spot_img
spot_imgspot_img
12 C
Vaslui
20-mai-2024

Se cautã 12 auditori interni la primãriile comunale vasluiene

- Advertisement -

CONCURS…Din luna ianuarie, Asociatia Comunelor din România (ACoR), filiala Vaslui, organizeazã concurs pentru ocuparea unui numãr de 12 auditori publici interni, în noua structurã de control intern care va functiona pe lângã ACoR. Sediul Corpului Judetean al Auditorilor Publici Interni, o structurã la care au aderat în jur de 50 de primãrii din mediul rural vasluian, va fi la Centrul de Afaceri din Vaslui. Conform presedintelui ACoR Vaslui, Neculai Moraru, sunt deja semnate acorduri de colaborare cu 38 de primãrii din judet, iar numãrul acestor acorduri va creste în urmãtoarele sãptãmâni, chiar si în luna ianuarie 2018. Fiecare comunã din judetul Vaslui, semnatarã a acordurilor cu ACoR, va suporta financiar, lunar, o sumã de pânã în 2.500 de lei, bani cu care se vor achita salariile celor care vor activa în Corpul Auditorilor judeteni, cât si cheltuielile aferente.

Iatã ce spune legislatia în vigoare

Art. 12 din legea auditului public intern prevede, la alin. 4: „Compartimentul de audit public intern este dimensionat, ca numãr de auditori, pe baza volumului de activitate si a mãrimii riscurilor asociate, astfel încât sã asigure auditarea activitãtilor cuprinse în sfera auditului public intern.” În aliniatul urmãtor se aratã urmãtoarele: „Compartimentul de audit public intern din cadrul entitãtii organizatoare, respectiv de la nivelul structurii asociative, este dimensionat, ca numãr de auditori, astfel încât sã asigure realizarea activitãtii de audit public intern la toate entitãtile publice locale cuprinse în acordul de cooperare; cheltuielile ocazionate de activitatea de audit public intern desfãsuratã în sistem de cooperare, reprezentând cheltuieli de personal, cheltuieli privind impozite, contributii si alte taxe aferente drepturilor de personal acordate si cele cu deplasãrile interne sunt repartizate, în mod corespunzãtor, pe entitãtile semnatare ale acordului, în functie de numãrul de zile/auditor prestate; celelalte cheltuieli materiale, dacã pãrtile nu convin altfel, rãmân în sarcina entitãtii organizatoare sau a structurii asociative, dupã caz; modalitatea concretã de decontare a cheltuielilor se stabileste prin acordul de cooperare”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.