16 C
Vaslui
07-oct.-2022

Undă verde pentru centura de ocolire a municipiului Vaslui! Șoseua, cu o lungime de 18 km, va avea o singură bandă pe sens și va costa aproape 600 de milioane de lei!

- Advertisement -
sursa foto: Google Maps

VEȘTI BUNE… Guvernul Ciucă a aprobat, în ședința de miercuri, indicatorii tehnico-economici pentru Centura Vaslui, investiție care se va ridica la aproape 600 de milioane lei și care va fi construită cu fonduri europene. Șoseua va avea o lungime de 18 kilometri, un traseu inelar, o singură bandă pe sens, iar termenul de execuție este de 2 ani.

Centura Vaslui va fi construită la profil de Drum Național cu o bandă pe sens și acostament lărgit de 1,5 metri, cuprinde 9 poduri și pasaje, 6 intersecții proiectate cu sens giratoriu și două parcări. Sunt 4 tronsoane propuse, potrivit Notei de Fundamentare: “În prezent, traficul local și de tranzit se desfășoară prin interiorul municipiului Vaslui, care este tranzitat de trei drumuri naționale DN 24, DN 2F și DN 15D, acestea având funcțiuni de străzi și bulevarde, cu multe intersecții, traficul fiind des fracționat și îngreunat producându-se frecvente ambuteiaje, factori generatori de poluare fonică și emisii de noxe în zona urbană. Ȋn zona municipală au loc dezvoltări locale și construcții de tipul ansamblurilor de locuințe, extinderilor rețelei de troleibuz, construirea unui stadion, astfel, s-au studiat soluții alternative de traseu adaptate situației actuale, care să asigure legături pe cele trei direcții ale drumurilor naționale. Obiectivul este inclus în cadrul Master Planului General de Transport al României, revizuit, cu finanțare prin Programul Operațional Transport 2021-2027.”

Finanțarea, din fonduri externe, nerambursabile

Traseul în planeste constituit din patru tronsoane, primul tronson se desprinde din DN 24, cu o intersecție amenajată cu sens giratoriu, se desfășoară spre est pe terenuri agricole traversând un canal existent, se continuă spre sud – est printr-o succesiune de curbe și aliniamente intersectând denivelat cu pasaj strada Hușului, racordarea în DN 24 se va realiza cu amenajarea altui sens giratoriu. După această intersecție traseul se continuă pe tronson II, spre sud pe terenuri agricole, traversează denivelat Canalul Delea, linia de cale ferată CF600, râul Bârlad și se îndreaptă spre Nord – Vest, traversând denivelat DN 2F. Sfârșitul tronsonului II este amenajat cu sens giratoriu, unde se intersectează cu un drum de legătură proiectat spre zona industrială a orașului, traseu alternativ față de DN 2F care este tranzitat de traficul local și mijloace de transport în comun. Drumul de legătură dintre varianta de ocolire și zona industrială se termină la intersecția cu DN 2F și strada Metalurgiei, unde se amenajează un sens giratoriu. Tronsonul III se îndreaptă pe direcția nord – vest până în DJ 207E, intersecție amenajată cu sens giratoriu. Tronsonul IV continuă direcția nord-vest, traversează denivelat calea ferată CF600, se îndreptă spre DN 15D, unde varianta de ocolire se va finaliza cu amenajarea unui sens giratoriu. Lungimea traseului variantei de ocolire este de 18,020 km.”-Nota de Fundamentare Proiect Hotărâre de Guvern Centura Vaslui. Viteza proiectată pentru Centura Vaslui este de 80-100 km/h. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Operațional Transport (POT) 2021-2027 și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, precum și din alte surse legal constituite, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii.

Tudor Polak: “Pași importanți în direcția fluidizării traficului din Vaslui”

Tudor Polak

Tudor Polak, deputatul PNL de Vaslui, a enumerat mai multe beneficii pe care această investiție le va aduce locuitorilor municipiului reședință de județ și nu numai. “În ședința de Guvern de ieri (n.r miercuri) s-a adoptat Hotărârea de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenți obiectivului de investiții. Mai exact, s-a stabilit valoarea totală a investiției, realizată prin Programul Operațional Transport 2021-2027, din bugetul de stat. Ministerul Transporturilor și Infrastructurii va finanța proiectul cu un total de 655.602.000 lei, fonduri externe nerambursabile. Centura de ocolire se va întinde pe o lungime de 18.020 km de drum și va conține 9 structuri de tipul poduri, pasaje și structuri casetate, 6 intersecții și 2 parcări de scurtă durată. Este un obiectiv bifat de Guvern care va aduce mari avantaje vasluienilor și nu numai. Am făcut demersuri pentru realizarea acestui proiect, cunoscând situația traficului din oraș, nevoia unei variante ocolitoare fiind resimțită de toți cei care tranzitează zona.Pe scurt, centura ocolitoare a Vasluiului, cu termenul de realizare în 24 de luni, va ajuta la decongestionarea traficului urban, reducerea accidentelor, scurtarea timpului de parcurs și dezvoltarea infrastructurii locale, obiective importante pentru modernizarea județului Vaslui”, a transmis deputatul liberal.

 

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

12 COMENTARII

  1. Zic sa mergem la Biserica sa ne rugam sa nu puna Farmazon sau prea distinsul Popica (Soragim) mana pe.lucrare ca ne lasa fix cum a ramas drumul strategic ….au asfalta 12 km 5 i-a lasat s-au apucat de alti 5 si tot asa dar in acte e asfaltat tot

  2. Mai bine ar face niste parcări imense în afara orașului…sa elibereze orașul de masini si sa repare străzile ca toate au gropi si denivelarile.DN2F de la Ceramica e spart tot….Varianta( Strada Decebal) e vai de capul ei cu plăcile alea de beton.sunt si alte metode sa fluidizeze traficul.La sensul Giratoriu de la intrarea dinspre Negreșiti

    • Daca poza de articol e de pe google maps….ce harta asteptati sa puna?
      Au luat informatia de pe google si poza si gata.
      Nu au bani de benzina pana la cuvas, daramite acreditare pe langa institutii pentru informatii corecte si complete. Jurnalism de nivelul ”3 la 10 mii”…

  3. Canalizarea orasului este un esec total Toate strazile au ramas rascolite cu lucrarea neterminata. Firmele angajatoare au adus zilieri necalificati si apoi au fugit lasand totul balta. Ce credeti ca se va intampla cu centura Vasluiului?

  4. Dacă pentru podul de la Crasna, cu o lungime de 100 metri, le trebuit 14 ani, să vedem acum în cât timp termină „centura” : 18km x 10 x 14 ani. Plm cred ca mult!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.