spot_img
spot_imgspot_img
12.2 C
Vaslui
20-mai-2024

Zile negre pentru soferi

- Advertisement -

SANCTIUNI DURE Propunerile privind modificarea Noului Cod Rutier, aflat deocamdatã pe masa Consiliului Interministerial de Sigurantã Rutierã, se dovedesc a fi si foarte dure dar unele si neconstitutionale, încãlcând drepturile omului.

Modificãrile propuse la noul Cod Rutier, aflate deocamdatã pe masa Consiliului Interministerial de Sigurantã Rutierã, au venit cu câteva mãsuri foarte dure asupra soferilor indisciplinati în trafic sau a celor care se urcã la volan dupã ce au consumat bãuturi alcoolice. Initiatorii proiectului au venit si cu o propunere ineditã: copacii de pe marginea drumurilor sã fie tãiati, ca sã existe mai putine accidente de circulatie cu urmãri grave. Propunerea poate reduce numãrul victimelor dacã tinem cont si de faptul cã, în astfel de accidente rutiere si-au pierdut viata, de la începutul acestui an, nu mai putin de 4 persoane. Initiatorii proiectului au prevãzut sanctiuni dure pentru soferii indisciplinati. Cei care vor depãsi viteza legalã de douã ori mai mult riscã sã-si petreacã 24 de ore în arestul Politiei, iar pentru abateri grave, permisul ar putea fi retinut si timp de 3 ani. Testarea cu alcooltestul se va face de fiecare datã când soferii vor fi opriti în trafic, iar acest lucru nu va putea fi fãcut numai de politistii de la tutierã ci si de jandarmi si politisti comunitari. Aberatii au apãrut atunci când initiatorii proiectului au propus amendarea proprietarului masinii, chiar dacã acesta nu s-a aflat la volan în momentul unei abateri de la Codul Rutier. Aceastã prevedere a stârnit deja reactii ale Asocitaiei Magistratilor din România care considerã cã prevederea încalcã drepturile omului.

Vitezomanii pot rãmâne fãrã autoturism

Mãsuri considerate de specialisti ca nepopulare se referã la confiscarea autovehicolului celui prins cã circulã cu o vitezã de douã ori mai mare decât cea legalã sau arestarea celor care nu-si plãtesc amenzile de circulatie si eliminarea procedurii cu martori în cazul accidentelor auto. O altã modificare îi vizeazã si pe cei cu scutere. Astfel, ei vor putea sã se plimbe cu ele numai dacã vor poseda permis de conducere, iar ATV-ul, considerat vehicol de teren accidentat, nu va mai putea sã circule pe drumurile publice. Sanctiuni sunt prevãzute si pentru cei care circulã cu masinile neînscrise, acestia riscând chiar sã se trezeascã cu automobilul radiat din circulatie. Pietonii sunt si ei luati în vizor. Astfel, în cazul în care sunt accidentati când traverseazã prin locuri nepermise, sunt considerati vinovati, indiferent de circumstante.

Noutãti si pentru viitorii soferi

Pentru viitori soferi noutatea ar fi legatã de faptul cã Poligonul ar putea deveni obligatoriu, examenele s-ar putea sustine si ziua si noaptea, iar soferii profesionisti ar putea sã obtinã permisul numai dupã probe de control al derapajului, acvaplanãrii si dupã teste de simulare a impactului si a rãsturnãrii.

„Încalcã dreptul la proprietate“

“Unele din prevederile Noului Cod Rutier, în special cea referitoiare la confiscarea autovehiculului în cazul depãsirii vitezei legale, nu face altceva decât încalcã dreptul la proprietate. Mai ales cã, dupã noile relglementãri, proprietatea privatã capãtã alt sens si este, printre altele, inviolabilã si acest lucru nu ar da dreptul Statului sã adopte unele mãsuri care nu ar face decât sã arunce România cu multi ani în urmã în raport cu legislatia CEDO“, a spus Oana Iovu, avocat.

„Dacã va trece va fi vai si amar de soferi“

“Pãrerea mea este cã acest proiect nu are nici o sansã sã treacã de institutiile Statului si sã fie aprobat. Dar dacã va trece va fi vai si amar de soferi, mai ales cã prevederile sunt foarte dure, copiate cred din legislatia rutierã din Occident unde legile rutiere sunt foarte aspre. Cât despre ceea ce propune Proiectul de Strategie Nationalã pentru Siguranta Rutierã, exceptând mãsura confiscãrii autovehicolului, sunt mãsuri care ar aduce mult mai multã disciplinã în trafic si o teamã a soferilor fatã de legile rutiere. Ba mai mult, ar avea si avantaje prin încasarea amezilor aplicate si aducerea de bani la buget“, a declarat Ion Vârlan, seful Serviciului Circulatie din cadrul IPJ Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.