spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
6.4 C
Vaslui
14-mai-2024

Atentie, se prãubusesc podurile din judetul Vaslui! Laicu de la DRDP Iasi tace mâlc!

- Advertisement -

INCREDIBIL: Trei poduri de pe drumurile nationale, cele din Berezeni, Crasna si Ivãnesti sunt în pericol sã cadã în orice moment. Cel care ar trebui sã ia mãsuri pentru a remedia situatia, directorul DRDP Iasi, Ovidiu Mugurel Laicu, este atât de preocupat sã dea bine la partid, încât a uitat de judetul Vaslui.

DEMISIA, DLE LAICU!… De aproape zece ani de zile, judetul Vaslui este la mâna directorului DRDP Iasi, Ovidiu Mugurel Laicu, cel care decide când si în ce zonã se fac modernizãri pe drumuri nationale în Moldova. Cel mai grav lucru din guvernarea Laicu este cã podurile de pe drumurile principale, care tin de directia de la Iasi, se scufundã, la propriu!, fãrã ca seful DRDP Iasi sã ia vreo mãsurã de protejare si reabilitare. Pe lângã drumul national Vaslui-Bacãu, unde existã un pod improvizat (la Strãminoasa), care în fiecare an este expus viiturilor si distrus de râurile din zonã, avem în judet multe alte poduri care pun în pericol circulatia masinilor, lãsând judetul fãrã cãi de comunicatie. Însã directorului Laicu nu-i pasã! Am dori sã-i spunem cã podul din comuna Ivãnesti este aproape distrus, pe drumul national 2F, cã podul de pe drumul national 24A Husi-Murgeni, în zona Berezeni, este fãcut praf, la intrarea în satul resedintã, sau cã, la Crasna, un pod improvizat cu acordul incompetentului Laicu este aproape de a se prãbusi în orice moment, lãsând traficul dintre Iasi-Vaslui si Bucuresti fãrã nicio cale de acces. Pentru toate aceste lucruri, noi, vasluienii, cerem public demisia sefului DRDP Iasi, Ovidiu Mugurel Laicu, individul care a blocat în permanentã proiectele de dezvoltare ale judetului Vaslui!

