spot_imgspot_img
11.5 C
Vaslui
28-apr.-2024

350 de miliarde pentru Negresti!

- Advertisement -

Orasul Negresti se pregãteste de “marea asfaltare”

PROIECT DE SUCCES… Având în vedere situatia precarã a strãzilor din oras, cu câtiva ani în urmã, Consiliul Local Negresti s-a hotãrât sã acceseze o finantare prin Programul Operational Regional 2007 – 2013, Axa prioritarã 1 “Sprijinirea dezvoltãrii durabile a oraselor – poli urbani de crestere”, domeniul major de interventie “ Planuri integrate de dezvoltare urbanã”. Proiectul, denumit “Reabilitare a retelei de strãzi urbane din orasul Negresti”, cu o valoare totalã de 35.433.206 lei (peste 350 miliarde lei vechi), a primit undã verde de la Bucuresti, iar pentru negresteni se anuntã investitii masive în strãzile orasului, în urmãtorii ani. “Sunt foarte satisfãcut cã am reusit sã implementez în Negresti asemenea proiecte istorice precum cel al aductiunii de gaz metan si acesta de modernizare si reabilitare a tuturor strãzilor din oras. Implementarea acestui program va permite orasului Negresti sã detinã un rol economic si social semnificativ mai important în dezvoltarea localã si regionalã”, a spus Ioan Cozma, primarul orasului Negresti. “Ne facem treaba si sprijinim toate consiliile locale în implementarea proiectelor. Vor veni în judet finantãri pentru drumuri de 50 de milioane de euro, pentru comune si orasul Murgeni. Asta e realitatea: unii cu gargara la televizor, altii cu munca prin judet”, a spus deputatul Dan Marian, presedintele PDL Vaslui.

ARGUMENTARE… La momentul depunerii cererii de finantare a acestui proiect, orasul Negresti se confrunta cu degradarea infrastructurii tehnice si de transport, datã în primul rând de starea necorespunzãtoare a retelei de drumuri orãsenesti, lipsa de functionalitate a sistemului centralizat de termoficare, dezvoltarea nesatisfãcãtoare a retelelor de alimentare cu apã si canalizare, lipsa amenajãrii zonelor verzi din oras si multe alte disfunctionalitãti. Starea necorespunzãtoare a infrastructurii de bazã si-a pus amprenta asupra dezvoltãrii urbane si a diminuat substantial sansele de crestere economicã ale orasului, în ultimii 20 de ani. Alãturi de aceste argumente, releventa proiectului era sustinutã si de faptul cã activitãtile proiectului reabiliteazã si modernizeazã infrastructura urbanã de strãzi, impulsionând astfel dezvoltarea social-economicã a orasului si contribuind la cresterea calitãtii vietii locuitorilor. Conform memoriului tehnic, va fi favorizatã cresterea rolului economic si social detinut de orasul Negresti pe plan local si la nivelul judetului Vaslui, cu efect pozitiv asupra dezvoltãrii echilibrate a Regiunii de N-E. Proiectul mãreste semnificativ capacitatea orasului Negresti de a iradia dezvoltarea cãtre zonele adiacente si de a se manifesta ca pol local de crestere. Activitãtile proiectului reduc dezechilibrul existent fatã de celelalte centre urbane ale judetului Vaslui si ale Regiunii de Nord – Est în ceea ce priveste gradul de modernizare a infrastructurii tehnice si de transport a orasului Negresti.

Vor fi modernizate 25 de strãzi, în lungime de peste 13 km

Orasul Negresti are o lungime totalã a retelei de drumuri de 32 km, din care drumuri asfaltate 15 km, drumuri împietruite 11,06 km, drumuri nemodernizate (din pãmânt) – 6,23 km. Vor fi reabilitate si modernizate strãzile si trotuarele orasului, respectiv 13.586 m, de pe urmãtoarele strãzi: Str. Gãrii (2537 m), Str. Gh.Doja (380 m), Str. Bârladului (791 m), Str. Stadionului (228 m), Str. A.I.Cuza (2066 m), Str.1 Mai (385 m), Str. Micsunelelor (300 m), Str. Casa Apelor (685 m), Str. T.Vladimirescu (535 m), Str. Pãcii (435 m), Str. Pietei (435 m), Str. N.Bãlcescu (243 m), Str. M.Sadoveanu (185 m), Str. Nouã (444 m), Str. M.Eminescu (396 m), Str. Eternitãtii (185 m), Str. Obor (311 m), Str. Ion Creangã(500 m), Str. I.L.Caragiale (528 m), Str. Viorelelor (311 m), Str. Abator (258 m), Str. I.C.Frimu(670 m), Str. George Enescu (193 m), Str.13 Septembrie (390 m), Str. 1 Iunie (140 m). Strãzile propuse spre reabilitare dispun de retea de alimentare electricã, retea de alimentare cu apã, iluminat stradal si telefonie. Lucrãrile recent efectuate pentru înlocuirea diferitelor retele de utilitãti au accentuat nivelul de degradare al acestor strãzi. În acest moment, acestea se prezintã în starea tehnicã de balast, asfalt sau beton degradat, fiind absolut necesarã reabilitarea si modernizarea prin asfaltare. Sistemele rutiere ale strãzilor au durata normalã de functionare depãsitã, atestând o stare tehnicã necorespunzãtoare, stare tehnicã detaliatã în expertiza tehnicã, pe baza tipurilor de degradãri structurale, de suprafata cãii si care sunt definite conform normativelor AND 547 / 1998 si AND 540/2001.

