spot_imgspot_img
7.7 C
Vaslui
18-apr.-2024

Scandal și acuzații de discriminare la școală, după ce un elev a refuzat să fie trecut, în fals, țigan!

- Advertisement -
SUPĂRARE … Un tată din comuna Iana, trece printr-o situație grea: copilul său este marginalizat la școală după ce a refuzat să fie trecut în fals de etnie rromă.

DE NECREZUT… Un proiect european cu o valoare de 600.000 de euro, în care sunt cuprinși doar elevii de etnie rromă din comuna Iana, a ajuns să fie motiv de discriminare în Școala Gimnazială din comuna Iana! Singurul elev de clasa a II-a, a cărei familie a refuzat să se treacă în actele proiectului ca fiind de etnie rromă pentru a beneficia de activitățile proiectului, a ajuns să fie exclus din toate evenimentele școlii, inclusiv cele dedicate Zilei comunei Iana, doar pentru că nu este… etnic rrom! Alexandru, în vârstă de 9 ani, a ajuns să nu își mai dorească să mai meargă la școală, pentru că se simte zi de zi marginalizat. Tatăl copilului susține că învățătoarea sa, Mihaela Radu, a fost cea care a decis izolarea micuțului, doar pentru că familia sa nu a fost de acord să se declare în mod fals ca fiind de etnie rromă, așa cum au făcut și alte familii din sat, doar pentru beneficiile proiectului european. Omul este decis să acționeze învățătoarea în instanță, pentru discriminarea copilului său. Directoarea școlii, Liliana Mocanu, soția fostului primar al comunei, Melu Mocanu, recunoaște că învățătoarea nu a procedat corect și a precizat că va lua în discuție această atitudine a învățătoarei, în Consiliul Profesoral. Chiar și primarul comunei Iana, Ionuț Adrian Totolici, care este și cumătrul învățătoarei implicate în scandal, spune că aceasta nu a procedat corect! Ca să fie tacâmul complet, învățătoarea, deși pregătise un dans pentru Ziua Comunei, cu elevii din clasă, de la care Alexandru fusese exclus, a renunțat total la numărul artistic, după ce a ieșit la iveală scandalul. Practic, a preferat să sacrifice toți copiii, după ce l-a exclus pe Alexandru din formație, în condițiile în care momentul artistic nu avea legătură cu proiectul destinat copiilor rromi.

Un caz ieșit din comuna a avut loc la Școala Gimnazială a comunei Iana, unde o învățătoare, Mihaela Radu, a pus pe jar o întreagă clasă . Aceasta face „educație” la cei peste 20 de micuți de clasa a II-a ! Un părinte, Petruț Iordache, o acuză pe învățătoare că i-a discriminat băiatul, Alexandru, elev în clasa doamnei Mihaela Radu, pe motiv că nu a fost de acord să fie trecut țigan. Mai precis, conform celor spuse de părintele Iordache, toți elevii din clasa a II-a ai doamnei Mihaela Radu sunt înregistrați, cu tot cu părinți, ca având etnie rromă, deoarece sunt înscriși într-un proiect After School, de 600.000 de euro, care oferă doar elevilor de această etnie beneficiile de a participa la proiect: mâncare, lecții gratis, tabere, excursii etc. Pentru a participa la proiect, chiar dacă nu toți părinții sunt de etnie rromă, aceștia, sfătuiți de … cei care au adus proiectul în școală, s-au declarat și înregistrat de etnie rromi, astfel că toată clasa a II-a a intrat în proiect! Mai puțin elevul Alexandru Iordache, fiul lui Petruț Iordache, deoarece tatăl, fiind capul familiei, a venit la școală și a indicat învățătarei Mihaela Radu să nu-l treacă la rromi, pentru că el și familia sa nu sunt de această etnie, ci sunt de etnie români! Cum învățătoarea nu avea încotro, a scos copilul dintre „rromi” și astfel copilul nu participă la proiectul europen. Copilul nu merge la After School, nu participă la taberele din proiect, nu îi trebuie mâncare gratis etc. Doar că, pe 21 mai, când s-a sărbătorit Ziua Comunei Iana, copilul a vrut să facă parte și el din trupa de dansuri, unde elevii erau pregătiți să evolueze pe scenă! Doar că învățătoarea l-a exclus din „hora” elevilor, pe motiv că nu este … de etnie rromă și nu face parte din vestitul proiect european! Și de aici a pornit un scandal cumplit, deoarece copilul, Alexandru, s-a dus acasă plângând, precizând tatălui său că el nu mai vrea la școală!

