spot_imgspot_img
8.4 C
Vaslui
27-apr.-2024

Vama Albita, proaspãt asfaltatã, dupã 22 de ani! | FOTO

- Advertisement -

FINAL DE LUCRÃRI…Dupã aproximativ o lunã de la semnarea protocolului cu Directia Generalã de Finante, echipele Directiei Regionale de Drumuri si Poduri au reusit sã finalizeze lucrãrile de reparatie a infrastructurii din Vama Albita. Conform protocolului semnat pe 16 aprilie 2018, DGRFP Iasi, în calitate de administrator, a transmis spre folosintã cu titlu gratuit Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) suprafata de 50.142 mp drum, proprietate publicã a statului, situatã pe raza comunei Drînceni (localitatea Rîsesti, judetul Vaslui), pentru efectuarea lucrãrilor de reparatii. Toamna trecutã, oficialitãtile locale si cele de la Regionala de Finante Iasi s-au întâlnit la Albita, pentru a discuta despre starea dezastruoasã în care se aflau drumurile de intrare în vamã. La întâlnire au fost prezenti prefectii celor douã judete, Eduard Popica si Marian Serbãnescu, dar si conducerea Directiei Regionale Vamale Iasi, în subordinea cãreia functioneazã Vama Albita, precum si sefii Directiei Regionale de Drumuri Iasi.

Echipele Directiei Regionale de Drumuri si poduri au reusit finalizarea lucrãrilor de reparatie a infrastructurii din Vama Albita. Lucrãrile au vizat frezãri, plombãri, reprofilãri, aduceri la cotã, reparatii cu mixturã asfalticã pe suprafete întinse si corectii de pantã, acestea fiind executate în sistem de regie, cu oameni si autoutilaje proprii si mixturã produsã la statia de la Vaslui, aflatã în administrarea DRDP Iasi. Costul lucrãrilor se ridicã la aproximativ patru milioane lei, echivalentul asfaltãrii a peste sapte kilometri de drum national. “La o lunã de la preluarea drumului, echipele Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi au finalizat lucrãrile de reparatii, în vederea desfãsurãrii circulatiei în conditii de sigurantã la Vama Albita. Astãzi, cei care tranziteazã punctul vamal pot spune despre Albita cã reprezintã cu adevãrat o poartã de intrare în Uniunea Europeanã”, a spus prefectul Eduard Andrei Popica. Multi ani la rând, principala poartã de intrare dinspre Republica Moldova, cea de la vama Albita, a arãtat ca dupã bombardament. Un sofer de TIR posta, în urmã cu câteva luni, imagini dezolante cu sensul de intrare în tarã, pe care îl vãd soferii de autocamioane care tranziteazã vama. Un sens de intrare care aratã sub orice criticã, la fel cum era si varianta de intrare pentru turisme, microbuze sau autocare. Oficialii vasluieni care au mers la vama Albita pentru a vedea cu ochii lor despre situatia în care se afla infrastructura din acest punct vamal, au sustinut cã pe partea de intrare a camioanelor gãurile în asfalt sunt atât de mari, încât masinile de tonaj sunt aproape sã se rãstoarne în craterele din asfalt. “Drumul este foarte rãu, mai ales limitatoarele de viteze sunt foarte înalte, îti strici pragurile, îti atingi masina pe dedesubt. O rupi în douã, rusine, bani pe roviniete luati, pentru ca sã ne ducem masina la service”, spunea, la acea vreme, un sofer de TIR, care a trecut de mai multe ori prin aceastã vamã. Tronsonul de intrare în România nu a mai fost asfaltat de aproape 22 de ani, din 1996, astfel cã pe sensul de intrare s-au creat adevãrate cratere în asfalt, care puneau la grea încercare nervii soferilor. Punctul de Trecere a Frontierei Albita este tranzitat zilnic, în medie, de câte 1.200 de autoturisme si 500 de tiruri, traficul de persoane fiind cuprins între 8.000 si 10.000.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.