spot_img
spot_img
14.7 C
Vaslui
24-apr.-2025

Vasluienii, tot mai exasperați de motocicliștii care circulă noaptea prin oraș, autoritățile ridică din umeri

- Advertisement -
DERANJ… Strada Mihail Kogălniceanu s-a transformat într-o veritabilă pistă pentru motocicliștii teribiliști, care își turează motoarele la maxim, chiar dacă e trecut și de miezul nopții.

NEMULȚUMIRI… Vasluienii se plâng că nu pot dormi noaptea din cauza zgomotului pe care îl produc motocicliștii pe arterele orașului. Un cititor al ziarului Vremea Nouă ne-a semnalat faptul că în ultimele săptămâni, strada Mihail Kogălniceanu, de la intersecția cu strada Donici și până în fața primăriei, s-a transformat într-o veritabilă pistă pentru motocicliștii teribiliști, care își turează motoarele la maxim, chiar dacă e trecut și de miezul nopții. Vasluienii susțin că motocicliștii fac adevărate curse în mod repetat, iar zgomotul produs de motoarele ambalate este insuportabil. Problema a fost semnalată și polițiștilor rutieri, dar și celor de la Poliția Locală, fără a fi găsită vreo soluție până la această oră.

La decolare, un avion cu reacție produce 140 decibeli. Staționarea, preț de câteva minute, lângă un asemenea motor poate provoca pericolul de a rămâne surd. O motocicletă super-sport care gonește noaptea pe bulevard cu peste 100 km/h produce peste 110 decibeli, la 8.000 de turații/minut. La acest nivel al zgomotului, specialiștii spun că te afli între pragul greu suportabil (100 db) și pragul durerii (120 db). Altfel spus, zgomotul ajunge să te doară, nu mai e vorba de simplul fapt că te enervezi. Vasluienii care locuiesc la blocurile de lângă IPJ Vaslui au ajuns să experimenteze aproape în fiecare noapte această suferință, după ce primăria Vaslui a asfaltat porțiunea de drum de la LMK și până în fața judecătoriei. Acum, strada arată impecabil, fiind transformată într-o veritabilă pistă de motocicliștii teribiliști. Trebuie spus că nu toți proprietarii de motoare din municipiul Vaslui participă la astfel de întreceri asurzitoare. Motocicliștii cu experiență, cei care înțeleg ce înseamnă să trăiești într-o comunitate, au avut și ei de tras ponoase de pe urma acestor inconștienți, motiv pentru care nu de puține ori chiar ei i-au urecheat pe cei care își turează motoarele până dincolo de suportabilitate. Lecțiile au fost predate, inclusiv de polițiștii rutieri și inspectorii RAR, însă motocicliștii fără cei șapte ani de acasă par a fi incapabili să înțeleagă că după lăsarea nopții motoarele nu se mai turează doar de dragul de a mai impresiona vreo pițipoancă. “După miezul nopții, când accelerează de la LMK și până la Arhive, mă trezesc brusc și am impresia că motocicleta îmi traversează apartamentul. Zgomotul motorului se simte ca și cum ar fi la un metru de mine, mai ales că în această perioadă dormim și cu geamurile deschise. Am adus această problemă și la cunoștința polițiștilor locali, a celor de la Rutieră, însă fără a se lua măsuri. Mi s-a transmis că tot ce pot ei să facă este să oprească aceste motociclete în trafic și împreună cu inspectorii RAR să verifice dacă proprietarii au făcut modificări care să crească nivelul zgomotului provocat de țeava de eșapament. Din luna martie-aprilie și până în octombrie-noiembrie, pentru noi, cei care locuim la blocurile de pe strada Mihail Kogălniceanu, e un adevărat coșmar să dormim cu geamurile deschise”, e mărturisirea unui vasluian nervos, care locuiește la blocul de lângă Inspectoratul de Poliție Județean Vaslui.

Soluția este la Primăria Vaslui

Scandalos e faptul că majoritatea motocicliștilor care tulbură liniștea publică pe timp de noapte nici măcar nu sunt din oraș. Ei locuiesc în comunele vecine municipiului, însă cum drumurile de acolo nu le permit să-și pună motocicletele în valoare, vin și se dau în stambă pe șoselele din oraș. Pentru a nu trece neobservați, aceștia fie scot amortizoarele din țeava de eșapament, fie schimbă toba cu totul, fie le dau găuri. Alte municipii din țară care se confruntă cu aceeași problemă au găsit și soluția salvatoare: hotărâre de consiliu local prin care sunt prevăzute pedepse drastice pentru depășirea anumitor praguri de zgomot, după ora 22.00. Legislația permite fiecărei comunități să își stabilească singură regulile pe raza localității. Municipiul Vaslui nu stă rău cu regulile, însă în privința instituțiile care au obligația să se asigure că aceste reguli sunt respectate mai are mult de recuperat. Până atunci, vasluienii vor continua să facă alte sute și mii de sesizări, în speranța că cineva îi va băga și pe ei în seamă.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