Tatăl copilului face plângere penală învățătoarei, pentru discriminare!

Văzând că se întâmplă ceea ce nici în visele cele mai negre ale sale nu credea că se va întâmpla, adică o învățătoare să gafeze uluitor și să marginalizeze un copil român, pe care nu l-a integrat în „echipa de dansatori rromi” la Ziua satului, pe 21 mai, tatăl lui Alexandru a apelat la mass media, pentru a anunța acest caz!

„Intenționez să fac doamnei învățătoare plângere penală, deoarece a făcut discriminare copilului meu de noua ani, care acum plânge încontinuu și nu mai vrea să meargă la școală! Ba mai mult, va trebui să merg la psiholog, care trebuie să-l ajute să înțeleagă că este nevoie să meargă din nou la școală, ca să nu-și piardă viitorul! Eu am 30 de ani, am doi copii, vine și al treilea, dar ceea ce se întâmplă acum mă bulversează și pe mine! Personal, eu nu am nimic cu învățătoarea, dar când am văzut că ne trecuse la proiectul european, că suntem de etnie rromă, m-am supărat, deoarece noi nu avem această etnie, ci suntem de etnie români! Am spus doamnei că noi nu vrem să păcălim pe nimeni ca să avem <<beneficii>>, că nu e treaba noastră, ci a copiilor de etnie rromă cu adevărat! Cum adică, noi, români, să trecem la altă etnie ca să ce? Să beneficiem ilegal de banii din proiect? Și am solicitat să ne lase români, nu rromi! Ei bine, a scos copilul din proiect, lucru pe care copilul l-a înțeles. Nu participa la chestiile alea prevăzute din proiectul european. Însă pe 21 mai este Ziua Comunei Iana, iar copilul a vrut să joace și el cu toți colegii lui, pentru sărbătoarea comunei, că nu avea nimic de a face cu … etnia din proiect! Și uite ce s-a întâmplat! Mi-a marginalizat copilul, acesta nu mai vrea la școală și plânge non stop!”, a spus Petruț Iordache.

Ca să fie complet scandalul, învățătoarea a suspendat dansul elevilor de clasa a II-a!

Am încercat să luăm legătura cu învățătoarea Mihaela Radu, însă nu ne-a răspuns la telefon, ba chiar suna ocupat mai tot timpul. Ne-am dumirit după ce tatăl lui Alexandru Iordache ne-a lămurit! Învățătoarea a vorbit personal cu toți părinții elevilor de clasa a II-a, precizând că nu va mai avea loc dansul micuților (care deja își cumpăraseră costume pentru dans!!)! Aceasta le-a spus părinților că vina suspendării dansului aparține lui … Petruț Iordache, tatăl lui Alexandru! „Da, așa le-a spus la părinți! Că eu sunt vinovat, că am făcut scandal și ca să nu mai fie acuzată că a marginalizat un copil, adică pe al meu, iată că acum i-a marginalizat pe toți copiii din clasa ei! Este de neconceput așa ceva! Acum plâng toți copiii! Ca să ne înțelegem, am apelat la dumneavoastră, la presa locală, pentru a arăta cam cum a procedat această doamnă învățătoare, pe care eu, personal, o voi da în judecată. Voi face plângere penală pentru discriminare! Nu mă las, mai ales că și primarul mi-a confirmat că învățătoarea a procedat greșit, marginalizând copilul meu, iar doamna directoare de școală, Liliana Mocanu, la fel, nu a fost de acord cu marginalizarea lui Alexandru”, a spus la final Petruț Iordache.

Directorul școlii din Iana va supune cazul în discuția Consiliului profesoral!

