spot_imgspot_img
spot_imgspot_img
6.4 C
Vaslui
14-mai-2024

DEMISIA: Incompetentul de la Drumuri si Poduri Iasi nu are “artisti” cu care sã facã un nou pod între Vaslui si Bacãu!

- Advertisement -

AJUNGE CU INCOMPETENTA, DLE LAICU!… Incapabil sã dea o reactie corectã pentru sutele de mii de locuitori din Vaslui si Bacãu, care nu pot folosi drumul national 2F atunci când sunt ploi torentiale, directorul general al DRDP Iasi, Ovidiu Mugurel Laicu, adoptã politica “strutului cu capul în nisip”. Laicu refuzã sã accepte faptul cã, din vina sa, în mai 2019 avem douã poduri care fac legãtura judetului Vaslui cu Bacãul si Bârladul, poduri distruse de ani de zile din diverse cauze. Cu tupeu maxim, Laicu ne-a trimis un comunicat de presã despre situatia podului de la Strãminoasa, spunând cã a fãcut tot posibilul. Dar, realitatea este alta. Podul de la Strãminoasa, vital pentru circulatia autovehiculelor dintre Vaslui si Bacãu, a fost grav avariat de viiturã în 2012. Sefii DRDP Iasi, în frunte cu Laicu, au tãcut mâlc. În 2017, podul a fost distrus definitiv, iar de atunci a devenit cosmarul zecilor de mii de vasluieni si bãcãuani care circulã pe aici. Numai pe directorul Laicu nu l-a interesat, pentru cã el este mai responsabil fatã de functia lui din PSD si de autocarele de la Bacãu care merg la miting la Bucuresti, decât de situatia celor 1 milion de oameni din judetele afectate.

Seful DRDP Iasi, Ovidiu Mugurel Laicu este, de ani de zile, un protejat al camarilei PSD din zona Moldovei, în special al lui Dumitru Buzatu, liderul social-democrat de la Vaslui, care îl tine în brate, în ciuda tuturor criticilor. Dupã ce, ieri, am scos la ivealã incompetenta actualului director DRDP în a rezolva problema podului de la Strãminoasa, Laicu si camarila sa de la sediul regional au avut o reactie cel putin ciudatã. “Podul de pe DN 2F, km 38, din localitatea Strãminoasa, judetul Bacãu, este primul din lista de prioritãti a DRDP Iasi înaintatã spre finantare CNAIR (ce chestie amuzantã!, n.r.). Având în vedere cã în atributiile noastre, ca administratori ai infrastructurii rutiere, intrã doar lucrãri de întretinere periodicã sau reparatii curente, reconstructia acestui pod trebuie promovatã în cadrul unor programe de investitii, dupã cum, de altfel, s-a propus forurilor competente de la nivelul CNAIR. Pentru acest obiectiv, DRDP Iasi a realizat expertiza tehnicã, iar solutia recomandatã de constructor (care constructor?, n.r.) este executia unui pod nou. Solicitarea DRDP Iasi, alãturi de alte obiective din aria de competentã, a fost înaintatã deja cãtre Directia de Întretinere Lucrãri de Artã si Clãdiri în luna ianuarie a acestui an, care a întocmit Nota de fundamentare privind necesitatea si oportunitatea introducerii în „Lista obiectivelor de investitii – Capitolul C – Cheltuieli pentru elaborarea studiilor de prefezabilitate, fezabilitate si a altor studii aferente obiectivelor de investitii, inclusiv cheltuielile necesare pentru obtinerea avizelor, autorizatiilor si acordurilor prevãzute de lege”. Ulterior, Nota de fundamentare a fost înaintatã ordonatorului principal de credite, Ministerul Transporturilor”, scrie Laicu, prin intermediul celor de la relatii publice din DRDP.

Sãracu’ director Laicu: nu are statii de beton, nici specialisti… Plus cã nu este nici vice la PSD Iasi!

