spot_imgspot_img
8 C
Vaslui
27-apr.-2024

Vasluienii si husenii pot cãlãtori gratuit dacã „schimbã PET-ul cu biletul”

- Advertisement -

CAMPANIE… Pe 16 septembrie, vasluienii si husenii vor putea cãlãtori cu mijloacele de transport în comun în schimbul deseurilor, concomitent cu locuitorii din alte 63 de orase din tarã. Totul în cadrul campaniei inedite „România Schimbã PET-ul cu biletul”. Initiativa apartine Asociatiei Act for Tomorrow si Kaufland România, fiind realizatã în parteneriat cu Ministerul Mediului, Apelor si Pãdurilor, în cadrul programului national Vinerea Verde. La nivel local, campania se bucurã de sprijinul Centrului Școlar de Educatie Incluzivã Constantin Pufan, Vaslui si Clubul de sah Gambit Husi, în calitate de parteneri ai actiunii. În municipiul Vaslui, campania se desfãsoarã în parcarea magazinului Kaufland din localitate, situat pe Str. Decebal nr. 44. În Husi, campania se va desfãsura în parcarea magazinului Kaufland din localitate, situat pe Calea Basarabiei nr. 93.

Cei dornici sã participe trebuie sã aibã la ei 5 deseuri (PET-uri, doze de aluminiu, sticlã) si sã le introducã în aparatele automate de colectare Tomra, puse la dispozitie de Kaufland România. În urma acestui proces, pentru cei ce au colectat deseurile separat, automatele vor elibera un cupon în baza cãruia vor primi biletul de autobuz pentru douã cãlãtorii de la voluntarii prezenti la fiecare punct de colectare. Campania se desfãsoarã pe 16 septembrie, în intervalul 09:00-17:00, în 134 de magazine Kaufland România. Pornind de la succesul campaniei din cele 9 orase în care a fost realizatã în ultimii 2 ani, initiatorii au decis sã facã un pas înainte cãtre un viitor sustenabil si au hotãrât extinderea acesteia la nivel national în 65 de orase din toate judetele tãrii. Campania are ca obiective încurajarea folosirii transportului public si promovarea colectãrii separate a deseurilor care vor fi transformate în noi resurse. Totodatã, campania are si un obiectiv social, acela de a accesibiliza transportul public. Practic, cetãtenii vor veni cu 5 PET-uri/doze/sticle la oricare dintre magazinele Kaufland si vor primi în schimb un bilet pentru mijloacele de transport în comun. Extinderea campaniei este posibilã datoritã faptului cã de pe 1 septembrie 2021 toate magazinele Kaufland din tarã dispun de infrastructuri de colectare separatã de tip self-service pentru trei tipuri de ambalaje: PET-uri (cu volum de pânã la 3 litri), sticlã si doze de aluminiu (cu volum de pânã la 1 litru), compania devenind astfel primul retailer din România care oferã o retea de automate de colectare separatã la nivel national. În plus, în cadrul campaniei „Sã reciclezi e mai usor decât crezi”, toti consumatorii care vor adopta un comportament ecologic primesc cupoane de 10% reducere, la fiecare 5 ambalaje colectate, pentru o anumitã categorie de produse ce se actualizeazã lunar cu sprijinul furnizorilor. Pentru perioada 14-20 septembrie vor exista reduceri pentru toatã categoria de sucuri necarbonatate. Toate PET-urile colectate în cadrul campaniei vor fi transmise cãtre fabricile de reciclare, unde vor fi transformate în noi materiale. Primãriile din orasele participante în campanie au fost invitate sã se alãture ca parteneri si sã sustinã implementarea acesteia în orasele lor.

