spot_imgspot_img
11.1 C
Vaslui
26-apr.-2024

Tata Tinca, primul scandal

- Advertisement -

Si-a pus în cap societatea de transport a Vasluiului

BLOCAJ Nici nu i s-a uscat bine cerneala pe ordinul de numire, cã a si provocat un scandal monstru. Tinca Damian, proaspãtul director al Autoritãtii Rutiere Române (ARR), agentia Vaslui, si-a pus în cap autoritãtile din municipiul resedintã, dupã ce a refuzat sã dea documente de transport cãtre societatea Transurb SA. Conform conducerii Transurb, pentru microbuzele si autobuzele care circulã în afara Vasluiului este nevoie de o copie conformã, care trebuie sã stea la sofer si care reprezintã documentul de identificare a masinii si a conducãtorului auto. Or, dupã cum sustine directorul Transurb, Ileana Daniel, conducerea ARR nu vrea sã elibereze aceste hârtii, argumentând prin conditia de risc financiar, care nu este acoperitã de societate. “De joia trecutã, am trimis un om la ARR, pentru a obtine copiile conforme pentru opt masini, însã nu au vrut sã-l bage în seamã. Mai mult, un inspector de acolo i-a închis usa în nas. Am nevoie de aceste hârtii, pentru cã masinile noastre deservesc problemele sociale ale municipiului Vaslui, nu merg la nunti”, spune directorul Transurb. De partea cealaltã, acuzatã cã a trimis mai multe controale în ultima perioadã, care s-au lãsat si cu amenzi, sefa ARR, Tinca Damian, se apãrã: “A luat amendã, pentru diagramã si pentru cã nu a trecut o cursã pe Internet, cum spune legea. Dacã Bârladul sau Husul sunt în legalitate, de ce Vasluiul sã fie mai presus? Sã facã dovada cã mai are o asigurare de 5.000 de euro si putem discuta”. Primarul Vasluiului, Vasile Pavãl, s-a implicat si el în acest scandal, spunând cã va analiza situatia în zilele urmãtoare.

Societatea Transurb este în rãzboi deschis cu institutia condusã de Tinca Damian, ARR. Motivul îl reprezintã refuzul ARR de a elibera copii conforme pentru masinile folosite de Transurb în cazul unor transporturi în afara orasului, documente care atestã situatia masinilor, cât si cea a conducãtorilor auto. Este vorba de patru microbuze, trei autobuze si un autocar, folosite frecvent pentru deplasãrile sportive în tarã sau pentru actiunile scolilor si liceelor din oras. Pentru a intra în legalitate, directorul Transurb a desemnat un angajat, care s-a ocupat de pregãtirea documentelor, fiind trimis la ARR pentru a obtine si copiile conforme. “Am pregãtit dosare complete, cu tot ce trebuie pentru autorizare. De joi (6 octombrie, n.r.) persoana desemnatã de noi stã la ARR, nu-l bagã nimeni în seamã. Joi nu s-a întâmplat nimic, vineri au zis cã nu au program cu publicul, luni i-au spus cã nu prezentãm hârtii de risc financiar, iar astãzi (marti, 11 octombrie, n.r.) nu a avut cu cine sta de vorbã. Era la ARR un inspector care i-a spus cã nu are ce vorbi cu Transurb, pe urmã a spus cã l-a chemat directoarea si nu mai poate vorbi cu omul nostru. Legea spune cã, pentru a obtine copia conformã a masinii de la ARR, trebuie sã existe un capital de 9.000 de euro pentru prima masinã, iar la restul câte 5.000 de euro. Pentru copiile conforme, avem nevoie de asigurãri de 44.000 de euro. Or, conform bilantului nostru de la Finante, avem capital social subscris si vãrsat de 30.000 de euro, la care se mai adaugã încã douã asigurãri, una de 9.000 si alta de 5.000 de euro, în total 44.000 de euro. De ce nu ne dau copiile conforme? De când a fost numitã director la ARR, doamna Damian se tine numai de controale la noi. Ne-a amendat si cu 100 de milioane de lei vechi, ca sã nu mai spun cã îl trimite în control pe dl. Moraru (fost director ARR, n.r.), care este si acum în Consiliul de Administratie de la noi”, acuzã directorul Transurb, Ileana Daniel.

