spot_img
spot_imgspot_img
15 C
Vaslui
18-mai-2024

Fiscul se pune pe control, mii de firme din judetul Vaslui vor fi cãlcate de agentii Antifraudã!

- Advertisement -

CONTROALE… Urmeazã o perioadã agitatã pentru mii de patroni vasluieni, pentru cã statul român vrea sã recupereze cât mai multi bani de la datornici, dar si de la cei care eludeazã legea. ANAF a demarat, începând din 1 august a.c., o amplã actiune de control în vederea combaterii evaziunii fiscale si pentru cresterea conformãrii la declarare a obligatiilor fiscale. În aceastã campanie este vizatã, în principal, zona Bucuresti – Ilfov, însã avem informatii cã vor fi foarte multe controale, în zilele urmãtoare, si în zona Moldovei. Pentru ca actiunea de control sã dea rezultatele asteptate, efectivele Directiei Antifraudã au fost suplimentate cu 200 de inspectori. Conform AJFP Vaslui, care preia un mesaj de la nivelul central al Agentiei Nationale de Administrare Fiscalã, pânã la finele anului vor fi desfãsurate 150.000 de controale care au aceastã tematicã de control.

Controalele sunt efectuate în baza analizelor de risc si vor pune accent pe preventie si îndrumare. „Toate controalele vor determina identificarea în timp real a erorilor, care, dacã sunt remediate în timp util, vor determina plata unor obligatii fiscale accesorii mai mici, în comparatie cu cele rezultate în urma unei inspectii fiscale generale. Contribuabilii au posibilitatea de a-si corecta declaratiile si de a se conforma la plata obligatiilor, potrivit legii. În cazul în care contribuabilii verificati refuzã sã se conformeze sau sunt constatate abateri semnificative, acestia vor face obiectul unor investigatii suplimentare”, explicã directorul AJFP Vaslui, Nelu Sava. Controalele vizeazã, în principal, domeniile alimentatie publicã, constructii, transport, comert, dar si combaterea muncii la negru, împreunã cu Inspectia Muncii, fãrã însã a se limita la acestea. De asemenea, în cadrul actiunii, inspectorii Antifraudã vor verifica inclusiv modul în care contribuabilii respectã obligatia legalã privind dotarea si utilizarea noilor case de marcat cu jurnal electronic. Reamintim faptul cã Ministerul Finantelor Publice a propus, printr-un proiect de act normativ, eliminarea contraventiei referitoare la nerespectarea de cãtre utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale a termenelor prevãzute de lege, de a utiliza aparate de marcat cu jurnal electronic (art.10 lit.cc) din Ordonanta de urgentã a Guvernului nr.28/1999) de sub prevederile Legii prevenirii nr.270/2017. Mãsura este necesarã deoarece operatorii economici care încalcã obligatia de dotare cu noile dispozitive nu au motive obiective pentru neconformare, mai ales cã, o perioadã îndelungatã, Ministerul Finantelor Publice si Agentia Nationalã de Administrare Fiscalã au desfãsurat numeroase campanii de informare cu privire la obligativitatea dotãrii agentilor economici cu noile case de marcat, iar perpetuarea acestei situatii ar duce la discriminarea operatorilor economici corecti.

Dacã aveti reclamatii, este la dispozitie o adresã de mail pentru sesizãri

„În ceea ce priveste plata obligatiilor fiscale, reamintim contribuabililor cã, în cazul în care se aflã în dificultate generatã de lipsa temporarã a disponibilitãtilor bãnesti, au posibilitatea de a solicita organului fiscal esalonarea la platã a obligatiilor fiscale. Totodatã, prin Ordonanta privind instituirea unor facilitãti fiscale, au fost prevãzute mãsuri de restructurare a obligatiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018, pentru debitorii care au datorii mai mari de un milion de lei, bazate pe un plan de restructurare, platã esalonatã, monitorizare si supraveghere fiscalã, pe perioada înlesnirilor. Acelasi act normativ prevede si anularea accesoriilor aferente debitelor înregistrate la data de 31.12.2018 si care sunt sub un milion de lei, în cazul în care sunt achitate obligatiile fiscale principale, pânã la data de 15 decembrie 2019”, explicã sefii AJFP. Mãsurile ce urmeazã a fi aplicate în cadrul acestor actiuni, vor fi atent monitorizate, fiind coordonate atât la nivelul conducerii ANAF, cât si la nivel local si regional, pentru a se atinge scopul propus si pentru a se evita orice abuz. În acest sens, ANAF pune la dispozitia contribuabililor adresa de email presa@anaf.ro, la care acestia pot transmite propuneri si sugestii sau îsi pot exprima opinia cu privire la actiunea de verificare la care au luat parte, astfel încât conducerea institutiei sã aibã cunostintã de eventualele probleme cu care contribuabilii s-au confruntat, pe parcursul verificãrilor.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.