spot_img
spot_imgspot_img
27.3 C
Vaslui
04-iun.-2024

Povestea tirului rãsturnat la Blesca: transporta gheare de pui pentru un export în China

- Advertisement -

EXPORT… TIR-ul care s-a rãsturnat, marti, în Blesca, sat din comuna Ivãnesti, continea gheare de pui, nu pui congelati, asa cum s-a spus initial. De ce este importantã aceastã precizare? Pentru cã povestea din spatele ei este extrem de interesantã. Dacã în tarã ghearele de pui sunt folosite la obtinerea fãinei proteice, în China ele reprezintã o adevãratã delicatesã. O firmã din Constanta, SMS Food, a speculat acest lucru si a început sã facã bani din exportul ghearelor de pui. Le achizitioneazã din abatoarele românesti, le congeleazã, iar apoi le trimite cu vaporul pânã în Hong Kong. Transportul de marti fãcea parte dintr-un circuit: soferul care s-a rãsturnat trebuia sã ajungã si în Bacãu, iar apoi în Constanta, de unde trebuiau sã plece ghearele de pui spre China.

Din fericire, în urma accidentului nu s-au înregistrat victime. „La fata locului s-a deplasat o autospecialã de stingere cu apã si spumã cu sase subofiteri din cadrul Detasamentului Vaslui, pentru asigurarea mãsurilor de prevenire si stingere a incendiilor în zona în care s-a produs accidentul”, a declarat purtãtorul de cuvânt al ISU Vaslui, cpt. Petru Iftene. Potrivit prefectului Eduard Popica, motivul accidentului a fost neadaptarea vitezei în curbã: “Din câte am înteles, soferul a declarat autoritãtilor cã se grãbea, pentru cã seful sãu îl certase si îi spusese sã ajungã mai repede în Bacãu. Deci, cel mai probabil, viteza a fost cauza accidentului”.

“O afacere care îti poate da mai multã bãtaie de cap decât profit”

George Safir, directorul executiv al producãtorului de carne Safir Vaslui, ne-a declarat cã firma din Constanta a început sã colaboreze si cu el. Acesta a explicat în ce constã aceastã afacere, care, potrivit lui, are atât avantaje, cât si dezavantaje. “Cu firma respectivã am început si noi sã lucrãm de la 1 februarie. Autocamionul respectiv a încãrcat si de la noi 200 kilograme de gheare de pui. Acestea ajung apoi la fabrica lor, unde sunt curãtate si trecute apoi printr-un proces de congelare pentru a fi exportate în China. Vânzarea de gheare de pui reprezintã o afacere care îti poate da mai multã bãtaie de cap decât profit. Sunt perioade în care acest produs este cãutat în China si tara deschide vama pentru import si perioade în care acest lucru nu se mai întâmplã si cei cu care acum ai un contract te anuntã cã nu mai pot lucra cu tine”, a declarat directorul executiv George Safir.

Firma este condusã de un turc

Aproximativ 500 de tone de gheare pui pleacã, în fiecare lunã, din Portul Constanta. Au de fãcut un drum lung – 30 de zile cu vaporul, pânã în Hong Kong. SMS Food este condusã de un turc pe nume Tunka Cemil, venit în tarã la noi în urmã cu 15 ani, ca diplomat în relatiile româno-turce. Acesta se ocupã cu exportul ghearelor de peste 20 ani. Într-un interviu acordat Stirilor Digi24, acesta a spus cã: „în primã fazã, am avut o discutie cu toate abatoarele din tarã. Majoritatea personalului este alcãtuit din femei”. Ghearele de pui sunt extrem de sãnãtoase: au colagen si sunt benefice pentru cei care vor sã aibã o piele ca de bebelus. La nivel national, de la an la an, exportul de gheare de pui a crescut cu 10%, astfel cã, în 2014, România a vândut 12 mii de tone.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.