24 COMENTARII

  1. Mergeți în Spania, Italia,Grecia sa vedeți acolo motoare modificate,ăia nu se mai plâng?! Dar na la Vaslui ai dor urechile. Să doarmă cu geamurile închise și sa rezolvat problema . Și apropo , ăia din Vaslui care au motoarele modificate sun în general copii cu 125 cm teribiliști pe ăia nui putem numi motocicliști adevărați, motocicliști adevărați din Vaslui care pe majoritatea ăia cunosc nu au nici modificări și nu caută nici sa deranjeze fiindcă au o educație și o vârstă care nu le mai permite sa facă ce fac copii cu motoare de 125 :))

    • De asta Parisul a fost prima capitală din lume care în 2021 a montat în intersecții came de luat vederi cu microfon și decibelmetru. Tocmai pentru a amenda motocicletele zgomotoase. De asta în orașele italiene carabinierii sunt dotați și folosesc decibelmetru pe timp de noapte (chiar și pe timp de zi uneori) pentru a-i amenda pe cei ce nu respectă normele de poluare fonică. Apoi vii tu și ni-o dai la general vorbind „în Europa” nu se plânge nimeni. Ne consideri niște primitivi dezinformați și neieșiți din peșteră. Offf motociclistule care ai ascultat tu pe toți cei 400 milioane de europeni și știi tu ca nu se plânge nimeni. Off, f4ck off

      • Bravo! Răspuns complet!
        „Motociclistul” se simte cu musca pe căciulă! Nu toți sunt la fel,dar majoritatea dețin niște jafuri de motoare care după ce că poluează fonic mai și accelerează intenționat ca să iasă în evidență! Ceea ce e deranjant pentru populație!

  2. sunteti salbatici si rurali. va speriati si va doare in suflet si ureche sunetul motorului vreunui copil. sau poate va doare ca v-ati risipit viata si acum stati in apartamentul lu` mamica, ca de, scoala nu prea ati fost si de aia si venitul e micut. P0ate voiati si voi un motoras in copilarie si acum faceti riduri la urechi de la chinul extraordinar ce vi-l pricinuieste orice efort intelectual.
    Orice prostut poate sa aplaude ce scrie alt prostut. Filtrul vostru personal nu exista, sunteti doar niste grivei. 🙂

    • Da’ de tine nu o doare sufletu’ pe măta că ești prost făcut grămadă? La ce gândire ai, cred ca te-ai oprit cu învățatul undeva prin clasa a IV-a. Calcă ambreiajul până la fund și frâna până la jumate’ apoi vino și ne fă un cunilingus cu preludiu la toți cei care comentăm aici!

      • Sper ca nu ești prostul ăla care a blocat traficul acu câteva săptămâni sa iasă mireasa de pe străzile de pământ ale orașului… Nu mai purta grija celor care te deranjează și încearcă sa te pui în locul lor. Sa nu ți dorească sa pui cât mai multă frână pe roata din față,nu de alta…

    • As putea fi invidios pe un copil destept, ca nu am reusit sa fiu ca el.
      Pe niste maimutoi care au dat cu ghebul pe-afara un an sa adune cateva mii de-o motoreta nu am de ce sa fiu invidios.

      Singurul deranj e ca …deranjeaza. Ar trebui sa ma duc si eu la ma-sa la poarta si sa bat toaca, sa vada ce face prostovanul de fiu-su.

  3. Mai pui și panaramele care și tureaza în gol besinile de ascuțitori în zona drumului drept spre M Grecilor și iaca în 10 comentarii ai imaginea exactă unde miliția, dacă mai există, locala, dacă mai ai oameni noaptea, și RAR ul și ARR ul, care pot face ore suplimentare plătite bine, se pot uni și face controale noaptea chiar dacă nu vor prinde din prima smecherii… Azi doi, săptămâna viitoare pe ne e alții și tot asa… Doar sa nu se răsufle dintre milițieni sau cei care organizează… E jale dar nu se aude nu se vede

  4. Aici este vorba despre COCALARI. Mentalitate de idiot caruia nu-i pasa de cel de langa el. Suntem o natie defecta care nu intelege ca libertatea unei persoane se termina acolo unde incepe cea a persoanei de langa ea. Generatia „Coaie!”. Cam la atat se reduce respectul fata de cel de langa tine, la „coaie”. Generatia analfabetilor functionali narcisisti, manelisti. Copii si adolescenti cu arfe de infractori si parinti care nu stiu sensul cuvintelor educatie, bun simt, respect.

  5. Daca legislatia in vigoare pe care o fluturati ori de cite ori este nevoie sa va aparati nu va permite sa-i sanctionati pe motociclisti privind zgomotul, legislatia privind viteza de ce nu o aplicati atunci cind pe strada principala a orasului motocicletele si nu numai si autoturisme circula cu peste 100 km la ora , undei legislatia domnilor care trebuie sa luati masuri ?

