spot_imgspot_img
18 C
Vaslui
27-apr.-2024

Primãria Vaslui introduce parcarea cu platã pe cea mai importantã stradã din municipiu

- Advertisement -

PE BANI… Peste 500 de locuri de parcare publicã de pe bulevardul Stefan cel Mare din municipiul Vaslui vor intra în regim de tarifare, cel mai probabil chiar începând din acest an. Prin introducerea sistemului de taxare, reprezentantii Primãriei Vaslui se asteaptã ca vasluienii sã opteze mai mult pentru Sistemul de Transport Public în Comun, iar în cazul folosirii autovehiculului personal, timpul petrecut în zona centralã sã se diminueze, astfel încât sã existe în permanentã locuri de parcare disponibile. Totodatã, mai aratã reprezentantii Primãriei Vaslui, este necesar sã fie create si locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilitãti pentru a creste accesibilitatea la toate serviciile publice în mod nediscriminatoriu, tinând cont de faptul cã în prezent aceste locuri nu existã. Cele 501 locuri de parcare care vor fi create vor fi împãrtite în sase tronsoane, pe toatã lungimea bulevardului Stefan cel Mare, de la rondul de la ICIL si pânã la iesirea din oras spre Moara Grecilor.

De cîtiva ani, municipiul Vaslui se confruntã cu fenomen des întâlnit în orasele dezvoltate, respectiv supraaglomerarea strãzilor cu mii si mii de masini. Conform datelor oficiale, în municipiul Vaslui sunt înregistrate peste 24.000 de masini, la o populatie (realã!) de 63.000 de locuitori, la care se mai adaugã câteva mii de masini care zilnic sunt în tranzit prin oras. Foarte multe familii au ajuns sã aibã douã sau chiar trei masini, ceea ce amplificã si mai mult problema pentru municipalitate. Pentru a nu intra într-un impas din care nu se mai poate iesi, primãria a comandat, în urmã cu cinci ani, un studiu privind parcãrile din oras si solutiile de viitor, iar una dintre aceste solutii a fost si taxarea locurilor de parcare de pe principalele strãzi.

O dungã, o camerã de supraveghere si o taxã

În sedinta din aceastã sãptãmânã, consilierii locali urmeazã sã aprobe proiectul de hotãrâre privind aprobarea documentatiei si indicatorilor tehnico-economici pentru obiectul de investitii „Parcare cu platã str. Stefan cel Mare”. Conform studiului de fezabilitate elaborat de societatea Consultin Grup Expert, din Moinesti, judetul Bacãu, s-a lucrat cu douã variante, una minimalã, care propunea înfiintarea a 501 locuri de parcare, împãrtite în sase tronsoane, si o variantã maximalã, prin care urmau sã se construiascã 1115 locuri de parcare pe aceleasi sase tronsoane. Recomandarea specialistilor a fost pentru varianta 1 – minimalã, un criteriu care a contat fiind si cel al costurilor de investitii. Pe tronsonul 1, între sensul giratoriu Decebal si Crucea Gãrii se propune amenajarea a 50 de locuri de parcare, dintre care douã pentru persoane cu dizabilitãti si patru pentru taxiuri; pe tronsonul 2, între Crucea Gãrii si intersectia cu strada Nicolae Bãlcescu se propune amenajarea a 104 locuri de parcare, dintre care 8 pentru persoane cu dizabilitãti; pe tronsonul 3, între intersectia cu Nicolae Bãlcescu si intersectia cu strada Husului se propune amenajarea a 42 de locuri de pacare, dintre care 2 pentru persoane cu dizabilitãti si 7 pentru taxiuri; tronsonul 4 ar urma sã se întindã de la intersectia cu strada Husului si pânã la sensul giratoriu din zona Vecchia Roma si ar urma sã aibã 97 de locuri de parcare, dintre care 7 pentru persoane cu dizabilitãti si 7 pentru taxiuri; pentru tronsonul 5, între sensul giratoriu de la Vecchia Roma si intersectia cu strada Sublocotenent Ioanese Adrian se propune amenajarea a 35 de locuri de parcare, dintre care 2 pentru persoane cu dizabilitãti si 8 pentru taxiuri. Tronsonul 6, între intersectia bulevardului Stefan cel Mare cu strada Sublocotenent Ioanese Adrian si capãt bulevard, pânã la iesirea din oras spre Muntenii de Sus, urmeazã sã aibã cele mai multe locuri de parcare amenajate, 173, dintre care 13 pentru persoane cu dizabilitãti si 7 pentru taxiuri. În total, din rondul de la ICIL si pânã la iesirea din oras spre Muntenii de Sus, bulevarul Stefan cel Mare ar urma sã aibã amenajate 501 locuri de parcare, dintre care 33 pentru taxiuri si 34 pentru persoanele cu dizabilitãti. Dimensiunile acelor locuri de parcare vor fi de 2,5 x 6 m, respectiv 2,5 x 7 m pentru persoanele cu dizabilitãti. Pe toatã lungimea bulevardului vor fi montate 33 de camere de supraveghere pentru ca acei soferi care parcheazã fãrã sã plãteascã sã poatã fi sanctionati. Plata pentru ocuparea locurilor de parcare se va face prin intermediul unor parcometre, care vor fi montate pe toate cele sase tronsoane si care vor accepta bancnote, monede si inclusiv plata cu cardul bancar. Deocamdatã, sistemul de platã prin SMS nu a fost luat în calcul. Nici tariful pentru ora de parcare nu a fost stabilit, consilierii urmând sã voteze deocamdatã doar aprobarea documentatiei si indicatorilor tehnico-economici ai investitiei. Valoarea totalã a devizului general estimativ este de 3.410.063 lei cu TVA inclus.

