spot_img
spot_imgspot_img
23.3 C
Vaslui
20-mai-2024

Necazul husenilor, de pe “Variantã”, în atentia alesilor!

- Advertisement -

DISCUTII Soseaua ocolitoare a municipiul Husi rãmâne o problemã spinoasã pentru oras, întrucât s-ar pãrea cã nici anul acesta nu sunt sanse prea mari sã fie asigurate fondurile pentru constructia acesteia. Consilierii locali au ridicat si ei aceastã problemã, semnalând faptul cã imobilele de pe strãzile pe unde trece, zi si noapte, traficul greu în Husi, sunt grav afectate de trepidatiile continue. “Sã obligãm TIR-urile sã reducã vitezã pe <<Variantã>>“, a propus unul dintre consilieri.

Consiliera Nicoleta Rotariu a tinut sã aducã la cunostinta colegilor de mandat faptul cã situatia nu mai poate fi mult timp toleratã, întrucât clãdirile de pe strãzi precum “Cisman”, “Erou Arhire”, “Schit”, “Sf. Gheorghe” s-au degradat din cauza traficului greu din zonã. “Sunt clãdiri care abia se mai tin din cauza TIR-urilor, care trec în permanentã. Oamenii stau cu fricã în case. Trebuie fãcut ceva. De aceea, întreb: este vreo sansã sã avem soseaua ocolitoare sau, dacã nu, ce mãsurã luãm, în acest caz? Trebuie fãcut ceva”, a spus Nicoleta Rotariu. A sustinut-o în cele semnalate si consilierul prof. Cristinel Popa, care, de asemenea, a evidentiat faptul cã blocurile, si asa subrezite de vreme, sunt serios afectate de traficul greu, de pe segmentul de drum, pe care sunt directionat vehiculele de mare tonaj, ce traverseazã municipiul Husi. “Trebuie pusã mãcar o limitare de vitezã”, a cerut prof. Cristinel Popa. Executivul nu a avut un rãspuns optimist, întrucât, desi s-au tot fãcut demersuri pentru finantarea acestui proiect strict necesar întregii zonei, se pare cã nici anul acesta nu se va obine finantarea.

“E de neacceptat din partea decidentilor faptul cã nu par sã înteleagã necesitatea realizãrii unui drum modern cãtre UE”!

Senatorul Nelu Tãtaru a fost parlamentarul husean care a fãcut nu mai putin de patru interventii în Senat, pentru ca acest proiect nu doar sã se mentinã în atentia Ministerului de resort, ci si sã primeascã finantare, prin POS-T 2007 – 2013. Din pãcate, inclusiv ministrul Marilor Proiecte si Investitii Strãine, au spus cã, în afara banilor care s-au dat deja în 2009, pentru contractul “Asistentã Tehnicã pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate, Proiectului Tehnic, Detaliilor de Executie si a Documentatiei de Atribuire pentru varianta de ocolire Husi”, în valoare totalã de 1.258.170 lei, alti bani nu mai sunt pentru centura ocolitoare de la Husi. Nãdejdea sustinerii financiare se îndreaptã spre POS-T 2014 – 2020. “Am pregãtit o nouã interventie pe aceastã temã si am convingerea cã demersurile trebuie sã se concretizeze, la un moment dat. Personal, dincolo de orice discutie strict legatã de fondurile necesare, consider cã e de neacceptat din partea decidentilor faptul cã nu par sã înteleagã necesitatea realizãrii unui drum de calitate, modern, cãtre cel mai mare punct de trecere a frontierei de pe granita de est a Uniunii Europene. Si spun acest lucru, luând în calcul lipsa unei stratragii nationale, a unui proiect ferm care sã includã acest obiectiv, deosebit de important. Mai mult din partea noastrã, a celor de la nivel local, au venit toate insistentele pentru aceastã sosea ocolitoare, desi e de la sine înteles cã ar trebui sã fie un interes national ca traficul din est cãtre UE sã aibã parte de conditii civilizate. Dar, în lipsa unor asemenea proiecte de amploare, venim noi, husenii, cu necazurile noastre si le spunem celor de la Bucuresti cã TIR-urile ne dãrâmã blocurile, casele, tot zdruncinându-le zi de zi. Mãcar asa poate vor întelege si ei cã este cazul sã se uite si spre aceastã zonã, sã aloce fonduri, dacã tot suntem poarta de intrare în UE”, a spus senatorul Nelu Tãtaru. De reamintit cã înainte de decembrie 1989, la Husi s-au început lucrãrile de constructie a unei “sosele de centurã”, pentru ca masinile de tonaj mare sã ocoleascã centrul orasului. Evenimentele însã de dupã Revolutie au împiedicat planurile celor de la sistematizarea orasului, astfel cã soseaua n-a mai fost continuatã dupã traseul fixat initial. Pe noul traseu, cu lungimea de 1,5 kilometri, lucrãrile au fost sistate, dar trebuia sã se gãseascã totusi si un capãt al noului traseu, pentru ca TIR-urile, dar si celelalte vehicule sã-si poatã continua drumul, în principal, spre Vama Albita. Asa cã s-a decis iesirea la DE 581 prin fata Bisericii “Sf. Gheorghe”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.