STUDIU | Care au fost cele mai mari probleme resimțite de profesori într-un an de școală online

În timpul școlii online cele mai grave probleme pe care le-au semnalat profesorii sunt stresul și oboseala, lipsa de norme clare cu privire la cum ar trebui să facă predarea de la distanță, penuria de echipamente conectate la internet și timpul insuficient pentru organizarea lecțiilor. Așa arată rezultatele preliminare, publicate recent, ale unui studiu realizat de cele mai mari universități din România.

Peste 10.000 de profesori au fost chestionați, în această lună, pentru studiul realizat de specialiștii în educație de la Universitatea din București, Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca și de la Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație. Potrivit rezultatelor preliminare ale studiului, cele mai mari dificultăți pentru profesori în realizarea cursurilor de la distanță au fost după ordinea de mai jos (în funcție de scorul pe o scală de la 1 la 4): Nivelul de stres psihic, social, tehnic: 2,59 Lipsa unui cadru metodologic adecvat pentru pregătirea, îndrumarea și desfășurarea activităților online: 2,39 Insuficient timp pentru planificarea și organizarea lecțiilor: 2,36 Lipsa unui computer suficient de performant: 2,27 Lipsa de timp pentru înțelegerea folosirii instrumentelor digitale: 2,27 Lipsa instrumentelor pentru gestionarea clasei și evaluare: 2,25 Lipsa unui spațiu adecvat, acasă, pentru realizarea de activități didactice: 2,23 Ovidiu Pânișoară, directorul Departamentului de formare a profesorilor de la Universitatea București, spune că una dintre cele mai importante cauze ale stresului profesorilor de la începutul pandemiei a fost că „au trebuit să se descurce singuri“. „A fost un stres foarte mare pentru că profesorii n-au primit un sprijin coerent și constant din partea autorităților. O altă problemă la începutul pandemiei a fost legată de faptul că n-au reușit să gestioneze dificultățile tehnice. Și-atunci, de multe ori, profesorii au trebuit să se descurce singuri”, explică profesorul universitar.
Citeşte întreaga ştire: STUDIU | Care au fost cele mai mari probleme resimțite de profesori într-un an de școală online

 




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