Motivul introducerii taxei de parcare

În referatul de aprobal al proiectului de hotãrâre care va fi supus votului în sedinta de CL de joi se aratã cã „în prezent, locurile de parcare pe strada Stefan cel Mare nu existã, desi participantii la trafic opresc masinile de-a lungul strãzii. Totodatã, persoanele cu dizabilitãti nu beneficiazã de locuri de parcare de-a lungul strãzii Stefan cel Mare. Deoarece este necesarã acordarea atentiei cuvenite acestui sector, atât prin înfiintarea de noi locuri de parcare cât si pentru întretinerea lor, trebuie creat un fond financiar pentru acest tip de investitii , fond ce ar rezulta si în urma autotaxãrii parcãrilor. Prin introducerea sistemului de autotaxare se prognozeazã faptul cã publicul va opta pentru Sistemul de Transport Public în Comun, iar în cazul folosirii autovehiculului personal, timpul petrecut în zona centralã va fi diminuat astfel încât vor exista în permanentã locuri de parcare disponibile. Totodatã, este necesar sã fie create si locuri de parcare pentru persoanele cu dizabilitãti pentru a creste accesibilitatea pe toate serviciile publice în mod nediscriminatoriu, tinând cont de faptul cã în prezent nu existã”, se aratã în documentul depus la proiectul de hotãrâre.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

19 COMENTARII

  1. Am vrut parcări, e acum avem sau v om avea.
    Am vrut asigurări RCA mai mici, proteste …..avem RCA dublu și dacă nu l reînnoiești in maxim o luna se triplează . E bine😁

  2. Pentru ce trebuie să plătească firme de specialitate? Ce mare invenție fac, dar na, se mai spaguiesc niste bani. Iar vitele care nu mai pot de țăranii care vin la oraș, sa mai sugă pula, când o să mergeți la Iași sau bucale, sa sburati pe deasupra satelor prin care treceți, idioților. Au orașul lor, auzi, ii încurcăm , vor să meargă singuri pe strada 😡😡🖕 mare panarama o să fie cu această plată de parcări. Voi nu vedeți că aia cu bani, nu vor să de-a 1 leu in parcarea din piata Traian, ei parchează in statia de taxi. Așa o să facă și în centru, ii doare la basca

  3. Cel mai mult va conta ce va face primăria cu banii încasați din taxa de parcare fiindcă sunt o mulțime de locuri unde pot amenaja parcări sub sau supra terane in Vaslui. Trebuie doar să se dorească acest lucru.

  4. Foarte bine! Să facă 10 lei ora de parcare. Să extindă această măsură și pe străzile adiaxente centrului mun Vaslui.
    Toate suburbiile pot veni în oraș cu mijloacele de transport în comun in care noi vasluienii am investit sume fabuloase. Iar vasluienii din Gară, Traian, Cartier pot veni și pe jos în centru că le face bine mersul pe jos. Dacă analizezi puțin cine parchează prin centru, poți observa că 80% din șoferi cin din mediul rural.

  5. Ba borfasilor ….. lăsați japka … cu locuri de parcare cu plata….. nu mai aveți bani de cioarda…… mincinoși si parsivi …. politicieni ….. de hazna.. cioarda și șpagă.. asta e de capu vostru. Nenorociți și parsiviti …… sunteți….. jeguri și likele….

