spot_imgspot_img
21.6 C
Vaslui
05-mai-2024

Peste 100 de milioane amendã si fãrã permis timp de trei ani!

- Advertisement -

Modificãri drastice în legislatia rutierã

MODIFICÃRI Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a initiat un proiect de modificare a Codului Rutier, cu pedepse drastice pentru conducãtorii auto care încalcã regulile de circulatie si care nu-si plãtesc amenzile. Dacã proiectul va fi aprobat, sanctiunea pentru soferii care nu poartã centura de sigurantã va urca pânã la 1600 de lei, iar cei care conduc sub influenta bãuturilor alcoolice, cu o alcoolemie sub limita penalã, se aleg cu permisul suspendat 3 ani si amendã între 10000 si 16000 de lei. O altã modificare, anuntatã mai demult de MAI, este monitorizarea video a probei practice a examenului auto.

Ministerul de Interne a initiat un proiect de modificare a Codului Rutier, care dã fiori soferilor. Cea mai importantã schimbare îi vizeazã pe cei care nu îsi plãtesc amenzile rutiere, acestia riscând sã rãmânã fãrã permis dacã nu achitã amenda în 30 de zile de la constatarea contraventiei. Dacã proiectul va fi aprobat, soferii care nu poartã centura de sigurantã vor trebui sã scoatã din buzunar pânã la 1600 lei, pentru a plãti amenda, iar cei care conduc sub influenta bãuturi alcoolice, dar sub limita penalã de 0,8 g/l., se vor alege cu permisul suspendat 3 ani si amendã de pânã la 16000 lei. Sanctiuni extrem de dure cu pânã la 200 puncte amendã si suspendarea permisului pe o perioadã de 2 ani, vor primi si cei care vor mai forta semaforul, trecând pe rosu sau cei care vor ignora barierele coborâte la trecerea de cale feratã. De asemenea, oficialii MAI au identificat cauzele principale care stau la baza accidentelor rutiere si intentioneazã sã sanctioneze cât mai drastic aceste abateri de la lege. Astfel, condusul sub influenta bãuturilor alcoolice, neacordarea prioritãtii pentru pietoni si viteza excesivã sunt considerate cele mai periculoase abateri.

Monitorizare video la proba practicã a examenului auto

Aspirantii la permisul de conducere ar putea fi filmati în timpul orelor de conducere, cât si în timpul examinãrii auto. Un program-pilot de monitorizare video si prin GPS a probei practice a fost lansat ieri, la patru scoli de soferi din capitalã, scopul acestui proiect fiind reducerea posibilitãtilor de fraudare a examenului auto. Dacã proiectul va avea succes, acesta va fi extins la nivel national. De astfel, monitorizarea video a probei practice este si una dintre modificãrile procedurii de examinare propuse de MAI în urmã cu o lunã, printr-un proiect de act normativ, supus dezbaterii publice. Exceptie vor face examenele pentru motociclisti si mopedisti, categoriile AM, A1, A2 si A. Nu în ultimul rând, proiectul de lege mai prevede ca operatorul de cale feratã sã instaleze „mijloace de constatare” a abaterilor de la Codul Rutier, la trecerile la nivel cu calea feratã, precum si obligatia acestuia sã semnaleze Politiei Rutiere astfel de abateri. Conform MAI, proiectul de lege va sta 10 zile în dezbatere publicã, apoi va fi aprobat prin Ordonantã de urgentã a Guvernului.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.