spot_imgspot_img
20.8 C
Vaslui
01-mai-2024

Lidl promite să vîndă la Focşani produse europene la preţuri mici

- Advertisement -

Lidl, cea mai agresivă reţea de supermarketuri din ţară, dă drumul la coşurile de cumpărături luni, la ora 8.00, cu promoţii nemţeşti şi ameninţă să ia clienţi de la concurenţă u reporterii noştri au vizitat ieri în premieră noul magazin de tip discount din Focşani şi au aflat cam ce preţuri şi ce mărfuri sînt la raft u pentru a arăta că nu sînt interesaţi doar de profit, reprezentanţii magazinului au anunţat că vor planta copaci în Sud pentru pomii doborîţi la autogară u magazinul, ridicat cu un împrumut de la BERD, dispune şi de un teren de baschet cu nocturnă şi un loc de joacă

Focşănenii vor afla luni dimineaţă dacă s-a meritat demolarea autogării pentru a face loc unui nou centru comercial unde să îşi poată face cumpărăturile la preţuri importate din Germania. În premieră, reporterii noştri au vizitat ieri magazinul Lidl, amplasat în Piaţa Victoriei, ocazie cu care investitorul german a prezentat produsele de pe rafturi, într-un tur restrîns, urmînd ca luni, 10 octombrie, de la ora 8.00, magazinul să fie deschis şi pentru public. Focşănenii sînt aşteptaţi cu promoţii la mai multe produse, iar ca noutate, pe lîngă produsele cu marcă proprie Lidl, în magazin funcţionează şi o brutărie, care produce pîine caldă şi alte specialităţi de panificaţie şi patiserie. Reprezentanţii Lidl se laudă cu preţuri mici, întrucît nu există intermediari, şi anunţă că luni şi joi vor fi zile cu promoţii. Magazinele Penny Market şi miniMAX, aflate în apropiere, ar putea fi afectate la vînzări întrucît cei de la Lidl par hotărîţi să nu le scape clienţi. “Inaugurarea noilor magazine Lidl continuă strategia companiei de a oferi zilnic romanilor, în zone din imediata lor proximitate, produse de calitate la cel mai bun preţ, direct de la producători, într-o largă varietate de sortimente. Evitînd intermediarii, oferta Lidl asigură produse în acelaşi timp proaspete, de calitate şi la cele mai competitive preţuri. Lidl propune clienţilor mărci de calitate superioară din întreaga Europă, venind direct de la producătorii din Italia, Franţa, Germania sau Spania, dar avem şi produse romaneşti”, ne-a declarat Bogdan Macovei, de la departamentul de expansiune din cadrul Lidl Romania. Acesta a completat că Focşaniul şi-a dorit mult acest magazin şi compania s-a bucurat de sprijinul autorităţilor, la turul de ieri participînd prefectul Ion Oprea şi viceprimarul Bogdan Matişan.

„Credem că ne încadrăm frumos în peisaj”

Cît priveşte inelul de copaci tăiat din zona fostei autogări pentru a face loc acestui centru comercial, cei de la Lidl au menţionat că lucrările au avut toate autorizaţiile cerute de lege şi că nu au dorit să fie agresivi cu mediul. Compania a şi fost sancţionată de Garda de Mediu din această cauză, amendă care a fost plătită în 48 de ore, după cum au recunoscut oficialii, care au pus totul pe seama unei “lipse de comunicare”. “În compensaţie, am venit cu un program de plantare de noi copaci în cartierul Sud, în zona stadionului. În jurul magazinului avem gazon şi vom planta şi noi copaci. Credem că ne încadrăm frumos în peisaj”, a completat Bogdan Macovei. De asemenea, oficialii Lidl au pus pe seama „standardizării” amplasarea unui magazin dreptunghiular într-o piaţă circulară, fapt care le-a adus reproşuri din partea comunităţii. „Vecinii s-au văitat de zgomotul produs de fosta autogară, încă de la 4.00 dimineaţa. Acum va fi mai bine”, a promis Bogdan Macovei. Acesta s-a ferit să precizeze valoarea investiţiei în acest nou magazin, însă surse din piaţă spun că ar fi vorba de 6 milioane de euro. Grupul german Lidl a demarat o dezvoltare agresivă pe segmentul de retail autohton, ridicînd în ultimii ani de la zero zeci de magazine. Lidl&Schwarz a profitat de criza imobiliară şi a achi¬zi¬ţionat multe terenuri în oraşe mari şi medii. Potrivit unui articol publicat de Săptămîna Financiară, în 2010, grupul german a încheiat cu Banca Europeană pentru Recon¬struc¬ţie şi Dezvoltare un contract de împrumut pentru 301 milioane de euro pentru investiţiile din Romania, Polonia şi Bul¬garia. Oficialii Lidl au refuzat ieri să comenteze pe seama strategiei de dezvoltare a firmei.

Lidl primeşte CV-uri

În magazinul Lidl din Focşani lucrează 29 de angajaţi, „în special tineri, pentru că se cere multă muncă şi eficienţă”, după cum au precizat oficialii firmei. Se primesc CV-uri în continuare de la cei dispuşi să lucreze în magazin, spun reprezentanţii Lidl. Supermarketul din Focşani are ca particularitate un teren de baschet cu nocturnă şi un loc de joacă pentru copii. În jurul magazinului amplasat pe 9.000 de metri pătraţi există 95 de locuri de parcare. Programul magazinului este zilnic, de luni pînă sîmbătă între orele 8.00-22.00 şi duminică între 9.00-17.00. Pe 10 octombrie, pe lîngă Focşani, alte 10 magazine Lidl se vor deschide în toată ţara, la Bucureşti (două magazine), Cîmpulung, Drăgăşani, Giurgiu, Piteşti, Şelimbăr (judeţul Sibiu), Timişoara, Turda şi Zalău. Astfel, Lidl îşi propune să devină cel mai mare retailer de pe piaţă, cu 118 magazine. În prezent, Penny Market este liderul la acest capitol, cu 114 magazine. Expansiunea Lidl nu se opreşte însă aici, în condiţiile în care compania mai are în construcţie încă 17 magazine. În momentul în care toate cele 135 de magazine vor fi inaugurate, compania va acoperi toate judeţele din ţară. Discounterul german a intrat pe piaţa locală anul trecut, prin achi¬ziţia celor 107 magazine Plus Discount, pe care le-a rebranduit în acest an. Strategia de expansiune vizează în prezent oraşele cu peste 30.000 de locuitori, iar 80% din produsele comercializate sînt marcă proprie Lidl. Printre furnizorii romani se numără Albalact, CrisTim, Angst sau Vel Pitar. Din Vrancea doar Vrancart furnizează hîrtie igienică, însă nu sub brandul propriu. Oficialii prezenţi la inaugurare au admis că supermarketul va afecta magazinele mici din zonă, iar în compensare i-au invitat pe producătorii locali să depună oferte pentru produse „made în Vrancea”, la o adresă de e-mail. În total, pe rafturile unui magazin Lidl se regăsesc circa 1.300 de tipuri de produse. Concurenţii direcţi pe piaţa focşăneană sînt Carrefour, Kaufland, Paco, Penny Market, Zanfir şi miniMax. Lidl are peste 2.000 de angajaţi şi este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa.

www.ziaruldevrancea.ro

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.