spot_imgspot_img
13.2 C
Vaslui
08-mai-2024

Angajatorii vasluieni sunt nemultumiti de salariatii din generatia Z!

- Advertisement -

STUDIU… Dacã ar trebui sã aleagã câti angajati din companie sã pãstreze pe criteriul eficientei si al rezultatelor muncii depuse, doar unul din zece angajatori (situatia este prezentatã la nivel national, însã cu sigurantã se poate aplica si în judetul Vaslui!) ar pãstra întreaga echipã în formula existentã, aratã datele celui mai recent sondaj efectuat de BestJobs, care precizeazã cã angajatii din generatia Z (adicã cei nãscuti la mijlocul anilor ’90) sunt cei mai putin apreciati de cãtre angajatori. „Deficitul de personal de pe piata muncii si dificultãtile întâmpinate de angajatori în a gãsi angajati care sã corespundã nevoilor conduc de multe ori la compromisuri din partea companiilor”, aratã un comunicat al companiei. Doi din zece (21%) angajatori ar retine cel mult jumãtate dintre angajati, unul din patru (25,7%) ar pãstra între 50% si 75% dintre angajati, iar patru din zece (42%) spun cã doar trei sferturi dintre angajatii lor actuali sunt cu adevãrat eficienti si au rezultate satisfãcãtoare.

De asemenea, unul din patru angajatori considerã cã în companie sunt cu adevãrat implicati în realizarea sarcinilor de serviciu aproximativ trei sferturi dintre angajati. Cea mai mare parte dintre respondenti (37%) cred cã procentul angajatilor implicati variazã între 50% si 75% din total. Doi din zece angajatori considerã cã nivelul e si mai scãzut – între un sfert si cel mult jumãtate dintre angajatii actuali ai firmei, în timp ce 16% apreciazã cã cel mult un sfert dintre angajati sunt cu adevãrat implicati. Explicatiile pe care le gãsesc angajatorii pentru acest lucru sunt, în ordinea relevantei rãspunsurilor, lipsa de loialitate fatã de angajator (27,4% dintre respondenti), lipsa unei culturi organizationale care sã motiveze angajatii (19,3%), insatisfactia fatã de mediul de lucru sau asteptãrile salariale mai mari (12,9%) si chiar adaptabilitatea redusã (11,3%). Principalele arii în care angajatorii si-ar dori sã vadã îmbunãtãtiri sunt implicarea membrilor echipei, dar si comunicarea (circa 42% dintre respondenti fiecare), randamentul/productivitatea (33,9%), calitatea muncii (25,8%), motivatia (14,5%), competentele digitale (14,5%), abilitatea de a lucra în echipã (12,9%), abilitatea de leadership (9,7%). Doar 13% afirmã cã angajatii sunt mai responsabili si mai bine pregãtiti ca în urmã cu cinci ani.

Scade calitatea angajatilor, relevã acest studiu

Peste jumãtate dintre angajatori apreciazã cã angajatii sunt mai putin responsabili si pregãtiti fatã de acum cinci ani, astfel încât calitatea muncii depuse de acestia a scãzut. Trei din zece angajatori considerã cã situatia a rãmas la fel si doar 13% afirmã cã angajatii sunt mai responsabili si mai bine pregãtiti ca în urmã cu cinci ani. Totodatã, majoritatea angajatorilor (64,5%) considerã cã cea mai redusã productivitate la job o au angajatii din generatia Z, acestia fiind urmati de cei din generatia X (cei nãscuti în perioada 1965-1980), conform rãspunsurilor oferite de doi din zece respondenti. Angajatii din generatia Millennials (1981-1995) stau cel mai bine la acest capitol, doar 16% dintre angajatori considerând cã productivitatea acestora este sub asteptãri. Tot angajatii din generatia Z primesc cel mai slab punctaj si la capitolul comunicare – deschidere în a comunica, claritate, concizie si acuratete – de la cei mai multi (45%) dintre angajatori. Circa 42% dintre angajatori afirmã cã cel mai rãu la acest capitol stau angajatii din generatia X (1965-1980), în timp ce 12,9% dintre respondenti îi depuncteazã cel mai mult pe angajatii din generatia Millennials (1981-1995). Când vine vorba despre rezistenta la presiune si stres, cel mai rãu din acest punct de vedere stau angajatii din generatia Z (nãscuti dupã 1996), spun 67,8% dintre respondenti. Ei sunt urmati de cei din generatia Millennials (1981-1995) – dupã cum au apreciat 17,7% dintre respondenti, apoi de cei din generatia X (1965-1980) – 14,5% dintre respondenti.

Ce fac angajatorii când sunt nemultumiti de angajati

Peste 51% dintre angajatori oferã feedback angajatilor de care sunt nemultumiti doar uneori, atunci când greselile sunt foarte mari, iar 8% admit cã nu fac acest lucru niciodatã. La polul opus, patru din zece respondenti afirmã cã angajatilor le este atrasã atentia de fiecare datã când gresesc, astfel încât situatiile sã nu se mai repete, iar angajatii sã aibã oportunitatea sã evolueze. “Când sunt nemultumiti de calitatea muncii angajatilor, pe lângã feedback, angajatorii mai oferã training pentru îmbunãtãtirea abilitãtilor profesionale (46% dintre respondenti), ori îi mutã pe cei mai putin performanti pe alte pozitii în cadrul companiei (16%). Totodatã, 14,5% aleg sã dea sanctiuni, circa 13% spun cã le reduc volumul de muncã sau din responsabilitãti, iar 9,7% decid sã îi dea afarã pe cei de care sunt nemultumiti”, adaugã realizatorii studiului. Studiul a fost efectuat în perioada 1 octombrie – 15 noiembrie, pe un esantion de 250 de companii mici, medii si mari din România.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.