  6. Perfect, dar hai sa vedem ce facem cu mașinile de tractat ce se afla câte 4,5,în fața Spitalului și stau acolo cu toate ca au parcare la 10 m la Vastex, doar trebuie sa vorbească, ce facem cu mașinile de la depozitele de furaje care au stat și încă stau în stradă chiar dacă au ditai parcarea privată… Sau mașinile celor ce au curți, dar le e greu sa le introducă în curte… Asta pentru zona de la Silver la stația de autobuz de la M Grecilor… ȘI acolo se pot face bani din parcări.. Și destui… Ce facem cu cei care au nu știu câte mașini personale, stau la bloc și parchează pe bulevard? Pregătiți securi și cazmale, va fi nevoie… Cine va verifica asta? Poliția locala ce stă ascunsă în spatele Complexului sau în Copou și ar mai fi locuri. Cum o va face, asta i curiozitatea tuturor.. Abia așteptăm

  7. Cel mai bun exemplu îl aveți la Bârlad unde s-a reușit deblocarea benzii 1 de pe Bulevardul Republicii și se circulă mult mai bine. Oleacă de mobilizare și control din partea Poliției locale și pe Republicii și Epureanu nu mai sunt mașini staționate pe carosabil. Dacă se vrea, se poate.

    • Da, dar la Vaslui vor bani. In functie de cat o sa ceara pe ora de parcare, investitia se poate recupera in mai putin de 1 an. Dar ei cu siguranta nu se bazeaza pe soferii cinstiti care o sa folosessca parcometrele. Ei o sa se bazeze pe veniturile venite din amenzi pe care o sa le dea soferilor care isi parcheaza masina cateva minute cat timp intra intr-un magazin. De asta nu sunt instalate si bariere.

  8. Si asa este blocat centrul neoficial, acum il blocam cu bani. In alte orase se poate circula pe cate 2-3 benzi pe sens. La Vaslui, nu!
    Va fi o imensa parcare.
    Il loc sa diminuam poluarea si timpul petrecut in trafic… Ce facem?! Le amplificam.
    In Olanda si alte tari din vest s-a impus limitarea vitezei de circulatie, in orase, la 30km/ora. Ei, imaginati-va cum ar fi la Vaslui, ca de la ICIL la SJU Vaslui sa faci o ora, la orele de varf…
    La Roman, Piatra Neamt, Galati, Suceava, chiar si la Gura Humorului s-au gasit solutii ptr fluidizarea traficului prin deblocarea primei benzi de circulatie…
    Scuza cu nr mare de masini nu tine… Cred ca si orasele mentionate au multe masini, poate chiar mai multe… Si cu toate astea… au eliberat prima banda…
    Hai Vaslui!

    • Pai in Vaslui ca sa rezolvi problema traficului trebuie sa faci o combinatie de investitii si masuri nepopulare. Trebuie sa investesti in parcari facute ca lumea ( nu ca astea facute la misto cu niste dungi de vopsea pe strada). Trebuie sa expropriezi/eliberezi garajele facute la misto prin tot orasul la colt de bloc si create locuri de parcare. Si in primul rand sa interzici cazanele.

  9. In spate la Big central trebuie aparate de taxat. Tot cocalarul care vrea in centru isi sau in proximitate isi lasa tigaia acolo o zi intreaga.

  10. Hahaha!!! A-ti vrut parcari. Luati parcari cu plata. Exista totusi o problema la propunerea asta. Din cate stiu anul trecut Parlamentul a adoptat o lege numita planul de mobilitate urbana durabila. Acolo se specifica clar ca municipiile, cum e si Vasluiul, trebuie sa creeze pe strazi pana in 2026 o banda unica care sa deserveasca doar transportul in comun. Ori strada Stefan ce Mare are doar 2 benzi pe sens. Pai daca o banda o transformam in parcare si pe cealalta circula doar autobuzele, masinile personable pe unde circula? Poate geniile din primarie ne raspund.

    • Stati tu linistit ca nici daca nu fac astia de la primarie parcare cu plata(an electoral.. bla bla bla nu ai cum sa ceri bani de la oameni ca nu te mai voteaza) prima banda oricum va fi mereu ocupata de astia care parcheaza . Au curatat/spalat acum 2 saptamani parca bd-ul Stefan cel mare si s-au chinuit astia de la locala vreo 3 zile sa elibereze prima banda.Si noi romanii mai avem o boala grava daca nu ne dam jos din masina fix in locul in care avem treaba parca murim …e greu sa mergi pe jos 50 de metrii

      • Da, au spălat dar au uitat intenționat, zic, strada Ștefan cel Mare care ține până la M Grecilor, care e tot orașul nostru… Și culmea pe acolo sta și unu dintre candidați dar cred ca lui nu i ajunge praful, fiind în rândul 2,3… Sau nu e nevoie de voturile celor de acolo, contează acolo unde nu au fost votat anii trecuți…

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.