spot_imgspot_img
8.8 C
Vaslui
27-apr.-2024

Viteza combinata cu neatentie

- Advertisement -

In data de 30.06.2012 in jurul orei 19.00, pe strada Fermelor a avut loc un accident de circulatie la care a fost nevoie de interventia descarcerarii .

Cu ocazia acestui accident reamintim soferilor din Piatra Neamt ca viteza de deplasare in siguranta cu un autovehicul nu este viteza impusa de trafic sau de lejeritatea acestuia . Fiecare sofer in parte are abilitati pentru a conduce la o anumita viteza maxima cu o masina, iar aceasta viteza maxima variaza foarte mult si in functie de tipul de automobil condus . De exemplu un sofer foarte experimentat care conduce cu viteze peste media traficului este in realitate un sofer care are capacitatea de a se comporta ideal in conditii de accident iminent la un maxim de 50 km / ora . Multi soferi considera ca daca masina pe care o conduc poate frana de la 80 km / h la 0 km/h in 10 metri inseamna ca si pot evita un eveniment care se intampla brusc la 10 metri in fata lor . Aceasta conceptie este total eronata . Timpul de franare al masinii nu are nici o legatura cu timpul real in care un sofer este capabil sa opreasca masina , timp care insumeaza : timpul in care soferul sesizeaza pericolul + timpul in care soferul ia decizia de franare si apasa pedala + timpul in care masina reactioneaza si incepe sa franeze . La toate acestea se adauga calitatea asfaltului , calitatea cauciucurilor , temperatura de afara si alti factori de mediu . Concluzionand , daca o masina poate frana in 10 m de la 80 km / h la 0 km/ h, in realitate aceasta masina se va opri in 30-40 metri . Din aceste considerente in momentul in care viteza de rulare depaseste viteza legala sau viteza medie a traficului, franarea este ultima varianta care trebuie sa fie luata in considerare in cazul unui pericol iminent care se afla la o distanta mai mica de 10 metri pe directia de mers a autovehiculului .

Nu putem fi ipocriti sa spunem ca nu trebuie depasita viteza legala deoarece multi dintre noi o depasim frecvent . Este foarte important sa ne cunoastem limitele si cand conducem sa stim ce avem de facut in situatii critice si sa luam cele mai bune decizii in cazuri extreme . Soferii vitezomani trebuie sa stie ca toate situatiile aparute in perimetre sub 10-15 metri nu pot fi evitate decat prin parasirea constienta si calculata a carosabilului si sa nu se hazardeze peste viteza pe care o pot gestiona corect .

www.ziarpiatraneamt.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.