spot_imgspot_img
9.8 C
Vaslui
05-mai-2024

Este lege în Parlament. Șase milioane de oameni sunt vizați. Războiul asigurători service-uri face victime: bani din buzunarul păgubitului pentru reparația pe RCA?

- Advertisement -

Conflictul deja deschis dintre firmele de asigurare și service-urile independente a ajuns la faza pe Parlament. La mijloc sunt cei peste 6 milioane de șoferi români, oricare dintre ei expuși riscului de a ajunge să fie despăgubit în baza poliței RCA a celui vinovat. Se vorbește deja de intervenții ale statului și de o reînclinare a balanței către firmele de asigurare, așa cum se întâmpla înainte de apariția noii legi RCA, promulgată acum doar doi ani și salutată la vremea respectivă de toți jucătorii din piață, dar și de transportatori. Mai important pentru șoferi, însă, de această dată se poate ajunge ca oamenii să scoată bani din buzunar pentru plata daunei despăgubite prin RCA. Legea RCA s-ar putea modifica iar. De data aceasta nu mai este vorba despre intervenții ale Comisiei Europene. Un grup de deputați, în frunte cu PSD-istul Marius Bota, au înregistrat un proiect de lege care, în doar câteva articole schimbă radical ordinea actuală din mecanismul RCA. Pe scurt, propunerea repune în mâna asigurătorilor pâinea și cuțitul și, mai mult, vine să limiteze costurile taxate de service-uri pentru reparațiile în baza RCA.
Tehnic vorbind, proiectul modifică legea RCA și spune că „valoarea despăgubirii pentru efectuarea reparației se stabilește de către asigurătorul RCA folosind sisteme de evaluare specializate”. Doar în cazul în care asigurătorul nu dispune de astfel de sisteme valoarea va fi stabilită de către service, pe baza documentelor emise în condițiile legii. Acest singur articol dă peste cap toată ordinea stabilită prin legea RCA, promulgată în 2017, care muta dreptul de a stabili valoarea daunei de la firmele de asigurare la service-uri. În contextul de atunci erau invocate excese ale firmelor de asigurare, care, spuneau service-urile susținute și de transportatori, stabileau valori prea mici, care nu permiteau reparații conforme sau care creau service-urilor probleme financiare grave. Astăzi, după doi ani, discuțiile au luat-o în sens invers, service-urile fiind acuzate că tarifează prea mult.
A doua mare modificare arată că prețul orei de manoperă va fi stabilit în baza unor tarife de reeferință calculate anual de ASF și INS. Deci va fi limitat. Potrivit unor statistici făcute publice de asigurători, ora de manoperă este tarifată astăzi și de trei ori mai mult decât înainte de modificarea legii RCA, în 2017. De partea cealaltă, service-urile accepată că tarifele au crescut, dar spun că în niciun caz cu procentele arătate de asigurători și că aceste creșteri sunt justificate de majorarea salariilor angajaților creșterea prețurilor pentru utilități și, nu în ultimul rând, costurile juridice ale litigiilor cu asigurătorii. …https://www.capital.ro/este-lege-in-parlament-sase-milioane-de-oameni-sunt-vizati-razboiul-asiguratori-service-uri-face-victime-bani-din-buzunarul-pagubitului-pentru-reparatia-pe-rca.html?utm_source=onesignal&utm_medium=onesignal
- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.