“Directoarea a avut clenciuri cu fratele dlui Moraru”

Directorul Transurb mai spune cã, din august, de când la conducerea ARR a fost numitã Tinca Damian, a avut parte numai de controale. “Pe 22 septembrie, am avut control de la ARR. Pe 26 septembrie, alt control, a venit dl. Moraru. Pe 6 octombrie, încã un control. Câte controale mai are de gând sã facã aceastã directoare? Am discutat cu dânsa pe 28 septembrie, când i-am spus sã citeascã legea atent, sã nu încalce legislatia, iar ea mi-a spus sã-mi caut avocat, cã oricum mã vor amenda. Eu nu fac transporturi la nunti si paranghelii, am nevoie de masini pentru grupele de la Liceul cu program sportiv, care merg la competitii în tarã, pentru alte actiuni sportive sau pentru concertele din tarã ale formatiei Rotaria. În conditiile în care ARR mã blocheazã, cum sã rezolv problemele sociale ale orasului? Cine sunt ei, de intrã în contabilitatea noastrã în acest mod si ne cer tot felul de facturi? Noi avem bilanturi certificate de Ministerul de Finante, rapoarte de la Curtea de Conturi, iar ei ne tot cer la facturi, pânã gãsesc ceva cu care sã ne amendeze! Ce-i intereseazã pe cei de la ARR ce profit am eu? De când a venit noua directoare, îl trimite în control mai mult pe dl. Moraru, pentru cã a avut ea nu stiu ce clenciuri cu fratele dânsului (Neculai Moraru, primarul comunei Fãlciu, n.r.), iar acum îl forteazã pe inspector sã ne gãseascã vreo ceva prin contabilitate”, acuzã managerul Transurb.

Tinca Damian apãrã legea. Cel putin, asta sustine directoarea ARR.

De partea cealaltã, Tinca Damian nu recunoaste cã ar fi gresit cu ceva si se apãrã cu legea în mânã. “Doamna director de la Transurb are douã asigurãri si îi mai trebuie încã una de 5.000 de euro, dupã care îi dau acele documente. I s-a explicat de mai multe ori, dar nu vrea sã înteleagã. Am mers la dl. primar Pavãl si i-am explicat situatia, dânsul a spus cã o va chema pe doamna Daniel si vor vedea cum stau lucrurile. Asa cum Bârladul sau Husul au scos aceste copii conforme, asa trebuie sã intre în legalitate si Vasluiul. Doamna Daniel sã înteleagã cã unde e lege nu-i tocmealã. Noi nu lucrãm pe bilanturile contabile, cum ar vrea doamna Daniel”, sustine sefa ARR. Si în cazul acuzelor privind controalele excesive, are o explicatie. “În fiecare lunã, noi controlãm autogãrile. Asa facem în toate orasele, inclusiv la Vaslui. Este un control de fond, iar lunar noi facem control si la Transurb. Asa spune legea, nu fac altceva în afara legii. Când am trimis inspectorii la Transurb, doamna directoare m-a sunat si mi-a spus cã am inspectori incompetenti. Nu-mi dau seama în ce tarã a trãit, dar dânsa exagereazã, probabil a fost învãtatã sã nu fie controlatã. Dumneai sã înteleagã sã achite încã o asigurare de 5.000 de euro si îi dãm documentele, altfel nu o putem înscrie în baza de date”, spune Damian.

Contactat, primarul municipiului Vaslui, Vasile Pavãl, spune cã a aflat în cursul zilei de ieri de aceastã problemã, care poate bloca transporturile în afara orasului cu masinile Transurb. “O sã vedem. Am avut o primã rundã de discutii cu doamna Daniel, vom încerca sã rezolvãm problema”, a spus Pavãl.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

49 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.