spot_img
spot_imgspot_img
17.2 C
Vaslui
19-mai-2024

Aquavas Vaslui: „Facturile mari la apã se datoreazã si pierderilor de la instalatii”

- Advertisement -

MARE ATENTIE… De ani de zile se discutã în Vaslui despre facturile mari la apã primite de locatari sau de cãtre cei care locuiesc la case, unii locatari considerând cã sunt umflate în mod nejustificat de Aquavas. Putini însã acceptã faptul cã printre cauzele care duc la cresterea facturilor sunt si o serie de nereguli în propriile locuinte. Conducerea Aquavas, sucursala Vaslui, atrage atentia asupra unor cifre care ar trebui sã-i punã pe gânduri pe toti abonatii. „Un robinet care picurã consumã aproximativ 17 litri într-o singurã zi, iar o toaletã, aproximativ 40 de litri. Un singur robinet neetans sau un vas WC care pierde o singurã picãturã pe secundã, vor duce la o pierdere de apã de 0,5 m/lunã, iar un singur robinet sau vas WC care pierde 30 de picãturi în 10 secunde, vor duce deja la o pierdere lunarã de 2,23 m apã”, atrage atentia directorul interimar al Aquavas, Romicã Huhurez. Acesta sustine cã în toate cazurile în care facturile la Aquavas sunt mai mari decât ceea ce anticipau proprietarii de apartamente sau case trebuie verificate toate instalatiile interioare, inclusiv vasul de toaletã, pentru cã pot avea mari suprize.

Cifrele sunt clare: dacã firul de apã care se prelinge din cauza unui singur robinet sau vas WC defecte este de 3 mm, pierderea lunarã poate depãsi 26,2 mc, mai mult decât echivalentul consumului mediu de apã a patru persoane timp de o lunã. „Am avut o situatie în cartierul 13 Decembrie, o doamnã ne-a sesizat faptul cã i-a venit o facturã uriasã la apã, peste 280 mc în plus fatã de cât consuma dumneaei. Este adevãrat, nu dãduse consumurile timp de câteva luni, iar când a dat indexul si noi am fãcut verificãri la apometrul casei respective am gãsit acel consum urias. Am mers personal la casa doamnei si am rugat-o sã mã lase sã verific toate instalatiile din casã. Am pus mâna si la vasul de WC si am realizat cã se prelingea apã, era o scurgere destul de mare. Am rugat-o pe proprietarã sã verifice si ea, recunoscând cã are o defectiune despre care nu stia. A schimbat a doua zi vasul de toaletã, si de atunci, nu a mai avut consumuri în plus deloc”, explicã directorul Huhurez.

Dacã spãlati subsolurile cu apã, acea cantitate se împarte între toti locatarii de pe scara respectivã!

Conducerea Aquavas Vaslui atrage atentia asupra unor situatii care pot conduce la facturi mari la apa potabilã. „În privinta cauzelor care duc la diferente între cantitatea înregistratã de contorul de bransament si suma consumurilor utilizatorilor pe acel bransament, amintim: defectiuni în instalatiile comune ale bransamentului; netransmiterea indicatiilor repartitorilor de costuri (contorii de apã rece din apartament) din cadrul bransamentului respectiv; transmiterea eronatã a indicatiilor repartitorilor; interventii ale persoanelor neautorizate pentru repararea unor defectiuni în instalatiile utilizatorilor (descãrcarea si încãrcarea cu apã a instalatiilor bransamentului); consumuri frauduloase prin interventii asupra repartitorilor de costuri (contori de apã rece) sau instalatiilor de utilizare a apei la subsolul blocurilor (scãrilor) necontorizate. Putem aminti aici si utilizarea apei sub debitul de pornire a repartitorilor, celebra formulã „cu picãtura”, având în vedere cã aceastã cantitate nu este înregistratã de repartitorii de costuri, dar si spãlarea subsolurilor cu apã, care este înregistratã de contorul de bransament. Toate aceste cauze conduc la facturi mai mari si implicit, la nemultumirea unor locatari”, remarcã directorul interimar al sucursalei Vaslui. Atât pe factura pentru utilizatori persoane fizice, cât si pe cea pentru persoane juridice, existã informatii importante cu privire la relatia operator – utilizator, ceea ce ar trebui sã fie un mijloc de informare deosebit de important.

Presedintii de asociatii de proprietari din Vaslui nu-si fac treaba si nu urmãresc consumurile de pe apartamente

Sã mai precizãm un lucru, având în vedere cã sunt multe discutii în Vaslui legate de proprietatea care se poate exercita asupra unor bunuri sau instalatii dintr-un bloc. Proprietatea într-un condominiu, fie bloc sau scarã, cuprinde, pe lângã apartament, spatiile de utilitate comunã, instalatiile comune aferente (ascensor, hidrofor, instalatii de alimentare cu apã, de canalizare, de încãlzire centralã, de preparare si distributie a apei calde, instalatii de antenã colectiva, telefonie etc.), atât cele cu care a fost înzestratã clãdirea în timpul constructiei sau cele cu care a fost dotatã mai târziu. În cazul serviciilor prestate de Aquavas Vaslui, contractarea serviciului de furnizare a apei se face la bransamentul condominiului (bloc, scarã), cu reprezentantul legal, care trebuie sã fie asociatia de proprietari, conform noii legi a asociatiilor de proprietari. Împãrtirea consumurilor pe utilizatorii din condominii revine exclusiv reprezentantului legal, care este asociatia de proprietari. Ori, la Vaslui, multi presedinti de asociatii uitã ce obligatii au si nici nu urmãresc consumurile de pe apartamente, pentru a interveni la timp, ajungându-se, în unele cazuri, la facturi uriase la apã potabilã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.