  6. In HUSI e la fel. Parcarile de la Lidl, Kaufland si Profi reprezinra turneele acestor macho-mani! Pe sosea incepand de la BCR si pana la prima cale ferata sunt zmei. Tureaza motoarele la maxim depasind lejer 100 km/ora. Deci e evidenta batjocora lor fata de cei care la 12 noaptea incearca sa doarma. Rog consilierii CL Husi sa adopte si ei o hotarare de consiliu prin care sa ne scape de aceste „avioane” noaptea. Este demential sa-i auzi dup[a orele 12 cum tureaza intentionat motoarele depasind 100 km/ora.

  7. motociclete?? dar la kaufland sunt de toate, prieteni! masini, atv-uri, motoare,, cred că vin si cu buldozere pe acolo, turează parcă sunt la show în deșert
    e superdrift kaufland rumenia vazlui acolo!! Nu în fiecare seară dar ceva de genu!
    NCSF, politia are nevoie de ceva verzișori, e foame mare. CUM se explică altfel?
    vorba aia: tre să moară niște oameni să se facă ceva

  8. Acelasi lucru se intampla si pe strada Maresal Prezan, de la Biserica Sf.Neculai pana la piata Vidin, le tureaza la 12 noaptea si le bubuie intentionat. Nu am vazut vreo patrula de jandarmi sau de politie in zona la acea ora si e greu de crezut ca nu se poate face nimic.

  9. Este interesant că in parcarea tetrului de vară este instalat indicator de restricție a accesului motocicliștilor, dar in zona IPJ, nu. De ce? Să fie ptr că mulți polițiști sunt motocicliști, sau mulți dintre ei se imprietenesc noaptea pe la drifturi la Kaufland? Sau ptr că nu pot face actiuni pentru a verifica aceste modificari aduse motocicletelor? Cât este de greu ca într-o noapte să vii să legitimezi toți posesorii de motociclete de la Secu și să aduci ARR să le verifice pocnitorile? Cât este de greu să vorbești cu ARR să blocheze la momentul verificarii ITP aceste pocnitori și un specialist să facă verificarea? Știm cu toții că un 50 lei, rezolvă micile probleme la majoritatea statiilor ITP.

    • Ca să îți răspund la întrebarea „Cât este de greu sa vii intr-o noapte să verifici decibelii la motociclete?” . Este imposibil!!! (din păcate ). Legislația prevede Rutieră + echipaj R.A.R. (sau A.R.R.) . Și cum dei de la R.A.R. (sau A.R.R.) au program de muncă până la ora 17.00, este imposibil de făcut această acțiune pe timp de noapte. Trebuie modificată Legislația astfel încât cei de la Rutieră să poată efectua controale independent, să li se facă instruirea pentru a putea măsura cu decibelmetru.

  10. Faceti o mare confuzie. Acest copii nu sunt motocicliști. Au niste mobre de 125cc, cu evacuarea modificata si care efectiv fac un zgomot de drujba stricata. Problema este ca marea majoritate locuiesc in mediul rural, sunt simplu de urmarit si de pus la punct. Dar de cand Iulian Munteanu a disparut de la conducerea politiei rutiere, cei care sunt acum, au o problema doar cu folia de pe geamuri si cu atitudinea de mari conducatori de oști.

    • Exact! Eu când percep zgomotul de la un 125 cm3 îmi imaginez ca acela este un iaht, nu îl percep ca o motocicletă. Este și așa cum spui tu că vin din mediul rural, dar sunt și destui copii de cadre M.A.I. care sunt posesori de drujbe. De asta nu se face nimic. Pentru ca smecherii au case la dos, unde nu e trafic de motociclete, așa că pe tătuca nu-l f4te grija că odorul omoară creierii la alții prin oraș. Mai grav este ca și cei tineri din M.A.I. au motoare, așa că sancțiuni nu o să vedem prea curând, sau niciodată.

  11. Dați voi o soluție dacă sunteți atât de bine documentați și cunoașteți legislația în vigoare. A spune că instituțiile abilitate nu-și fac treabă dar ele de fapt nu au cum sa aplice sancțiuni pentru că ar fi abuz în serviciu. Eu daca mă plimb cu motocicleta prin oraș, am ITP valabil și celelalte documente în regulă, nu am modificări la ea, de ce sa iau amendă dacă motorul este mai zgomotos din fabrică ?

    • Motorul tău nu este zgomotos din fabrica la viteza de 50 Km/h cu cât ar trebui sa circuli prin oraș. Dar ție îți place viteza și demarajul. Până nu o turezi și până nu-i dai tu 100 km/h în scurt, nu te lași. Apoi scrii comentarii că tu ești lupul moralist și mai catolic decât Papa.

    • Motorul nu are cum sa fie zgomotos din fabrică!
      Am avut 8 ani motocicletă! Este drept că între blocuri ecoul face că zgomotul sa fie amplificat! Aici e vorba și de bun simț! Eu ,ca sa nu deranjez vecinii, porneam motorul după ce ieșeam dintre blocuri,spre exemplu!

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.