„Mentionãm cã podul de pe DN 2F, peste pârâul Strãminoasa, a fost construit în anul 1960, cu o lungime 14,40 m si o lãtime a pãrtii carosabile de 8,50 m. În ultimii ani, cresterea debitelor apelor în perioada ploilor abundente, dar si lipsa unor lucrãri de regularizare a albiei pârâului Strãminoasa (aflate în sarcina Apelor Române) au condus la afluirea (dezgolirea) fundatiilor si pierderea stabilitãtii structurii podului. Momentan, podul initial de pe DN 2F, km 38+956, din localitatea Strãminoasa, judetul Bacãu, este dezafectat, circulatia desfãsurându-se pe podul provizoriu, cu o restrictie de vitezã de 30 km/h si de tonaj, de 7,5t masã maximã admisã. Este solutia aleasã pentru o restabilire provizorie a legãturii rutiere de la granita judetelor Bacãu si Vaslui, iar circulatia se desfãsoarã pe un sens, dirijat, conform normativelor, cum se procedeazã în cazul tuturor restrictiilor de acest sens, în conditiile unui trafic auto redus în zonã. Precizãm însã cã acest nou obiectiv nu a fost niciodatã „luat de ape”, asa cum s-a mentionat în paginile cotidianului „Vremea Nouã”, iar restrictionarea temporarã a circulatiei pe acest obiectiv, zilele trecute, a fost instituitã pentru siguranta participantilor la trafic, în conditiile în care debitele crescute ale apelor prezintã în acest punct un risc de iesire din matcã si de inundare a carosabilului, cu urmãri greu de anticipat atât în ceea ce priveste circulatia rutierã, cât si obiectivul de infrastructurã, în sine. De asemenea, lipsitã de adevãr este si afirmatia cã „un potop a distrus din nou improvizatia celor de la DRDP, lãsând douã judete fãrã cale de comunicare pânã marti, spre prânz”. Facem precizarea cã traficul a fost întrerupt din data de 6 mai 2019, ora 23.00, si a fost reluat în dimineata zilei de 7 mai 2019, la ora 7:45 (dupã cum se mentioneazã chiar în corpul articolului), cu instituirea semnalizãrii adecvate si informarea prealabilã a opiniei publice, prin mijloacele avute la dispozitie – canalele de comunicare proprii si mass-media. Totodatã, participantii la trafic au fost informati cu privire la instituirea de rute ocolitoare pe drumurile nationale, astfel încât este fortat sã afirmãm cã „douã judete au rãmas fãrã cale de comunicare”. La fel de lipsitã de adevãr este si afirmatia potrivit cãreia am avea „în dotare statii de betoane si asfalt”, care ne-ar permite sã facem acest pod. tinem sã precizãm cã singura dotare de acest gen este o statie de asfalt de productie a mixturilor asfaltice de mici dimensiuni, care este destinatã însã reparatiilor curente de micã anvergurã la nivelul pãrtii carosabile. Mai mult, prin natura atributiilor, DRDP Iasi este administrator al infrastructurii rutiere, nu constructor. Ori, solutia de la Strãminoasa impune construirea unui pod nou, ce face obiectul unor programe de investitii aprobate la nivelul CNAIR si al Ministerului Transporturilor. Nu tine de noi sã comentãm afirmatiile de naturã politicã (unde directorul general al DRDP Iasi Ovidiu Mugurel Laicu nu ocupã functia de vicepresedinte al PSD Iasi), iar în ceea ce priveste competenta sau incompetenta în materie de îndeplinire a sarcinilor trasate la nivelul DRDP Iasi, aceasta o lãsãm pe seama forurilor abilitate. Din acest punct de vedere, DRDP Iasi considerã cã a întreprins toate demersurile ce tin de sfera sa de competentã pentru ca obiectivul construirii unui pod nou pe DN 2F, la Strãminoasa, sã fie dus la îndeplinire, iar riveranii si locuitorii judetelor Bacãu si Vaslui sã poatã folosi din nou aceastã cale de comunicare terestrã în conditii de sigurantã si confort. Sperãm ca acest lucru sã devinã cât mai curând realizabil, prin finantarea de cãtre Ministerul Transporturilor, ca ordonator principal de credite”, sustin personajele care au alcãtuit acest drept la replicã. Însã, noi îl întrebãm pe directorul Laicu: de ce, din 2012, de când s-a rupt podul de la Strãminoasa, nu s-a ocupat ca între Vaslui si Bacãu sã existe un pod nou, complet consolidat? Ce a fãcut în 7 ani de zile? Si-a încasat salariile babane ca sef la Iasi, fãrã sã-i pese de ceea ce se întâmplã în teritoriu? Se pare cã da, pentru cã sleahta din jurul sãu a conceput un fel de drept la replicã extrem de pretentios, care îl pune la adãpost pe „sefu’de la PSD”. Însã, cei 1 milion de locuitori din Vaslui si Bacãu cer demisia acestui director incompetent si schimbarea sa din functie.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.