“Strategicul” lui Buzatu a început să o ia la vale înainte de inaugurare (FOTO)

FISURI… Drumul strategic, gândit de președintele Consiliului Județean, Dumitru Buzatu, începe să se surpe, deși nu are mai mult de un an de când a fost turnat.

PROBLEME… Prezentat drept una dintre cele mai importante investiții în infrastructura rutieră a județului, Drumul strategic Bârlad – Laza – Codăești a început să se surpe înainte de a fi inaugurat. Cele mai mari probleme sunt în zona localității Bălteni, unde covorul asfaltic s-a fisurat pe o porțiune de aproximativ 20 de metri. Finanțat prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 6 – „Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională”, Drumul strategic are un buget de realizare de 222.001.842 lei. Din valoarea totală, 213.074.058 lei sunt fonduri nerambursabile asigurate de Uniunea Europeană și Guvernul României, iar suma de 8.927.783 lei este cofinanțarea asigurată de județul Vaslui. Perioada de implementare a proiectului are ca termen de finalizare data de 30 iunie 2022.

Surpriză de proporții pentru șoferii care folosesc ruta Vaslui – Bălteni. Asfaltul proaspăt așternut pe Drumul Județean 247 care leagă cele două localități s-a surpat, după câteva luni de când a fost pus. Conducătorii auto spun că lucrarea a fost făcută de mântuială, însă dau vina și pe ploile căzute în ultima perioadă, ploi care, foarte probabil, au provocat mai multe alunecări de teren. Modernizarea porțiunii respective de drum face parte dintr-un proiect mai amplu, denumit Drumul strategic Bârlad – Laza – Codăești. Prezentată drept “o lucrare de referință” pentru județul Vaslui, în materie de reabilitare și modernizare a infrastructurii rutiere, investiția începe să dezamăgească în unele locuri, în ciuda alocărilor importante de bani.

Ce obiective sunt trecute în proiect

Potrivit datelor furnizate de Consiliul Județean, proiectul drumului strategic are o valoare totală de 222.001.842 lei, din care finanțarea nerambursabilă europeană se ridică la suma de 213.074.058 lei, iar suma de 8.927.783 lei este cofinanțarea asigurată de județul Vaslui. Sursa de finanțare a proiectului “Reabilitare și Modernizare Drum Strategic Județean Bârlad-Laza-Codăești (DJ 245, DJ 245 M, DJ 247, DJ 246) este Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, iar perioada de implementare a investiției este 30 decembrie 2017 – 30 iunie 2022.

Investiția constă în reabilitarea și modernizarea unui număr de patru drumuri județene pe o distanță de 82,649 kilometri; lungime de pistă de biciclete nou construită – 1.710 metri; lungime trotuare pietonale modernizate/realizate – 23.460 metri liniari; stații de transport public construite/modernizate – 24; poduri noi – 7; poduri reabilitate – 6; podețe noi pentru scurgerea apelor -15; înlocuirea podețelor existente cu podețe noi – 127; reparații la podețele existente – 62. Mai trebuie precizat că aplicantul proiectului este Consiliul Județean Vaslui, care are ca parteneri comunele Zorleni, Băcani, Al. Vlahuță, Poienești, Laza, Bălteni, Ștefan cel Mare, Zăpodeni, Dănești, Codăești și Miclești, adică acele comune traversate de drumul strategic. Așa cum era și firesc, implementarea acestui proiect a fost foarte bine primită de toți primarii acestor comune, mai ales că zeci de kilometri din aceste drumuri județene erau din pietriș și pământ. Pentru o mai rapidă realizare a acestei investiții, CJ Vaslui a scos la licitație la pachet proiectarea și execuția, drumul strategic fiind împărțit pe trei loturi: Telejna – Codăești, Laza – Bălteni, Zorleni – Băcani – Poienești. În data de 9 ianuarie 2019, după încheierea licitației publice, au fost semnate contractele de proiectare și execuție a lucrărilor penru fiecare lor în parte: lotul 1 – SC Soragnim SRL, cu o valoare totală de 50.431.456,26 lei (fără TVA); lotul 2 – SC Soragnim SRL, cu o valoare totală de 20.289.528,96 lei (fără TVA); lotul 3 – Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL – SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania SRL – SC Drum Pod Invest SRL, cu o valoare totală de 65.252.188,16 lei (fără TVA).

 




11 COMENTARII

  1. Caiet de sarcini – terasamente – incercari portante ale stratului suport – placa luks 600 mm – si de acolo trageto concluziile

  2. Nu va întrebați cum de a câștigat fix Farmazon lucrarea, ca mai apoi sa împartă la 4 firme 3 fiind noi înființate a lu”Dom Deputat Popica? Despre ce vorbim furaciune pe fata mai grav e ca aceasta furaciune se face cu buna știința a dirigintilor de șantier și a celor de la București nu mai zic ca la Vaslui ăștia la stat în construcții ce păzesc garda de mediu ce păzește vad acolo ceva resturi de lemne amestecate cu deșeuri….. Ăștia de la stat în construcții ar trebui sa fie toată ziua pe acest sa ție sa se asigure ca se lucrează bine, dar când cumatru e cumatru cu cumatru și cu cel de la garda de mediu e greu

  3. Si e vinay Luis Buzatu a firma de construction a execute lucrari proaste?
    Exists ingineri, RtE diriginti de saltier,consultanta….
    A impins Buzatu drumul?
    El a asigurat proiectul, fondurile, etc… can asta e treaba lui

    • De unde postezi tovarase?Vladivostok sau Caracas? De unde crezi ca-si ridica satrapii PSD vile de sute de mii de euro? De unde-si cumpara sute de hectare de pamant?Nu cumva din astfel de lucrari?

      • Pai nu inteleg, ce vrei, sa o faca cu bani de acasa? La lucrari de asa anvergura, ai si profit pe masura. Altii s-au dus in cap si-au ramas pe drumuri… astea-s afacerile.

  4. Nu prea înțeleg..prim-ministru..ministru ..președinții de C.J ..etc…sunt vinovați pentru execuțiile de proastă calitate ale un societății de construcții?

    • Da. Pentru ca în campanie au mers toți legați de gat cu caravana domnului Popica și au spus ca ei fac drumul strategic, ei plătesc din banii noștri bani câte firmele Domnului popica și (Farmazon) bani grei pentru o mizerie de drum, dacă nu a ținut o iarna credeți ca acest drum va tine 5 ani cât e garanția!? Iar Buzatu trebuia sa verifice lucrările

      • daaaa, el personal.. o sa se refaca pe banii si timpul firmei de executie, numai ca acolo va fi tot timpul miscare din asta… izvaore multe, specialistii stiu sau trebuiau sa stie..

        • Asa crezi tu, c-o sa refaca pe banii lor…asa ar trebui dar n-o sa se-ntample asta. Cat despre izvoare, nu stiu de unde ai scos-o, baliverne…chiar este o fantana veche pe undeva pe aproape de drumul asta si stii ce? surpriza, e secata.

    • Cam da. Si știi de ce? Pentru că licitatia pentru lucrare o câștigă firma care merge cel mai jos, adica cu cei mai putini bani. Ăștia nu se uita să aleagă firma cea mai buna/capabilă ci cei care promit că o fac cu cei mai putini bani. Ai înțeles unde este problema?

      PS. Am lucrat ani buni că sef departament licitație și știu despre ce vorbesc.

LĂSAȚI UN MESAJ