Strãzile vor fi reabilitate si modernizate în functie de necesitate

Sistemele rutiere existente, din beton de ciment, pentru str.Gãrii I, str. Stadion, str. A.I.Cuza tronson I, str. 1 Mai tronson I, str. Casa Apelor, str. T.Vladimirescu, str. Pãcii, str. Eternitãtii, str. Viorelelor, vor fi refãcute, cu straturi rutiere realizate din mixturi asfaltice cilindrice, executate la cald. Reparatiile la îmbrãcãmintea din beton de ciment existent se va realiza cu mixturã asfalticã. Sistemele rutiere existente din mixuri asfaltice pentru str. Gãrii tronson II, str. Pietei, str. N.Bãlcescu, str. M.Sadoveanu, se ranforeazã cu straturi rutiere realizate din mixuri asfaltice cilindrice, executate la cald. Pentru strãzile nemodernizate, str. Gãrii tronson III, str. Gh.Doja, str. Bârladului, str A.I.Cuza tronson II, str.1 Mai tronson II, str. Micsunelelor, str. Nouã, str. M.Eminescu, str. Oborului, str. Ion Creangã, str. I.L.Caragiale, str. Abator, str. I.C.Frim, str. George Enescu, str.13 Septembrie, str.1 Iunie, s-a ales o structurã rutierã suplã cu îmbrãcãminti bituminoase. Încadrarea îmbrãcãmintilor se va realiza cu borduri pe o fundatie din beton de ciment. Pentru circulatia pietonalã, trotuarele vor fi reabilitate cu pavaj ornamental cu pavele prefabricate, suport strat de nisip si cu fundatie de balast. Accesul pietonal se va face astfel încât sã permitã circulatia persoanelor cu handicap si care folosesc mijloace specifice de deplasare (scaun rulant). Proiectul are o duratã de realizare de 24 de luni de la obtinerea fondurilor. “Sunt foarte satisfãcut cã am reusit sã implementez în Negresti asemenea proiecte istorice precum cel al aductiunii de gaz metan si acesta de modernizare si reabilitare a tuturor strãzilor din oras. Implementarea acestui program va permite orasului Negresti sã detinã un rol economic si social semnificativ mai important în dezvoltarea localã si regionalã si va reduce decalajele de dezvoltare a infrastructurii existente la nivel judetean”, a declarat Ioan Cozma. Mai trebuie spus cã Negrestiul s-a angajat sã asigure o contributie proprie de 569.343 lei, reprezentând 2% din valoarea eligibilã.

Consilierii locali din Negresti, multumiti de acest proiect

“Acest proiect este o mare realizare pentru orasul Negresti, mai ales având în vedere cã strãzile si trotuarele existente în momentul actual sunt într-o stare criticã. Sper însã ca, pânã la demararea lucrãrilor, sã se finalizeze si lucrãrile de reabilitare a sistemului de apã si canal pentru a nu se înregistra sincope în efectuarea proiectului de modernizare a strãzilor”, a declarat Radu Morosanu, consilier PRM. “De mult asteptãm sã se întâmple acest lucru, sã primim acesti bani pentru reabilitarea strãzilor orasului. Asteptãm sã înceapã lucrãrile si sã avem strãzile si trotuarele pe care ni le dorim. Sper ca licitatia sã decurgã bine, lucrarea sã fie executatã de o firmã bunã, conform asteptãrilor si la timp”, a declarat Vasile Popa, consilier PNL. “Sunt foarte bucuros cã strãzile Negrestiului vor fi refãcute si cã dupã 20 de ani de asteptãri s-a adus gazul metan în oras. Însã as renunta fãrã vreo retinere la toate acestea, dacã s-ar redeschide spitalul, deoarece oamenii au nevoie de aceastã unitate spitaliceascã ca de aer”, a declarat Octavian Vieru, consilier PDL.

“Unii cu gargara la televizor, altii cu munca în judet”

“A fost Vasluiul, Husul, Bârladul, a venit si rândul Negrestiului sã acceseze proiecte de anvergurã. Ne facem datoria fatã de cetãtenii judetului Vaslui. Urmeazã acum investitii masive, prin intermediul Ministerului Dezvoltãrii Regionale si Turismului, în aproape toate comunele din judet, inclusiv în orasul Murgeni. Vom face drumuri în valoare de 50 de milioane de euro, la nivelul mediului rural. Alocãrile nu sunt politice, sunt proiecte ale primarilor vasluieni, sustinute de PDL si finantate din fonduri europene, cu cofinantarea MDRT. Ne facem treaba, asa cum am promis. Asta e realitatea: unii sunt cu gargara la televizor, altii cu munca în teren” – deputat Dan Marian, presedintele PDL Vaslui

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

15 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.