spot_imgspot_img
5.8 C
Vaslui
20-apr.-2024

Schimbarea la… interfață a Primăriei Huși!

- Advertisement -
GREU… Conform datelor oficiale, sediul Primăriei ar trebuie dat „la gata” pe 31 august 2022, însă se pare că dezideratul nu e tocmai realizabil.

SITUAȚIE DE LUCRĂRI… Primăria Huși se primenește de zor, nu doar la aspectul exterior al clădirii de pe strada 1 Decembrie, ci și prezentarea de pe internet se află în plin proces de schimbare! Dacă în ceea ce privește site-ul cel nou al instituției, acesta poate fi văzut, însă într-o etapă de contrucție, situația la sediul fizic al Primăriei Huși treaba e cam complicată. Recent, primarul Ioan Ciupilan s-a declarat supărat pe constructorii care execută lucrările, față de care, a spus edilul, a pus problema rezilierii contractului. Conform datelor oficiale, sediul Primăriei ar trebuie dat „la gata” pe 31 august 2022, însă se pare că dezideratul nu e tocmai realizabil.

Primăria Huși a obținut finanțare pentru două proiecte care, deși fiecare cu specificul său, avea drept scop modernizarea infrastructurii informatice a Primăriei Huși. Primul a fost obținut în 2019 și s-a numit „Introducerea de sisteme informatice, pentru optimizarea proceselor în municipiul Huși”. Scopul principal era acela de reducere a birocrației, iar valoarea lui a fost de 3,5 milioane de lei. Ritmul implementării însă nu a fost chiar dorit, astfel că a mai fost nevoie de o prelungire de jumătate de an. Al doilea proiect a primit finanțare în 2020 și s-a numit „Implementarea de soluții informatice integrate pentru simplificarea procedurilor administrative vizând competențele partajate în Primăria Huși”. Bugetul aprobat a fost de 2,8 milioane de lei și, între altele, tot reducerea birocrației a fost obiectivul țintă. Cu aceste două finanțări obținute, practic, tot ceea ce ține de sistemul informatic al Primăriei Huși ar trebui să meargă strună. Unii consilieri locali însă nu sunt de această părere, după expriența întrunirilor online, când ori internetul, ori tehnica, le-au dat mult de lucru aleșilor.

„La reabilitarea termică a Primăriei nu știu cum o să închei contractul acesta”

Dacă în privința aspectului din mediul virtual Primăria Huși încă lucrează, pentru a-și impresiona contribuabilii la finalul execuției, același lucru se întâmplă și la sediul fizic al instituției. Clădirea, care în septembrie anul trecut era la un stadiu de execuție al investiției de bază de 30%, iar la finele lunii viitoare ar trebui să fie gata, nu este tocmai pregătită de tăiat panglica. O spune și primarul Ioan Ciupilan, care nu s-a ferit să își arate nemulțumirea față de ritmul lucrărilor. Într-un mic bilanț administrativ, primarul Ioan Ciupilan a precizat: „Am niște probleme cu vreo două firme de construcție, care, cel puțin la reabilitarea termică a Primăriei, nu știu cum o să închei contractul acesta. Cert este că eu am dat dispoziție, îi ultimul termen, rezilierea contractului. Am probleme cu firme care nu mai vin la licitații, deci am lucrări scoase la licitații și lumea nu vine. Apoi, avem mari probleme pe care ni le-a creat semnarea contractelor cu fonduri europene. Deci, proiecte care au fost depuse de 4 ani, avizate, aprobate și cu care urma să semnăm contractul. A durat 3 ani de zile să semnăm contractele sau 4 ani de la depunere. Avem un termen de un an de implementare, dar prețurile sunt de acum 4 ani”, a spus primarul Ioan Ciupilan.

Câteva vești despre proiectele din sfera „Culturii”

„Eu sper ca în luna septembrie să putem inaugura cinematograful. Adică, mi-aș dori ca Toamna Culturală Hușeană să aibă o acțiune și în noua clădire a cinematografului, reabilitată. Ne încurcă un garaj, care a fost construit pe peretele cinematografului de o societate comercială, o societate care, la rândul ei, a vândut. Cât de cât am găsit o soluție. Din punct de vedere cultural, am încercat și acum am reușit cu cinematograful, Casa de Cultură reabilitată, acum am în plan să înființez și o trupă de teatru în municipiul Huși, împreună cu cei de la Casa de Cultură, cu ansamblurile pe care le mai avem, să avem o activitate culturală în acest oraș, încât să fim atractivi, prin ocuparea timpului liber. Mi s-a spus mereu, păi, vine omul la Huși, dar ce să facă? Cred că a venit în aceste zile și contractul cu teatrul de Vară, de care discutăm cam de vreo 5 ani, că e depus proiectul și aprobat. Încercăm și vom găsi 100% rezolvarea și a ștrandului de acolo, a zonei de agrement. Am proiecte depuse astăzi pentru locuințe pentru specialiști, pentru tineri, sper să fie finanțate”, a mai spus primarul Ioan Ciupilan.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

3 COMENTARII

  1. Cam naspa, sincer…
    1. In privinta constructiei: poate ca rampa aia pentru handicapati, in forma de U, cu turnanta stransa in doua unghiuri drepte, ar fi putut facuta altfel: un fel de curba lina, de la trotuar pana la intrarea in primarie. Nu de alta, dar persoanele in scaun cu rotile nu-s chiar Ayrton Sena, sa ia turnantele cu frana de mana… Plus ca ar trebui ingradita cumva, ca altfel vom avea concursuri de sarituri de la trambulina,

    2. Cu privire la site, daca primaria a platit mai mult de 2000 de Euro, si-a luat teapa. Desi… nu stiu de ce am feelingul ca s-a platit de vreo 100 de ori pe atat, pentru un site care nu presupune catusi de putina programare. Asta fiindca e un site care se „creeaza” in maximum o saptamana, de catre o singura persoana cu cunostinte elementare de web design, facut in WordPress, cu tema „Cityhall” prost customizata, in sensul ca doar headerul si footerul sunt full responsive, corpul site-ului ocupa doar 2/3 din latimea unui ecran de 1920×1080 pixeli (full HD). Adica baietii aia de la coltul blocului care l-au facut ar trebui sa invete macar oleaca de css, daca php si java nu pot invata.

    Concluzie: ciordeli la maximum~!

    • PS – ca sa nu fiu gresit inteles: site-ul (instalare WP, tema si mormanul de pluginuri aferente – asa cum fac toti amatorii care au nevoie de pluginuri si ca sa scrie un text -, crearea structurii, si adaugarea paginilor, meniurilor si footerului) se face intr-o singura zi.
      Transferul continutului (copy-paste la texte, incarcarea pozelor pe ftp si aranjarea in pagina) poate dura cateva zile.
      Good job, man!! 🙂 🙂

    • Ce misto!! La intoarcerea din vacanta ma duc sa cad cu scaunul cu rotile de pe rampa lor, ca sa ii pun sa-mi plateasca daune!!
      Multumesc anticipat Primariei Husi!! 😉

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.