Liliana Mocanu

„M-a sunat și pe mine tatăl copilului , domnul Petruț Iordache, și mi-a spus și mie despre ce i s-a întâmplat copilului la școală. I-am spus că trebuia să ne anunțe de o săptămână măcar și pe noi, conducerea școlii, de acest caz de marginalizare a copilului său, ca să putem interveni! Am sunat învățătoarea și i-am cerut dacă poate, să facă mâine (pe 21 mai a.c. – n.r.) o repetiție în care să-l includă și pe Alexandru, astfel încât să fie inclus și el în dansurile pregătite. <<De ce nu l-ați inclus deodată??”“, am spus eu, iar învățătoarea a spus că o să-l includă și pe el, dar nu l-a pus de la început pentru că ea a pregătit dansurile în programul After School, în proiectul european, iar Alexandru nu era inclus. Însă dansul era în programul Sărbătorii Comunei Iana! Dar și tatăl copilului are dreptate, dansul era pentru Sărbătoarea comunei! Nu avea ce să caute proiectul european aici! Copilul trebuia inclus. În acest caz voi avea din nou o discuție cu învățătoarea, apoi voi supune cazul în Consiliul de Administrație și în consiliul profesoral al școlii și vom vedea ce decizie se va lua”, a spus Liliana Mocanu, directorul școlii din Iana.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

10 COMENTARII

  1. Acritura aia a băgat mulți copii ca fiind romi,iar ei de fapt îs români get beget! Ia luați-o oleacă la puricat pe „duamna” să vedeți câte falsuri și nereguli are.
    Bravo părintelui respectiv pt atitudinea luată!!👏👏

  2. Omul ala se contrazice singur! Zice ca nu a vrut sa se treaca rrom, pentru ca nu face parte din aceasta minoritate. Apoi se plange ca nu a fost si el inclus in programul respectiv. Pai ai zis ca nu esti tigan si faci mofturi cand vezi ce frumos e la ei? Pfff, noaptea mintii!

    • Aloo nenea, dansul respectiv nu avea nicio treabă cu proiectul european pt romi!! Era doar un dans general pt ziua comunei,atât, unde trebuiau să participe toți copiii.

      • Tanti, daca in program erau inregistrati doar cei ce faceau parte din etnia rroma, iar el se mandrea ca nu face parte din minoritate, nu ti se pare normal sa nu fie inclus? Ok, tatal a vrut sa fie fair play, dar sa fie pana la capat. Putea sa il inscrie cu ei si sa beneficieze de acel program, ca nu ii lua nimeni capul, indiferent de etnie.

        Cat despre invatatoare, bravo ei! A gasit o oportunitate si a profitat de ea, in beneficiul copiilor, i-a sfatuit pe toti sa se inscrie, nu conteaza etnia, ca pe baza politicieni lor romani, nu ieseau copiii aia din sat. Plus de asta, am citit doar declaratia parintelui, sa nu rastignim biata femeie fara sa-i auzim parerea. Asa pot spune si eu ca nea Iordache ala s-ar putea sa fie un pic cocalar!

  3. Depinde care sint criteriile de formare a grupului tinta , „Daca in unul din crityerii apare , „populatie defavorita ” – la acest criteriu intra elevi rromi, elevi din alte confesiuni, , elevi care provin din familii cu venituri mici .etc.
    Dar; 1. indiferent de categorie daca sustinatorul legal nu si da acordul de a face parte din grup.. nu l obligam .
    2. cum clasele ar trebui sa fie structurate pe principiul incluziunii/nediscriminari,, In cazul de fata ….. e discutabila problema.
    In proiect sint cuprinse mai multe comune, – cum de numai la Iana au iesit asemenea discutii .. Pacat copii sint copii,,, chiar daca uni parinti sint pusi , pusi sa faca asemenea fapte , sa sa sa,,,,,,,,,, chiar daca copilul trtebuie sa mearga impreuna cu clasla activitatile proiectului.

  4. Pentru că CRETINI.

    dacă n-ar exista demențănia de noțiune de ”minoritate” toată lumea ar fi român. PUNCT.
    Care vrea să fie alteva să se ducă în altă țară.

  5. după ce ca faci înșelătorii si mizerii de astea
    o sa f ta ăștia si ajutoarele de la UE, ca ciumații o sa ne vadă toți

    • Pai o functie se tine cu!!!!! Ordin de sus… fa grupul tinta… si ????? La facut… daca tot se zice ca mai sint tigani la Iana…
      Vai polica …

  6. Dacă băiatul nu face parte din proiect și ei participa la un concurs într-o tabără, iar el bineînțeles că nu este, cum vreți să fie totul bine ?

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.