3.3 C
Vaslui
28-nov.-2022

Varianta de Ocolire a Bârladului are toate șansele să fie terminată la termen! (FOTO)

- Advertisement -
CONSTRUCTOR SERIOS… Concelex București, este o firmă care a lucrat la trei ansambluri rezidențiale – Parcului, Arbo și Colina Lac, dar și la, stadioanele Steaua și Rapid,sau la Centrala nucleară de la Cernavodă, etc.

PROMISIUNI MINISTERIALE… Prezent la Bârlad pentru încă o vizită de lucru pe șantierul Variantei Ocolitoare (VO) a Bârladului, inginerul Cătălin Urtoi, consilierul personal al ministrului Transporturilor Sorin Mihai Grindeanu, este acum convins că investiția va fi gata până la termenul limită prevăzut în contract, adică sfârșitul lui noiembrie – începutul lui decembrie 2023. Inginerul Urtoi a anunțat că a fost pe teren deja cu noua societate de construcții, care a preluat execuția VO a Bârladului, cumpărând societatea de la Botoșani, care era deja în pragul falimentului. Nou antreprenor, SC Concelex SRL București, a dovedit seriozitate în contractele cîștigate până acum, după cum afirmă chiar Urtoi. “Vă pot spune că această firmă a construit stadionul Steaua, o bijuterie de lucrare”, a precizat Cătălin Urtoi. Consilierul ministrului transporturilor a făcut declarații care dau speranță bârlădenilor, după ce la București s-a întâlnit cu reprezentanții Concelex. S-a menționat în cadrul conferinței de presă de la Bârlad și că alături de noul antreprenor, va lucra în subantrepriză firma din județul Vaslui, SC Transmir SRL.

Spre marea uimire a jurnaliștilor, la Primăria Bârlad s-a desfășurat pe 26 iulie a doua conferință de presă din acest an! La acest “mare” eveniment a participat inginerul Cătălin Urtoi, consilierul personal al ministrului Transporturilor Sorin Mihai Grindeanu. Acesta a sugerat edilului bârlădean de fapt întâlnirea cu jurnaliștii locali, pentru ca să fie informați direct de el despre noutățile legate de șoseaua de centură a Bârladului, investiție foarte importantă pentru întregul oraș și așteptată de peste 30 de ani de bârlădeni. Inginerul Urtoi a precizat că, tot pe 26 iulie, înainte de conferință, a vizitat șantierul VO Bârlad, prilej cu care a discutat cu noul constructor, execuția lucrărilor fiind preluată de antreprenorul SC Concelex SRL București. Este vorba despre o firmă care a obținut contracte pentru astfel de lucrări prin mai multe zone din țară, toate fiind duse la bun sfârșit cu seriozitate, după cum a anunțat consilierul ministerial. Concelex, grupul de construcții din București, controlat de omul de afaceri Daniel Pițurlea, are contracte încheiate pentru perioada 2020 – 2024 în valoare de peste 295 de milioane de euro. Printre proiectele la care a lucrat Concelex, se regăsesc trei ansambluri rezidențiale – Parcului, Arbo și Colina Lac, stadioanele Steaua și Rapid, Centrala nucleară de la Cernavodă, etc.

Consilierul ministrului, Cătălin Urtoi, este optimist în legătură cu finalizarea la termen a VO Bârlad

