã în documentul lansat în dezbatere, care se întinde pe 140 de pagini.

„Raportul prezintã solutii pentru a lãrgi accesul la educatia privind protectia mediului si combaterea efectelor schimbãrilor climatice”

La evenimentul de prezentare a raportului „Educatia privind schimbãrile climatice si mediul în scoli sustenabile” a fost prezent si presedintele Klaus Iohannis, care a spus cã „educatia, protectia mediului si combaterea schimãrilor climatice reprezintã teme prioritare pentru mandatul meu de presedinte. Sunt domenii esentiale asupra cãrora decidentii politici încã se apleacã prea putin. Și tocmai de aceea am organizat la nivelul Administratiei Prezidentiale grupuri, grupuri de reflectie, care sã producã o serie de propuneri contrete. În continuarea proiectului România Educatã, am decis ca, pe parcursul anului 2021, la nivelul Administratiei Prezidentiale sã functioneze si un grup de lucru pe tema educatiei privind schimbãrile climatice si mediul. Prezentãm rezultatele discutiilor din cadrul acestui grup, sub forma unui raport pe care îl supunem dezbaterii publice.

Educatia este unul dintre pilonii îmbunãtãtirii rãspunsului la schimbãrile climatice, întrucât educatia determinã modificarea comportamentului uman, în sensul unei mai mari responsabilitãti pentru protejarea naturii si a viitorului întregii societãti. Raportul lansat semnaleazã o serie de probleme, dar prezintã si solutii, atât pentru a lãrgi accesul la educatia privind protectia mediului si combaterea efectelor schimbãrilor climatice, cât si pentru fundamentarea unei infrastructuri scolare verzi. Ceea ce ne dorim însã, mai mult decât orice, este sã deschidem drumul spre o schimbare de mentalitate. Cu totii ne dorim un mediu curat, fãrã deseuri la tot pasul. Cu totii ne dorim sã nu ne fie pusã în pericol sãnãtatea si sã fim feriti de efectele devastatoare ale fenomenelor meteo extreme. Putem reusi asta prin politici publice adecvate, prin institutii care functioneazã si care aplicã legea, dar, mai ales, prin actiunile individuale ale fiecãruia dintre noi. De aceea, protejarea mediului si combaterea schimbãrilor climatice nu se pot realiza fãrã un parteneriat între institutii si cetãteni. Acest parteneriat dã rezultate dacã se bazeazã pe combaterea fake news-urilor si pe orientarea asupra unei corecte informãri cu privire la problemele de mediu si la cele privind schimbãrile climatice”, a transmis Klaus Iohannis.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.