spot_imgspot_img
21.1 C
Vaslui
30-apr.-2024

Hai vino iar, în gara noastrã micã!

- Advertisement -

ESEC S-a spulberat încã o sperantã pentru „Trenuletul de Husi”. La ultima licitatie organizatã de Compania Nationalã de Cãi Ferate „CFR” S.A, nimeni nu s-a arãtat interesat de sectia Crasna – Husi. Între timp, gara pare abandonatã! Un singur angajat a mai rãmas sã pãzeascã clãdirea, însã doar… 8 ore pe zi! „Noaptea, rãmâne sã o pãzeascã Politia”, spune Aurel Trâncu, ultimul ceferist din gara Husi.

NEADJUDECATÃ Compania Nationalã de Cãi Ferate „CFR” SA nu a reusit, nici de aceastã datã, dupã a doua licitatie, sã „scape” de sectia Crasna – Husi! Niciun operator privat nu s-a arãtat interesat sã investeascã în zonã. „În urma licitatiei publice, desfãsuratã joi 15 martie 2012, la Bursa Românã de Mãrfuri, au fost adjudecate 7 sectii CF de pe raza Sucursalei Teritoriale CREIR Craiova. Sectia neinteroperabilã CF Crasna – Husi, aflatã pe raza sucursalei teritoriale CREIR Iasi, nu a fost adjudecatã, iar în privinta ei procedura de închiriere se va repeta”, a precizat Oana Brânzan, purtãtoare de cuvânt a „CFR” SA. Dar chiar dacã se va mai organiza o licitatie, reprezentantii „CFR” S.A. dau putine sanse ca vreun operator sã fie interesat de exploatarea acestei statii. „Nu produce, cât consumã, mai pe înteles fie spus. Si, în plus, nu este la Husi o zonã economicã favorabilã dezvoltãrii acestui tip de transport, pe termen lung, iar investitorii cunosc acest aspect”, au mai spus reprezentantii „CFR” S.A.

Pe timpul noptii, „CFR” SA a lãsat gara Husi în grija …Politiei!

SOLUTIE În asteptarea unor vesti bune, în gara Husi…bate vântul! Ultimul ceferist rãmas angajat a fost lãsat sã pãzeascã clãdirea. Doar ziua, între ore fixe! „De la 7 la 13,00 si de la 17,00 la 19,00! Acesta este programul. Si eu mã gândesc cã, dacã tot au auzit cã s-a închis activitatea, hotii vor da târcoale. Hotii mereu îsi gãsesc ce sã fure, dacã vor. <<De sus>> ni s-a spus cã nu pot angaja om pentru pazã si noaptea. Au zis cã nu-i problemã, cã pãzeste Politia. Dar Politia are treaba ei, nu prea are timp de pãzit gara”, spune Aurel Trâncu, huseanul în grija cãruia a rãmas gara localã. Lucreazã aici din 1982 si mai are 10 ani pânã la pensie.

„Eu am venit sã îmi iau bilet pentru Bucuresti, dar vãd toate usile închise”

CONSECINTE Din când în când, câte un cãlãtor, vine sã întrebe dacã mai merge trenul sau dacã, mãcar, se vând bilete în regim de agentie. „Eu am venit sã îmi iau un bilet pentru Bucuresti, dar vãd toate usile închise. Ca pensionar, am bilete de cãlãtorie cu trenul si eram direct interesat ca acest tren sã circule. Nu doar din acest motiv, ci si ca o mândrie de husean. Un municipiu are nevoie de o garã si un tren care sã circule. Acum, sunt nevoit sã iau microbuzul pânã la Vaslui, de unde sã iau, mai departe, trenul pânã la Bucuresti”, a spus inginerul silvic Mihail Moleavin.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.