În Istanbul, în primul an al campaniei au fost colectate 4.1 milioane de PET-uri, echivalentul a 75.000 kg de plastic

Campanii similare au fost desfãsurate si în alte mari orase din lume si au avut rezultate extrem de bune: Roma (Italia), Istanbul (Turcia), Beijing (China), Surabaya (Indonezia). De exemplu, în Istanbul, în primul an al campaniei au fost colectate 4.1 milioane de PET-uri, echivalentul a 75.000 kg de plastic. Mai mult decât atât, în ultimul an, numeroase state din Europa au început sã ia mãsuri în vederea accesibilizãrii transportului public, acestea având atât obiective sociale, cât si de mediu. De exemplu, proiectul pilot al biletelor de 9 euro pentru transport public implementat de Germania pentru 3 luni, a fost un succes, 52 milioane de persoane achizitionând biletul. Potrivit unui sondaj VDV, 15% dintre utilizatorii abonamentului au declarat cã fãrã pretul special nu ar fi cãlãtorit asa cum au fãcut-o. De asemenea, la nivelul impactului asupra mediului, programul a generat o reducere de 1,8 milioane de tone a emisiilor de CO2, iar poluarea aerului a scãzut cu 7%. Urmând exemplul Germaniei, din 1 septembrie, Spania a lansat un program de gratuitate pentru trenurile locale si regionale. „Extinderea campaniei la nivel national reprezintã unul dintre obiectivele pe care le-am avut încã de la lansarea campaniei „Schimbã PET-ul cu biletul”. Ne bucurãm cã alãturi de Kaufland România si Ministerul Mediului vom reusi sã replicãm aceastã campanie într-o miscare nationalã. Credem cu tãrie cã România trebuie sã tinã pasul cu noile directii europene, potrivit cãrora încurajarea folosirii transportului public reprezintã una dintre cele mai importante solutii pentru problema poluãrii aerului cauzatã de transportul auto din marile orase. De asemenea, vom sustine primãriile care doresc sã transforme campania într-o initiativã permanentã pentru orasele lor”, a declarat Andrei Cosuleanu, Presedintele Asociatiei Act for Tomorrow. „Ne bucurãm cã putem pune la dispozitia acestei campanii strategice dezvoltatã alãturi de partenerii nostri de la Asociatia Act for Tomorrow, infrastructura de colectare a deseurilor disponibilã în toate magazinele Kaufland din tarã. De asemenea, suntem fericiti cã am reusit sã crestem campania „Schimbã PET-ul cu biletul” de la o initiativã localã la una nationalã si sã oferim astfel locuitorilor din 65 de orase din tarã, pe lângã infrastructura de colectare si bilete de autobuz gratuite si, în acest fel, sã încurajãm utilizarea mijloacelor de transport în comun. Astfel, reusim sã transformãm în realitate viziunea noastrã „Mai putin plastic – Circuite închise”, asumatã prin strategia Reset Plastic a Grupului Schwarz”, a declarat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

Campania „Schimbã PET-ul cu biletul, locul I la categoria mediu, în cadrul Romanian PR Awards 2021

Campania „Schimbã PET-ul cu biletul” s-a bucurat în ultimii 2 ani de un real succes în rândul locuitorilor din Constanta, Craiova, Iasi, Timisoara, Buzãu, Galati, Sibiu, Oradea si Baia Mare, peste 6.700 de persoane participând în program. Acestia s-au mobilizat exemplar si au colectat peste 3.300 kg deseuri, oferind un rãspuns pozitiv si contribuind la dezvoltarea unor orase mai curate, prin implicare si responsabilitate. În 2021, Campania „Schimbã PET-ul cu biletul” a cîstigat locul I la categoria mediu, în cadrul Romanian PR Awards, cea mai importantã competitie de PR din România. Totodatã, campania face parte si din Programul National Vinerea Verde, initiat de Ministerul Mediului, o initiativã menitã sã reducã poluarea cauzatã de transportul cu masinile personale în marile orase, prin care toti cetãtenii sunt încurajati sã utilizeze transportul alternativ pentru deplasarea la si de la serviciu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.