spot_imgspot_img
15.6 C
Vaslui
28-mart.-2024

Zero trenuri în gara din Fălciu, deschiderea anunțată cu fast, nu a mai avut loc!

- Advertisement -
AȘTEPTARE… Oamenii din comuna Fălciu au așteptat degeaba ca trenul să ajungă în gara din localitate

DEZAMĂGIRE… Anunțată de către ministrul Sorin Grindeanu, deschiderea liniei ferate Zorleni-Fălciu s-a dovedit o mare păcăleală. Și asta pentru că nici măcar o locomotivă nu a sosit în gara din Fălciu. Cât despre garnituri de tren cu refugiați, nici vorbă de așa ceva. Pe surse, am aflat că linia ferată atât de disputată în aceste zile nu va fi redeschisă curând în condițiile în care echipele care lucrează la curățarea celor 60 de km de cale ferată de vegetația uscată s-au împotmolit prin pădurile de pe raza comunei Bogdănești. O altă problemă pe care autoritățile sunt nevoite să o rezolve pentru a face eficientă calea ferată este cea a diferenței de ecartament dintre România și Republica Moldova.

Promisiunea ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu s-a dovedit una fără temei. Astfel, linia ferată dintre Zorleni și granița cu Republica Molodva, la Fălciu, ar fi trebuit să fie funcțională încă de ieri. Numai că acest lucru nu s-a întâmplat și oamenii din comună au așteptat degeaba trenul. Pe surse, am aflat că echipele de muncitori care lucrează la curățarea celor 60 de km de cale ferată s-au împotmolit în pădurile de pe raza comunei Bogdănești. « Păcat de clădirea asta așa de frumoasă și de investiție, dar eu unul nu cred că va mai merge vreodată trenul pe aici. Am auzit că oamenii care se ocupă de curățat linia ferată s-au împotmolit prin pădure și nu reușesc să o scoată din mărăciniș. Apoi, cum rezolvă cei care au promis că o vor face să funcționeze, problema cu diferența de ecartament? Mi-aș dori să văd din nou trenul în gară la Fălciu, dar mi-e greu să cred așa ceva”, spune un locuitor al comunei Fălciu. Linia de cale ferată Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră, destinată atât transportului feroviar de călători, dar și de marfă, a fost închisă în anul 2015, deoarece niciun operator de transport feroviar român sau din Republica Moldova, nu a mai solicitat traseu pentru desfășurarea transportului pe această secție de cale ferată neinteroperabilă. Astfel, în contextul crizei umanitare din Ucraina și a numărului mare de refugiați, care sosesc prin punctele feroviare de la granița cu Republica Moldova, redeschiderea și crearea condițiilor necesare reluării transportului de călători pe linia Zorleni – Fălciu Frontieră reprezintă în acest moment o măsură necesară în eforturile comune depuse de autoritățile locale și centrale pentru decongestionarea fluxului crescut de refugiați și reducerea presiunii de la celelalte puncte de frontieră cu Căile Ferate din Moldova. Pentru redeschiderea liniei de cale ferată Zorleni – Fălciu – Fălciu Frontieră, Sucursala Regională de Căi Ferate Iași a executat în regie proprie lucrările necesare pentru crearea condițiilor în vederea reluării transportului feroviar, lucrări care au constat în înlocuirea de traverse, completarea cu material mărunt de cale și piatră spartă, lucrări de consolidare a liniei, de defrișare a vegetației pe o suprafață totală de 144.000 mp, precum și lucrări de asigurare a gabaritului de trecere în zona trecerilor la nivel.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

14 COMENTARII

  1. Woww, toata lumea despre greseala Comuna sau Satul Bogdanesti, nimic despre subiectul din articol?
    Foarte inspirat, de parca suntem la ora de limba romana.
    Adevarat ca e greseala, dar spuneti parerea macar si despre ce era vorba si in articol, altfel sunteti doar niste falsi care se dau atotstiutori.]

    • Atentie cu afirmatia „…parca suntem la ora de limba romana”.
      E o greseala de fond, nu de forma.
      Iar tu, ca ziarist profesionist ce te vrei a fi, nu ai voie sa faci astfel de greseli. 😉

      • Pai nu? Acum despre ce vorbim, serios?
        Era vorba de redeschiderea linie Zorleni – Falciu, iar noi vorbim despre greseli de geografie si de gramatica.
        Intr-adevar, au gresit, trebuie sa recunoastem, dar despre subiect nu vorbim, dvs. nu vorbiti.
        Ma intreb cam ce scop aveti in acest sens.
        Oricum, daca doriti jurnalism adevarat, va recomand Malin Bot.
        Din partea mea, subiectul este inchis!!!

      • Sa nu mai vorbim de virgulele puse total ca nuca-n perete. Si nici despre articolul aceluias autor din 18 Martie, in care il facea cu ou si cu otet pe Buzatu, spunand ca „habar n-are despre deschiderea iminenta a maretei linii de cale ferata” 🙂 🙂 . Asta, desi autoritatile si colegii din presa ii spusesera ca nu se va deschide. Dar ordinul de la cumatrul sefului (Tataru), nu se discuta 😀
        Ziaristi facuti la apelul bocancilor… Nu ai ce le cere…

        • Florica, nu stiu de ce imi bat capul cu o persoana atat de inculta ca tine, care in plus mai si jigneste.

          Totusi, DOOM (ce-o mai fi si ala!?), ne zice ca:

          „Se scriu cu iniţială majusculă numele geografice sau administrativ-teritoriale: Băile Herculane, Bucureşti, Calea Griviţei, Capul Bunei Speranţe, Carpaţii Meridionali, Dealul Spirei, Delta Dunării, Grecia, Govora-Băi, Himalaia, Lacul Roşu, Marea Neagră, Munţii Apuseni, Orientul Mijlociu, Popeşti-Leordeni, Strada Mare, Susai, Ţara Românească (Muntenia), inclusiv numele punctelor cardinale care constituie al doilea element al unui toponim compus (Bucureşti-Nord „gară”, Europa Centrală şi de Est, Polul Sud), precum şi prepoziţiile, numeralele ş.a. aflate pe primul loc: După Deal (sat), Între Gârle (stradă), La Om (vârf de munte), Trei Brazi (cabană).

          NOTA 1. Termenii generici: sat, comună, oraş, judeţ, republică etc. care nu fac parte din denumirea propriu-zisă se scriu cu literă mică: comuna Tudor Vladimirescu, judeţul Dolj, oraşul Sibiu, satul Măgura, republica Ucraina etc.”

  2. Mai uitati_va [e harta ! Unde este Falciu, si unde este com BOGDANESTI. De mult era si com. Bodnanesti,com. Falciu, si com. Bozia sau unificat si au format com. FALCIU. DECI CEI CE SCRIU ARTICOLE, MAI CERCETATI ,nu dati dovada de incompetenta !

  3. Daca acei muncitori cauta linia de cale ferata Barlad-Falciu, pe raza comunei Bogdanesti, intr-adevar va mai dura ceva timp pana vor fi gata lucrarile…
    P.S.: Felicitari pt modul de documentare al articolului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.