Cătălin Urtoi

„În primul rând, și trebuie să o spun, că s-a trecut printr-o perioadă dificilă. Avem aproape un an de când lucrările au cam stagnat sau s-a mers în ritm mai de… melc. La nivelul Ministerului, s-a luat decizia de a aduce un nou constructor, care a reușit ca, de mai bine de două săptămâni, să ia în serios acest proiect, VO a Bârladului. De vreo zece zile, a depus scrisoarea de garanție din partea noului constructor, iar acest lucru ne arată că firma e serioasă și vrea să termine acest proiect. VO Bârlad este foarte importantă pentru bârlădeni. Ca termen de finalizare, ultimul termen acceptat și convenit prin act adițional la contract va fi noiembrie – decembrie 2023. Această șosea de centură e foarte importantă pentru mine, în sensul că o să urmăresc îndeaproape stadiul lucrărilor, întrucât e o investiție esențială pentru Bârlad și întreaga zonă. În momentul de față, Varianta Ocolitoare va avea un antreprenor – Concelex și un subantreprenor – SC Transmir SRL, care deja lucrează pe acest sector de drum. Mai trebuie obținute niște avize, în special cel pentru noua groapă de împrumut, așa că acum se lucrează mai lent, însă din septembrie se va mări ritmul. În august se vor continua lucrările de artă: podețe, poduri, rigole, iar din septembrie se va intra și pe partea de umpluturi. Faptul că antreprenorul a venit la Bârlad, este o garanție pentru mine și pentru cei din Bârlad. Vă promit că o să vin la 2-3 săptămâni să urmăresc stadiul lucrărilor și dacă o să observ un regres și nu un progres, voi înștiința conducerea CNAIR. În momentul de față, progresul fizic preluat de la vechiul constructor al investiției este de 30-32%, iar plățile făcute se situează cam la 21%. Cred cu tărie că acest obiectiv va fi gata la 31 decembrie 2023. Din discuțiile cu noul manager de proiect, ei vor aduce treptat muncitori pe șantier, nu vor veni cu sutele odată, și vor lucra pe patru segmente odată. Bani sunt pentru acest obiectiv, nu e o criză financiară, așa că, de la 1 august, vom intra în linie dreaptă cu execuția lucrărilor”, a precizat consilierul ministrului transporturilor, inginerul Cătălin Urtoi. De menționat că Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Bârlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări.

VO a Bârladului este necesară ca aerul pentru derularea Proiectului de Mobilitate Urbană

Trebuie menționat că Bârladul derulează în acest moment Proiectul de Moblitate Urbană (PMU), cel mai mare proiect al Bârladului, de la 1990 încoace: este unul de peste 83 de milioane de lei la infrastructură. Deja se lucrează pe străzile Epureanu, Dragoș Vodă, Vasile Pârvan și dacă acestea vor fi terminate înaintea VO a Bârladului, va fi un dezastru pentru că va rămâne traficul greu pe străzile Epureanu și Vasile Pârvan, străzi ce sunt acum în refacere și asfaltare cu bani europeni! Dacă VO nu va fi gata la termen, infrastructura nu va putea prelua traficul greu spre Albița și vor fi probleme mari pentru Bârlad și primărie, deoarece pe străzile intrate în PMU nu se poate interveni timp de 5 ani, conform legislației europene, iar traficul greu nu va putea fi desfășurat, ceea ce va duce la un blocaj major.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

4 COMENTARII

  1. Cum? Cine a falimentat fostul antreprenor?A venit covesi si i-a scos din joc? Nu cumva va face la fel si cu Concelex?Daca vine criza aia mare ce ne facem?Raspunsurile, dupa pauza pubicitara!

  2. Nu ar fi fost mai bine ca lucrările pt canalizare sa fie făcute după ce șoseaua de centura era terminată? Oare nu mai gândește nimeni in țara asta?! Oare primarul e mândru de realizările sale: nori de praf și gălăgie de la mașinile mari pe străzi sparte și lăsate neterminate de 2 luni, trotuare pe care îți trebuie calități de alpinist sa nu ti rupi picioarele. Ați reușit sa faceți orașul sa arate ca după bombardamente. “Omul sfințește locul”, felicitări dom’ primar și la mai mare, poate ne promiteți in campania următoare un aeroport și metrou.

  3. Cat de ineficienti putem fi ! Cum e posibil sa castige o licitatie de lucrati o firma care da faliment ulterior , iar acum s-a gasit marea firma de Bucuresti : SC Concelex SRL, dar lucreaza , de fapt, aceeasi firma pesedista locala TRANSMIR . Nu putea lua lucrarile , de la inceput, TRANSMIR ? ca sa nu mai pierdeti atata timp 🙁

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.