spot_imgspot_img
16.6 C
Vaslui
05-mai-2024

Finalul Proiectului Erasmus+ Team Up & Reform Netizens – Outdoor Fantastic Fun – TURN OFF

- Advertisement -

PROIECT… Liceul Tehnologic “Marcel Guguianu” din Zorleni, jud. Vaslui, anuntã finalizarea proiectului de parteneriat strategic în domeniul scolar – proiecte doar între scoli, cu numãrul de referintã: 2017-1-PL01-KA219-038446_4, finantat de Comisia Europeanã, prin Programul ErasmusÂ, cu titlul: Team Up & Reform Netizens – Outdoor Fantastic Fun, acronimul TURN OFF. Pe data de 31 august 2019 s-a încheiat implementarea acestui proiect, care s-a derulat pe o perioadã de 24 de luni, 01.09.2017 – 31.08.2019. Parteneriatul dintre cele patru scoli, respectiv: Liceum Ogolnoksztalcace im. Stefana Czarnieckiego, POLONIA-coordonatorul parteneriatului, Collège Visitation La Berlière-BELGIA, Liceul Tehnologic „Marcel Guguianu”-ROMÂNIA si Strenču novada vidusskola din LETONIA, a urmãrit îndeplinirea obiectivului general al proiectului, care se referea la rezolvarea unei probleme comune, identificatã în rândul elevilor, si anume: utilizarea excesivã a telefoanelor mobile si a calculatorului, care poate fi în detrimentul sãnãtãtii lor fizice si mentale. Echipele de proiect au desfãsurat activitãti care sã-i determine pe elevii din grupul tintã sã constientizeze necesitatea schimbãrii acestor obiceiuri si importanta adoptãrii unui stil de viatã sãnãtos, oferindu-le alternative pentru petrecerea timpului liber, îmbinând utilul cu plãcutul.

Activitãtile proiectului s-au desfãsurat conform formularului de candidaturã, astfel cã în primul an de proiect au avut loc douã schimburi pe termen scurt ale elevilor si persoanelor însotitoare în Polonia (22-26 ianuarie 2018, 7 elevi si 2 persoane însotitoare), în Belgia (19-24 aprilie 2018, 6 elevi si douã persoane însotitoare) si s-a desfãsurat reuniunea de proiect din Polonia (21-23 mai 2018, la care au participat directorul adjunct si un profesor de englezã). În cel de-al doilea an de proiect s-a desfãsurat schimbul pe termen scurt din România (11-15 octombrie 2018, la care au participat 5 însotitori din cele trei tãri partenere Polonia, Belgia si Letonia si 19 elevi), iar ultima activitate transnationalã de învãtare s-a desfãsurat în Letonia (14-19 mai 2019, 6 elevi si doi însotitori). De asemenea, s-au desfãsurat activitãti conform planului de activitãti tematice, elaborat la începutul fiecãrui an de proiect (ex.dezbateri pe tema utilizãrii Internetului si sigurantei online, expozitii handmade, concursuri sportive, fotografie si video, logicã si perspicacitate, prezentãri ppt., culturã generalã), activitãti de monitorizare, evaluare si diseminare.

Interesul manifestat de elevii din grupul tintã si implicarea permanentã si sustinutã a echipei de proiect au condus la îndeplinirea obiectivelor proiectului, astfel cã s-au obtinut urmãtoarele rezultate: îmbunãtãtirea competentelor lingvistice, schimbarea obiceiurilor de petrecere a timpului liber prin descoperirea, dezvoltarea si manifestarea talentelor si aptitudinilor, a crescut gradul de tolerantã, de deschidere si întelegere a elevilor, profesorilor si pãrintilor prin comunicarea cu partenerii celorlalte tãri (oameni diferiti, de nationalitãti, de culturi, religii, obiceiuri diferite, dar de fapt atât de asemãnãtori) eliminându-se prejudecãtile si stereotipurile, îmbunãtãtirea abilitãtilor de cooperare, cresterea încrederii în sine, în fortele proprii, depãsirea barierelor de comunicare; s-au îmbunãtãtit rezultatele scolare, utilizarea dispozitivelor IT se face în mod rational si eficient, mai mult în procesul de învãtare si de dezvoltare personalã. Prin derularea acestui proiect s-a promovat egalitatea de sanse la educatie pentru elevii din grupurile defavorizate, a crescut gradul de implicare a cadrelor didactice în activitãtile extrascolare, s-a promovat si îmbunãtãtit imaginea scolii în comunitatea localã si cea lãrgitã, iar comunitatea localã a fost promovatã la nivel national si European.

Crearea produselor finale, respectiv a Jurnalului proiectului (s-au postat permanent fotografii, prezentãri, filmulete, informatii si impresii despre activitãtile desfãsurate în cadrul proiectului), Albumului foto (selectia celor mai reprezentative fotografii si impresii din cadrul proiectului), Bazei de date cu scenarii de lectii (s-au elaborat planuri de lectii în concordantã cu obiectivele proiectului-un schimb de bune practici), Revistei electronice (cu informatii despre toate activitãtile proiectului), Ghidului pentru utilizarea în sigurantã a Internetului, ramelor cu fotografii, a necesitat ca aceastã mare echipã formatã din elevii si profesorii din cele patru tãri partenere sã coopereze, sã colaboreze, sã culeagã, sã prelucreze, sã analizeze, sã selecteze si sã editeze informatiile, sã facã schimb de informatii, sã învete unii de la ceilalti, permanent, pe parcursul celor doi ani, cu plãcere si eficientã, mãrturie fiind aceste rezultate.

Sperãm ca, prin acestã muncã în echipã, sã fi reusit, si sã reusim în continuare (vom mentine activitãtile pe tema proiectului prin elaborarea unui optional “Siguranta pe Internet” si implementarea unui proiect educational), sã atragem atentia tuturor factorilor educationali scoalã-familie-comunitate, de pericolul “ecranului” care poate avea influentã asupra comportamentului, asupra sãnãtãtii fizice si psihice, atunci când timpul de utilizare este scãpat de sub control si sã constientizãm cã efectele negative îsi pot lãsa amprenta asupra personalitãtii copilului si implicit asupra întregii societãti, cu consecinte pe termen lung.

Prof. Zuran Luminita Ludmila – coordonator proiect

Notã: Material realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene. Continutul prezentului material reprezintã responsabilitatea exclusivã a autorilor, iar Agentia Nationalã si Comisia Europeanã nu sunt responsabile pentru modul în care continutul informatiei va fi folosit.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.