spot_imgspot_img
7.4 C
Vaslui
20-apr.-2024

Vasluienii se topesc în trenuri, CFR explică de ce nu funcționează aerul condiționat

- Advertisement -
SOLUȚIE DE AVARII… Singura modalitate de a îmbunătăți valorile de regim termic în interiorul vagonului sunt operațiile de mentenanță preventivă și monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor.

CUPTOARE… Vasluienii care au ales să călătorească cu trenul în ultimele zile s-au plâns că vagoanele s-au transformat în adevărate saune, din cauza aerului condiționat care nu funcționează. Mai mult decât atât, toaletele sunt murdare, fără hârtie igienică și săpun, iar mirosul este insuportabil. Problema instalațiilor de climatizare se întâlnește în aproape toate trenurile din țară, motiv pentru care CFR Călători a venit ieri cu un comunicat prin care explică faptul că aceste aparate de aer condiționat nu mai funcționează optim atunci când temperatura exterioară depășește 35 de grade Celsius.

Potrivit companiei feroviare, România este încadrată în zona climatică II, ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcționarea în parametri nominali ai vagonului este de plus 35°C, iar umiditatea de maxim 65%. “Referitor la cele prezentate, facem următoarele precizări: România este încadrată în zona climatică II, ceea ce înseamnă că temperatura maximă optimă pentru funcționarea în parametri nominali ai vagonului este de plus 35°C, iar umiditatea de maxim 65%. Având în vedere că media temperaturilor exterioare din ultima perioadă este de peste 35-38°C°, ajungând conform determinărilor și a înregistrărilor din black box-ul procesorului de climatizare, în condiții de funcționare la temperaturi de peste 45°C – 48°C, temperaturi exterioare dezvoltate la nivelul carcasei vagonului și umiditate de 80% (parametru raportat de către ANM), instalațiile de climatizare să nu mai poată atinge valorile de regim optim de funcționare”, precizează compania. Astfel, singura modalitate de a îmbunătăți valorile de regim termic în interiorul vagonului sunt operațiile de mentenanță preventivă și monitorizarea în parcurs cu personal de specialitate a trenurilor care circulă în condițiile descrise anterior, “lucrări care în acest moment se efectuează de la începutul sezonului cald în permanență, cu mențiunea că nu poate fi eliminat în totalitate impactul generat de depășirea pragului de temperatură și umiditate”. CFR Călători recomandă pasagerilor să își planifice din timp călătoria, să utilizeze toate trenurile puse la dispoziție în graficul unei zile de circulație și să își procure din timp legitimațiile de călătorie, folosind toate canalele disponibile în acest sens, pentru a avea o predictibilitate a cererii de transport și pentru a se putea adapta cât mai bine capacitatea de transport la numărul de locuri solicitat, folosindu-se întregul parc de material rulant tehnic disponibil, în special pe rutele ce înregistrează cele mai mari solicitări de trafic.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

6 COMENTARII

  1. Dezvoktarea necesita cooperarea intre siatemuk de stat si cel pruvat intr un mid onest.
    Iar Legea sa fie respectată.
    Atunci putea apune ca ne indreptam cu pasi mici dar siguri sore normalitate.

  2. Pentru ca persecutiile sunt baza in parcurgerea vietii in romanua.
    Cooperarea si dezvoltarea nu au existat.
    Suntem cu mult mai rau decat in urma cu 32 de ani desi traiam in comunism dar erau reguli peate care treceau foarte putini.
    Acum e un haos in tot.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.