25.7 C
Vaslui
03-iul.-2022

Transurb: de frica îmbolnăvirii cu COVID, vasluienii nu mai vor să prezinte taxatoarelor abonamentele pe care le au

MĂSURI… Conducerea Transurb vrea să adopte două noi abonamente pentru „cetățenii cărora le este frică de infectare”.

EFECTELE PANDEMIEI… Vasluienii care călătoresc cu mijloacele de transport în comun nu mai vor să prezinte taxatoarelor abonamentele pe care le au de frica îmbolnăvirii cu COVID-19. Nu o spunem noi, ci conducerea societății Transurb, care vine, în această săptămână, în fața Consiliului Local Vaslui cu o propunere: adoptarea a două noi abonamente pentru „cetățenii cărora le este frică de infectare”. Este vorba despre abonamente cu număr nelimitat de călătorii, cel pentru un traseu urmând să coste 94 lei/lună, iar cel pentru două trasee – 104 lei. Propunerea este făcută în contextul în care, într-un document înaintat Consiliului Local, conducerea Transurb admite că „lipsa monitorizării călătoriilor duce la pierderi din veniturile proprii ale unității”. În momentul de față, există două tipuri de abonamente – unul cu 60 de călătorii/1 traseu, iar celălalt – 120 de călătorii/2 trasee.

Prețul biletelor „Flexi” urmează să fie ajustat, potrivit unui proiect de hotărâre ce va fi dezbătut în ședința de CL de miercuri, 25 august. Cele cu 30 de călătorii ar urma să coste 54 lei, iar cele cu 45 de călătorii, 67,5 lei. Conducerea societății de transport public local explică într-un documentat înaintat Consiliului Local că e nevoie de o diversificare a tipurilor de abonamente, întrucât „măsurile de siguranță în transportul public local, în condițiile pandemiei de COVID-19, (…) au condus la instalarea unei frici asupra călătorilor cu privire la prezența virusului în mijloacele de transport, cât și pe legitimațiile de călătorie: bilete, abonamente și legitimații de călătorie. Astfel, această frică de îmbolnăvire determină călătorii să nu accepte bifarea manuală de către taxatoare a abonamentelor, cât și refuzul prezentării spre verificare a biletelor, abonamentelor și legitimaților la control în cazul unui control în mijlocul de transport”, explică directoarea Mariana Plăcintă în document. Aceasta mai spune că astfel de situații „conduc la discuții în mijloacele de transport între angajații SC Transurb SA și călătorii cărora le este frică de infectare cu virusul și nu prezintă abonamentele pentru monitorizarea numărului de călătorii, cât și între călătorii care prezintă bilete, abonamentele, legitimațiile și care nu prezintă”.

Veniturile proprii ale societății Transurb în mai 2021, mai mici decât cele din mai 2020

În același document, directoarea precizează două aspecte importante: „lipsa monitorizării călătoriilor duce la pierderi din veniturile proprii ale unității” și „scăderea veniturilor proprii, constatată în urma execuției bugetare la luna mai 2021, comparativ cu luna mai 2020”. În acest context, conducerea societății vine cu o propunere „în sprijinul cetățenilor cărora le este frică de infectare”: „diversificarea tipurilor de abonamente și de adaptare a numărului de călătorii la cerințele de transport a acestor călători, astfel încât cetățenii care doresc să nu le fie monitorizate călătoriile să poată achiziționa un alt timp de abonament, care să fie valabil fără monitorizare manuală. Astfel, ar putea fi mult mai protejați consumatorii de serviciu de transport public local, cât și angajații noștri. Ca urmare, pe lângă abonamentele existente, propunem: aprobarea unui tip de abonament cu număr nelimitat de călătorii/traseu/lună și stabilirea unui preț aferent de 94 lei/lună și aprobarea unui tip de abonament cu număr nelimitat de călătorii/2 trasee/lună cu un preț de 104 lei/lună”, se arată în Nota de fundamentare privind aprobarea celor două noi tipuri de abonamente.

spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

  1. O minciuna mare pentru a ridica preturile la abonamente. Urcati-va in orice autobuz si veti vedea ca majoritatea calatorilor au masca pe barbie, iar unii nu au deloc si nu le pasa. Soferii, la fel.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here