VESTI BUNE… Varianta Ocolitoare a Bârladului se numãrã printre cele trei Variante Ocolitoare din România, care vor fi finalizate în acest an! Cu toate cã sunt vitale pentru a scoate traficul greu din orase, CNAIR recunoaste cã totusi executia noilor variante ocolitoare se face destul de lent. Asa cã anul acesta se precizeazã cã la numai trei variante ocolitoare ar putea fi terminate lucrãrile de construire. Lungimea lor cumulatã este de putin peste 38 de km, potrivit datelor CNAIR. Printre ele se numãrã si VO a Bârladului! Stadiul fizic actual al lucrãrilor este de aproximativ 46%, cu un progres important înregistrat la executie podete (85%), consolidãri (75%), poduri si terasamente (45%).
Varianta ocolitoare Bârlad are lungimea de 11,28 km, iar lucrãrile sunt prevãzute sã fie încheiate în luna octombrie a acestui an. Ordinul de începere a lucrãrilor a fost emis în august 2020, iar în luna noiembrie a anului trecut stadiul fizic ajunsese de 44,25% (cel financiar la 46,20%). Dupã aproape un an de zile de blocaj pe acest santier (2021-2022), începând din luna august 2022, firma Concelex a preluat santierul. „Dacã se mentine cel putin acest ritm si nu vor interveni evenimente neprevãzute, atunci aceastã VO a municipiului Bârlad va fi inauguratã la 1 decembrie 2023, asa cum a afirmat constructorul”, a declarat cu ocazia unei vizite de lucru ing. Cãtãlin Urtoi, din Iasi, consilierul personal al ministrului transportului Sorin Grindeanu. Proiectul prevede si realizarea a 4 poduri, 3 pasaje, 4 intersectii, 24 de podete si douã parcãri de scurtã duratã.
Ultimele noutãti de pe santierul Variantei Ocolitoare Bârlad
Fotografiile sunt realizate pe 13 februarie a.c. Se lucreazã la pasajele peste calea feratã de la km 0+405 si 6+705, respectiv la podul de la km 7+690. Pe acelasi obiectiv, la finele anului trecut s-a turnat un prim strat de asfalt, concomitent cu relocarea unor retele de utilitãti si cu lucrãri de structurã la poduri si podete. Stadiul fizic actual al lucrãrilor este de aproximativ 46%, cu un progres important înregistrat la executie podete (85%), consolidãri (75%), poduri si terasamente (45%). Lucrãrile sunt executate de SC X-Way Infrastructure SRL în baza unui contract în valoare de 123,050 milioane lei, fãrã TVA, cu termen de executie 1 decembrie 2023. La finalul lucrãrilor, noul tronson va permite devierea traficului de tranzit prin exteriorul municipiului Bârlad si va avea un profil de drum national, cu o lungime totalã de 11,281 km si o lãtime a platformei drumului de 10 m. Pe acest tronson sunt prevãzute patru poduri, trei pasaje, patru intersectii, 24 de podete si douã parcãri de scurtã duratã.
Este de unde ca nui la cartela, mâncați dom primar că sigur mai aveți timp vreo 5 ani.