31.1 C
Vaslui
01-iul.-2022

Subiectele la Matematică au tăiat din elanul elevilor vasluieni: “am mai pus și la nimereală”

EVALUAREA NAȚIONALĂ 2022… Dacă după prima probă elevii erau foarte încântați că subiectele au fost ușoare, după proba la matematică, aceștia păreau mai degreabă abătuți.

EXAMEN… Subiectele la matematică nu au mai stârnit aceleași reacții ca cele de la Limba și literatura română. Dacă după proba de marți elevii erau foarte încântați că subiectele au fost ușoare, ieri, după proba la matematică, aceștia păreau mai degreabă abătuți. “Am făcut, dar nu am făcut tot. Nu pot să zic că a fost ușor, le-am mai pus și la nimereală. Mi s-a părut că nu am avut suficient timp, dar sper să iau măcar 5”, a spus unul dintre elevii care au susținut Evaluarea Națională. Nici elevii silitori nu s-au mai grăbit să se bucure: “a fost binișor. Subiectul I l-am făcut în câteva minute, a fost ușor. Nici subiectul II nu a fost foarte greu, în schimb, subiectul III mi s-a părut dificil, în special punctele 4 – b) și 6 – b). Dacă mai aveam timp, poate reușeam să le rezolv”, a spus un alt elev. De aceeași părere sunt și profesorii de matematică. “Subiectele au fost echilibrate. Nu a fost nimic ieșit din comun pentru elevii care au învățat materia. Singurul subiect care ar putea să creeze dificultăți este cel de la punctul 4 – b de la subiectul III. Pentru nota 5, trebuia să rezolve și problemele de geometrie, nu erau suficiente doar cele de algebră”, a explicat cunoscutul profesor de matematică Adrian Talașman de la Colegiul “Cuza Vodă” Huși.

La cea de-a doua probă a Evaluării Naționale, cea la Matematică, au participat 3.261 elevi și au lipsit 161 elevi. Examenul a început la ora 09:00, iar timpul de lucru a fost de 120 minute, adică două ore. Primele două subiecte au cuprins câte șase subpuncte tip grilă, fiecare de câte cinci puncte. Spre exemplu, la un subpunct, elevii trebuiau să spună care este opusul numărului 5. La un alt subpunct, ei trebuiau să spună rezultatul următorului calcul: 10Â10:10. De asemenea, au avut de calculat lungimea unui segment, a unor unghiuri, precum și lungimea unei diagonale. La subiectul al treilea, în schimb, elevii trebuiau să rezolve complet problemele pe foaia de examen. Potrivit inspectorului școlar de matematică, subiectele au fost echilibrate. “Subiectele I și II, de tip grilă, puteau fi rezolvate și de elevii cu dificultăți în a înțelege matematica. La subiectul III, au fost probleme specifice, pentru a se putea face diferențierea între elevii foarte buni. Din punctul meu de vedere, nu au fost nici ușoare, dar nici grele, ci echilibrate, așa cum trebuie să fie la un examen. Am apucat să vorbesc foarte puțin cu elevii mei pe WhatsApp, mulți dintre ei sunt mulțumiți, și-au atins obiectivele și speră să obțină note bune. Este normal să nu mai fie chiar atât de încântați ca după proba la Limba și literatura română, de obicei li se pare mai greu la matematică. Eu îi felicit pe toți elevii care au participat la examen și le doresc mult succes în continuare”, a declarat inspectorul școlar de matematică, prof. Cătălin Cărăușu.

Prof. Talașman: “ar trebui să ne așteptăm la un procent de promovabilitate mai mare atât la nivel județean, cât și național. Așa ar fi firesc”

Profesorul de matematică Adrian Talașman este de părere că un singur punct putea pune probleme elevilor care au învățat materia: “Subiectele au fost echilibrate. Nu a fost nimic ieșit din comun pentru elevii care au învățat materia. Singurul subiect care ar putea să creeze dificultăți este punctul 4 – b de la subiectul III, îi putea încurca pe elevi, pentru că rezolvarea este mai dificilă, e greu de crezut că toți s-au gândit la asemănare. Geometria în spațiu, în general, nu e grea, dar poate crea probleme anumitor elevi. La algebră puteau scoate un punctaj bun, dar la geometrie, nu știu ce să zic, se mai puteau încurca. Cei care luptă pentru nota 5 nu ajung să rezolve subiectul III, însă nu e de ajuns să facă doar partea de algebră, trebuie să cunoască și ceva elemente de geometrie. Am apucat să vorbesc puțin cu elevii, sunt câțiva care s-au încurcat la punctul 4-b) și sunt puțin nesiguri, însă, în general, sunt mulți care cred că vor lua peste nota 9. Sunt elevi buni, știu să-și aprecieze rezultatele, sunt câțiva care se așteaptă la 10, dar vom vedea când vor apărea rezultatele”, a declarat prof. Talașman. Primele rezultate vor fi publicate pe data de 23 iunie, până la ora 14:00, iar rezultatele finale vor fi comunicate pe data de 30 iunie. Profesorul Adrian Talașman crede că sunt șanse mari ca, anul acesta, procentul de promovabilitate să fie mai mare decât anul trecut. “Având în vedere că anul acesta cursurile s-au desfășurat în totalitate cu prezență fizică, iar subiectele nu au fost mai grele decât cele de anul trecut, eu spun că ar trebui să ne așteptăm la un procent de promovabilitate mai mare atât la nivel județean, cât și național. Așa ar fi firesc. Este, din punctul meu de vedere, și o generație bună la nivel de clasă. Spun la nivel de clasă pentru că, din păcate, anul acesta nu am avut elevi la clasa a VIII-a calificați la faza națională a olimpiadei de matematică”, a explicat prof. Talașman.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

  1. Am 55 de ani . Nu sunt profesor . ACESTE SUBIECTE (aparute in presa ) LE-AM REZOLVAT IN 30 DE MINUTE . CU SIGURANTA NIVELUL DE PREGATIRE A ABSOLVENTILOR ESTE FOARTE PROST DACA NU AU FACUT MACAR DE NOTA DE TRECERE .

    • Dvs sunteti genial.
      Profesori de la licee de elita, care pregătesc si olimpici, au spus ca ei(profesorii) au rezolvat in scris cu toate argumentele(asa cum li se cere elevilor) in 60 de minute.Iar elevii foarte buni la matematica, in 100 minute.
      Un geniu ca dvs… mai rar.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here