Visul sultanului Erdogan prinde contur. Planurile de construcţie a Canalului Istanbul, aprobate. Care este traseul şi importanţa strategică a acestuia

Autorităţile din Turcia au aprobat planurile de construcţie a canalului artificial de care va trece pe la marginea Istanbulului, legând Marea Neagră  şi Marea Marmara. Anul acesta, Ankara va deschide o licitaţie pentru mega-proiectul Canal Istanbul, o rută maritimă artificială paralelă cu Bosforul care va conecta Marea Neagră de Marea Marmara, a declarat un înalt oficial turc. Autorităţile de la Ankara au aprobat planurile de construcţie a canalului şi se aşteaptă ca lucrările să înceapă în 2021 şi să fie finalizate în 2025-2026. Canalul va fi construit la vest de centrul oraşului, pe latura europeană a provinciei Istanbul. Mega-proiectul, care are ca scop prevenirea riscurilor reprezentate de navele care transportă mărfuri periculoase prin strâmtoarea Bosfor, a fost aprobat de Ministerul Mediului şi Urbanizării.  Dar sunt şi multe voci critice: diferitele canale care funcţionează în prezent în întreaga lume au fost săpate pentru a reduce semnificativ timpul de navigaţie şi transport, precum şi expunerea navelor şi a membrilor echipajului la pericole. Canalul Suez, pentru exemplul, economiseşte în medie între 16 şi 34 de zile de navigaţie pentru navele care îl utilizează, în timp ce Canalul Panama reduce cu 5 şi 14 zile  durata unei călătorii. În cazul Canalului Istanbul, nu va exista economie de timp: timpul de navigaţie pentru a ajunge la Marea Neagră de la Marea Marmara va rămâne acelaşi. Mai mult, în timp ce navele care trec prin strâmtoarea Bosfor nu trebuie să plătească, autorităţile turce au anunţat că intenţionează să introducă o taxă pentru a finanţa întreţinerea acesteia din urmă, aşa cum se întâmplă pe celelalte canale.

Citeste mai mult: adev.ro/qqqdl1




NICIUN COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