spot_img
spot_imgspot_img
23.3 C
Vaslui
20-mai-2024

Întâlnire de gradul zero între primar, elevi si pãrinti, la Puscasi

- Advertisement -

O initiativã care meritã aplauze a avut Nicolaie Ignat, primarul comunei Puscasi, care a “convocat”, vineri dimineatã, la sediul primãriei din comunã, elevii problemã din localitate si pãrintii lor, cu scopul de a afla care sunt motivele pentru care situatia scolarã a acestora scârtâie, dar si pentru a identifica solutii. La întâlnire au fost prezente mai multe cadre didactice, inclusiv Mihaela Moisei, directorul scolii, care cunoaste foarte bine elevii si familiile din care provin. Asa cum aratã si statisticile, copiii care au pãrintii plecati la muncã în strãinãtate si sunt lãsati în grija rudelor, cei care fac parte din familii numeroase sau destrãmate, dar si cei care trãiesc în sãrãcie sunt mai predispusi sã comitã greseli, sã adopte un comportament nepotrivit, iar primarul a avut câte o criticã si câte un sfat pentru fiecare, atât pentru copii, dar si pentru adulti. La final, desi nu toti pãrintii s-au arãtat interesati de discutii, un bunic, constient cã si-a scãpat odrasla din mâini, a tinut sã adreseze organizatorilor câteva cuvinte: “Vreau sã multumesc domnului primar si cadrelor didactice pentru cã au grijã de copii si îsi dau interesul ca acestora sã le fie bine”.

Elevii repetenti, corigenti, cu absente si medii scãzute la purtare de la Scoala din Puscasi au fost “scosi la careu”, dar si tutorii lor legali, care ar trebui sã îi supravegheze mai îndeaproape pentru a evita ca cei mici sã o apuce pe drumuri gresite, întrucât scoala nu poate lucra de una singurã. Pãrintii, bunicii, unii indiferenti, altii vizibil afectati de situatia în care au ajuns copiii/nepotii lor, cu totii au rãspuns, rând pe rând, întrebãrilor primarului si directoarei. Astfel, au fost scoase în evidentã, încã o datã, câteva probleme acute cu care se confruntã România în general, nu doar copiii. Lipsa de educatie, familiile destrãmate, familiile numeroase, sãrãcia, iar în unele cazuri, viciile, inconstienta si lenea adultilor, toate acestea sunt simptomele unei societãti bolnave, sunt cauzele care stau la baza unui viitor ratat, în cazul multor tineri. Acesti pãrinti indiferenti, care refuzã sã munceascã si nu îsi asumã responsabilitãti, lãsând copiii de izbeliste, nu au scãpat de mustrãri. “Noi v-am chemat aici sã vã trezim, pentru cã unii dintre voi dormiti. Copiii sunt rodul muncii pãrintilor. Trebuie sã întelegeti cã scoala este importantã”, le-a spus primarul. Acesta le-a adresat mai multe cuvinte celor care refuzã sã munceascã: “trebui sã îi mai învãtãm pe copii ce înseamnã o gospodãrie. Sã avem 10 puisori, sã îi îngrijeascã, dar multi dintre voi aveti numai câini si pisici”. Practic, scoala si autoritãtile locale, având dorinta disperatã de a salva elevii, încearcã sã facã educatie si pãrintilor, care, desi trãiesc, în mare parte, doar din ajutorul social, fac multi copii pe care nu îi sustin la scoalã si, uneori, îi cãsãtoresc de la vârste fragede tocmai pentru a scãpa de grija lor. Copiii nu au modele, nu stiu pe cine sã imite, nu cresc într-un mediu propice. “În primul rând, fiecare copil trebuie sã aibã acasã un program. Apoi, trebuie exigentã fatã de copii, astfel încât sã respecte acel program. În al treilea rând, toatã educatia se face prin muncã. Muncã ce înseamnã muncã fizicã si muncã intelectualã, care înseamnã si învãtãturã, care înseamnã si teme, precum si citirea unei cãrti de lecturã”, le-a recomandat pãrintilor primarul. Acesta a mentionat faptul cã, desi statul român îi ajutã pe elevi prin programul “laptele si cornul”, lipsa de educatie si lipsa de empatie duc la unele situatii revoltãtoare, care demonstreazã cã si copiii din familii mai rãsãrite, cu pretentii, mai au multe de învãtat. “Avem copii de bani gata aici, în Puscasi, care aruncã alimentele ce li se dau la micul dejun. Laptele îl dau la câine, cornul pe nu stiu unde, dar existã în acelasi timp si copii care chiar adunã de la ceilalti care nu mãnâncã si duc acasã, la fratii lor, ca sã aibã ce mânca”, a spus Nicolaie Ignat. Acestea sunt câteva dintre sfaturile primarului, si pentru a se convinge cã au fost luate în serios, va mai organiza o întâlnire în luna septembrie.

Pãrintii nu acceptã situatia realã a copiilor

O altã problemã ridicatã de cadrele didactice este aceea cã printre elevii unitãtii de învãtãmânt sunt foarte multi copii care, din punct de vedere intelectual, nu fac fatã învãtãmântului de masã, având nevoie de atentie specialã, însã pãrintii refuzã sã accepte acest lucru. “Astãzi au fost chemati copiii cu probleme: repetenti, corigenti, dar nu toti de aici au incapacitate intelectualã. Sunt copii care pot, dar nu vor. Solicitãm pãrintilor, cei care considerati cã aveti copii care au probleme intelectuale, în sensul cã nu ascultã, nu înteleg, nu pot învãta, nu se pot adapta, sã se ocupe de copiii lor în special, sã facã dosarele de orientare scolarã pe care vi le solicitãm. Primul pas este sã acceptati fapul cã, într-adevãr, copilul dumneavoastrã are nevoie de un sprijin si sã faceti demersul care trebuie”, a spus în cadrul întâlnirii Mihaela Moisei.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.