Podul de la Crasna este de mai bine de zece ani de zile, o necunoscutã pentru directorul Laicu, cel care se aratã preocupat de infrastructura Moldovei. Despre modernizarea tronsonului Crasna-Iasi s-a vorbit încã din 2007, adicã acum 12 ani de zile, pe când Laicu visa la functia de director DRDP. La vremea respectivã, se spunea cã acei aproape 90 de kilometri dintre Vaslui si Iasi vor fi reabilitati în perioada 2008-2009. Cîtiva ani mai târziu au început si lucrãrile, finalizate în perioada guvernãrii PDL. Toate bune si frumoase, pânã când a apãrut o problemã. Din cauza unei erori de redactare a proiectului tehnic, atunci când s-a fãcut modernizarea DN24 Bârlad-Crasna-Vaslui-Iasi, pe o distantã de 600 de metri, de la sensul giratoriu de la Crasna si pânã la podul de fier, nu s-a turnat un strat de asfalt, astfel cã drumul a rãmas al nimãnui. De fapt, un smecher care a proiectat drumul a uitat în mod intentionat acea portiune de drum… Lucrãrile de modernizare si reabilitare a DN 24 pe tronsonul Crasna-Vaslui-Iasi, pe o distantã de 77 km, au fost finantate cu fonduri de la Banca Europeanã de Dezvoltare, cheltuindu-se peste 87 de milioanede euro. Dar podul de la Crasna a rãmas al nimãnui. Ovidiu Mugurel Laicu a ajuns director la DRDP Iasi în 2012, în noiembrie. Este bârlãdean la origine. Ce a fãcut timp de sapte ani pentru podul de la Crasna? Rãspunsul este simplu: NIMIC! Pentru cã timp de sapte ani nu i-a pãsat cã TIR-uri de zeci de tone sau sute de mii de masini care merg de la Iasi si Vaslui spre Bucuresti nu au un pod civilizat, european, folosindu-se de tertipurile unui proiectant smecher, care a “uitat” sã treacã podul si cei 600 de metri la asfaltare. Pe drumul national 2F Vaslui – Bacãu, chiar în centrul comunei Ivãnesti, este un pod care stã sã se prãbuseascã în fiecare clipã. Podul a avut o restrictie pentru vehiculele cu masã mai mare de 10 tone, în urmã cu cinci ani, iar acum a ajuns cu o restrictie de sub 7,5 tone. Asa s-a spãlat Laicu pe mâini cu un pod care face legãtura între Vaslui si Bacãu, folosind o simplã plãcutã de restrictie! Pentru utilajele Chevron, acestã restrictie de 10 tone nu a fost valabilã, dat fiind cã nenumãrate basculante cu pietris, cu greutate totalã de peste 20 de tone, dar si trailerele care au transportat în zona Pungesti excavatoarele sau buldozerele firmei muresene MIF, care pregãteau terenul în vederea amplasãrii sondei de explorare a Chevron, au trecut prin zonã, fãrã ca cineva sã sesizeze. Cine era director la DRDP Iasi în 2013-2014? Laicu, bineînteles, însã în slugãrnicia sa de partid a preferat sã tacã si sã lase podul sã se deterioreze. Iatã ce spunea incompetentul de la DRDP Iasi, în urmã cu sase ani: “Am fãcut un material sã-l informez pe dl. ministru Sova despre problemele la poduri si am sã includ si situatia de la Ivãnesti. Nu prea am ce sã fac, dacã spuneti cã trec astfel de camioane peste un pod cu gabarit maxim de 10 tone, doar sã sesizez ISCTR si sã cer sã fie puse cântarele, ei apartin direct de Ministerul Transporturilor”. Ce s-a întâmplat cu declaratiile lui Laicu? Nimic, pentru cã seful DRDP Iasi nu s-a bãtut sã facã nici mãcar studiul de fezabilitate sau proiectul tehnic pentru modernizarea podului de la Ivãnesti. Specialistii contactati de noi spun cã din cauza avariilor pronuntate, acest pod se poate prãbusi în orice clipã. Dar Laicu stie una si bunã: TIR-urile spre Bacãu trebuie orientate de la Vaslui spre Roman, pentru ca directorul DRDP Iasi sã poatã dormi linistit.

La Berezeni un alt pod stã gata-gata sã se prãbuseascã. Stie ceva Laicu despre acest drum national?

Un lucru este clar: podurile între Vaslui si Bacãu si cele dintre Vaslui si Bârlad sunt aproape de distrugere totalã, cu consecinte incalculabile. Traficul dintre cele trei judete, Vaslui, Iasi si Bacãu este la mâna lui Laicu, care a demonstrat cât de putin îi pasã de judetul natal. Plus cã pe Valea Prutului, podul de la Berezeni, de pe singurul drum national din zonã, este la un pas de distrugerea completã, structura acestuia fiind complet distrusã. Cum sã reactionezi oare, când stii cã ai poduri care sunt gata sã se prãbuseascã, iar oameni ca seful Drumurilor Nationale nu reactioneazã deloc, timp de ani de zile? La Ivãnesti, de exemplu, pentru podul de pe DN2F, care stã gata sã cadã, Laicu a fãcut o simplã constatare a stãrii podului si cam atât. La Berezeni sau Crasna, seful DRDP Iasi nici nu s-a obosit sã facã vreo notã de constatare, toate initiativele fiind din partea CJ Vaslui. Pentru indiferenta de care dã dovadã fatã de judetul Vaslui, credem cã Laicu ar trebui schimbat din functie, însã cât Buzatu este sef la PSD Vaslui pare-se cã nu se va schimba nimic!

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.