spot_imgspot_img
12 C
Vaslui
09-mai-2024

Evaluarea Nationalã: „subiectele au fost accesibile la matematicã”

- Advertisement -

EXAMEN… Cei aproape 4000 de elevi de clasa a VIII-a au sustinut cea de-a doua probã a Evaluãrii Nationale, proba la matematicã. Potrivit reprezentantilor Inspectoratului Scolar Judetean Vaslui nu s-au înregistrat tentative de fraude sau alte incidente. Din cei 3593 de elevi înscrisi, doar 83 au lipsit de la aceastã probã.

Printre subiectele pe care elevii le-au avut de rezolvat s-au numãrat: calcularea perimterului unui pãtrat cu latura ABCD de 3 cm, reprezentarea graficã a unei functii f într-un sistem de coordonat xOy, aria triunghiului determinat de graficul functiei f si axele sistemului de coordonate xOy, demonstrarea cã dreptele unui triunghi sunt paralele etc.

„Subiectele au avut un grad mediu de dificultate. Au fost trei itemi la care copiii au avut cu sigurantã dificultãti: subiectul III, punctul 1. c si d, dar si punctul 2. c. Punctajul de la acesti itemi vor îi vor departaja. Cu sigurantã vor fi si elevi care nu vor lua notã de trecere, pentru cã asa se întâmplã mereu, sunt si elevi mai slabi, dar un elev mediu la clasã poate sã ia usor o notã de opt”, a spus inspectorul de matematicã Remu Doru Bãlan.

„Se putea si mai rãu”

Aproximativ aceasi pãrere au avut-o si elevii. „Cele mai usoare subiecte au fost la prima si a doua parte, iar la cea de-a treia, putin greute. Sper sã iau mãcar 9, ca sã nu-mi stric media generalã. Vreau sã merg la Liceul „Stefan Procopiu”, profilul matematicã-informaticã”, a spus Cãtãlin. „A fost destul de ok, se putea si mai rãu. Cel mai greu mi s-a pãrut la subiectul III, problema 1. c, în rest, a fost, ok. Sper sã iau între 8 si 9. Vreau sã merg la „Emil Racovitã”, la profilul stiinte ale naturii”, ne-a spus Aniela. „Au fost subiecte accesibile, cât sã iau mãcar un 5, cã pentru 10, da, mi s-a pãrut greu de luat. Sper sã iau 7,50, ca sã reusesc sã intru la „Racovitã”, ne-a spus Raul.

Petitie online pentru reevaluarea tuturor lucrãrilor

Punctul 6 de la subiectul I însã, a reusit sã creeze controverse. Mai multi elevi, pãrinti si chiar profesori spun cã cerinta nu a fost corect formulatã si i-a indus pe multi elevi în eroare. În problemã era datã o diagramã cu repartitia notelor obtinute la un test de matematicã de elevii unei clase de a VIII-a dintr-o scolaã. Cerinta era: „Conform diagramei, numãrul elevilor care au obtinut nota 5 la acest test este egalã cu…”. „Diagrama nu este complet enuntatã, pentru cã nu se specificã în axa OX- notele elevilor, iar în axa OY – numãrul elevilor”, au reclamat pãrintii. Astfel, în loc de 3 – rãspunsul corect, unii dintre elevi au încurcat axele si au scris 8. În mediul online, a apãrut chiar si o petitie prin care se propune o reevaluare a lucrãrilor. „MEN a derutat elevii la Subiectul I, exercitiul 6, prin diagrama reprezentatã gresit. Propunem o reevaluare a tuturor lucrãrilor din sesiunea iunie 2016, astfel încât ambele variante (3 si 8) sã fie punctate ca fiind corecte”, se aratã în textul petitiei. În câteva ore, aceasta a fost semnatã de peste 15.000 de persoane.

Rezultatele finale – 5 iulie

Rezultatele vor fi afisate pe 1 iulie, pânã la ora 16.00. Contestatiile se vor depune în aceeasi zi, în intervalul orar 16.00-20.00. Între 2-4 iulie se vor rezolva contestatiile, iar pe 5 iulie se vor afisa rezultatele finale. Media generalã obtinutã la Evaluarea Nationalã constituie unul dintre criteriile pentru admiterea în învãtãmântul liceal de stat. Media de admitere în liceu este media ponderatã între media generalã la Evaluarea Nationalã (în proportie de 75%) si media generalã de absolvire a claselor de gimnaziu (în proportie de 25%.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.