spot_img
spot_imgspot_img
13 C
Vaslui
18-mai-2024

Elevã din Vaslui, despre mirajul notelor mari: “ne pãcãlim pe noi însine, sistemul ne pãcãleste si noi avem senzatia cã stim”

- Advertisement -

ATITUDINE… O elevã din Vaslui a pus punctul pe “i” într-o conferintã online, organizatã de Fundatia World Vision România, pe tema educatiei. Georgiana Roxana Asavei, reprezentanta Consiliului Consultativ al Copiilor, a explicat minciuna notelor umflate si diferentele dintre nivelul de predare în învãtãmântul din mediul rural si cel din mediul urban. “În primul rând ne pãcãlim pe noi însine, sistemul ne pãcãleste si noi avem senzatia cã stim, dar odatã si odatã ne vom da seama cã nu este asa. De fiecare datã când vãd statisticile dupã examenul de Evaluare Nationalã, eu nu mã uit la notele de 10, mã uit la notele care sunt sub 5 pentru cã mi se pare usor sã privim cãtre o mânã de copii care au reusit sã facã totul perfect. Dar ce se întâmplã cu restul, si ei sunt copii în sistemul educational românesc, de ei cine are grijã?”, a spus Georgiana.

La conferinta pentru lansarea studiului realizat de World Vision România, au participat actori-cheie din mediul politic si academic, printre care vicepremierul Raluca Turcan, Monica Anisie, ministrul Educatiei si Cercetãrii, Ligia Deca, consilier prezidential pe probleme de educatie si cercetare, senatorul USR Vlad Alexandrescudeputatul PSD Florin Manole, Serban Iosifescu, cercetãtor în stiintele educatiei, presedintele Agentiei Române de Asigurare a Calitãtii în Învãtãmântul Preuniversitar, Gelu Duminicã, director executiv Agentia “Împreunã”, Antonia Pup, presedinte al Consiliului National al Elevilor, Roxana Asavei, reprezentantã a Consiliului Consultativ al Copiilor, World Vision România, Mihaela Nabãr, director executiv, World Vision România, Gabriela Paleru, director advocacy, World Vision România. Primul si cel mai important proiect legislativ anuntat de ministrul Educatiei în cadrul dezbaterii este o Hotãrâre de Guvern referitoare la înfiintarea din septembrie 2020 a unor scoli-pilot pentru testarea de noi metode de predare si noi arhitecturi curriculare. Proiectul ar putea fi supus aprobãrii în sedinta Guvernului chiar în aceastã sãptãmânã. A doua noutate legislativã anuntatã de ministrul Educatiei este un proiect de Ordonantã de Urgentã pentru a reglementa situatiile semnalate de presã, elevi si pãrinti, în care unii profesori nu au tinut deloc ore pe durata suspendãrii cursurilor de la clasã. Cu privire la formarea profesorilor pentru a preda în sistem online, „obiectivul e ca toate cadrele didactice sã fie formate pentru a preda în sistem online”, a explicat ministrul. Vicepremierul Raluca Turcan a anuntat, la rândul sãu, constituirea unui grup de lucru interministerial care, pe lângã Administratia Prezidentialã, ministerele Educatiei, Sãnãtãtii, Finantelor, Fondurilor Europene si Justitiei, include reprezentanti ai Ministerului Dezvoltãrii si Administratiei Publice si ai autoritãtilor locale si asociative, pentru a contribui cu totii la deschiderea scolii în conditii de sigurantã si calitate.

“Totul este bine si frumos pânã la Evaluarea Nationalã când nimãnui nu-i mai pasã dacã provii din rural sau din urban”

Georgiana Roxana Asavei, reprezentanta Consiliului Consultativ al Copiilor World Vision România, a vorbit despre problemele copiilor din mediul rural din propria experientãTânãra a terminat acum clasa a IX-a, iar anul trecut a absolvit o scoalã gimnazialã de la sat, obtinând 9,90 la Evaluarea Nationalã, cea mai mare medie din mediul rural în judetul în care locuieste. În clasa a V-a, când a aflat cã existã concursuri si olimpiade scolare dedicate exclusiv elevilor din mediul rural, a fost fericitã, însã când a început sã participe la competitii unde concurau si elevi de la oras, a început sã înteleagã diferentele dintre nivelul învãtãmântului din mediul urban si cel din mediul rural: “am participat la o astfel de olimpiadã la Limba si Literatura Românã si am ajuns si la cea nationalã chiar doi ani la rând. La vremea aceea eram fericitã si chiar aveam senzatia cã asta mã face desteaptã, dar atunci când am aflat de olimpiada de la aceeasi disciplinã dar la care pot participa atât elevii din rural cât si cei din urban, am zis cã mã descurc si m-am dus. M-am descurcat? Nici pe departe. Când s-a spart bula mea de fericire, realitatea m-a lovit crunt. Cum se face cã eram pregãtitã de nationale si în acelasi timp nu treceam de locale? Pentru cã, pentru un elev din rural eram bunã, dar dacã mã raportam la competentele unui elev din urban, lucrurile stãteau altfel. Stiti ce mi se pare ironic, faptul cã în regulamentele concursurilor de acest gen este prezentat ca obiectiv „asigurarea egalitãtii de sanse la nivelul activitãtii de excelentã”. Deci, în loc sã ducem învãtãmântul din rural la nivelul celui din urban, mai bine sã scãdem din dificultate pentru cei din rural. Atunci mi-am dat seama cã notele mele de 10 nu conteazã, atunci am constientizat cã eu trebuie sã muncesc mai mult, sã învãt mai mult. Atunci erau si sunt si acum multi copii care se lasã pãcãliti de mirajul acesta al notelor mari si al concursurilor la care pot participa doar ei pentru cã, în definitiv, este simplu: note de 10 pot lua, elevii sunt fericiti, pãrintii sunt multumiti, totul este bine si frumos pânã la Evaluarea Nationalã când nimãnui nu-i mai pasã dacã provii din rural sau din urban, drept dovadã, 38% dintre elevii din rural au obtinut medii sub 5 la Evaluarea Nationalã comparativ cu un procent de 15% la elevii din urban. Deci, se pare cã pânã la urmã, modalitatea aceasta de asigurare a egalitãtii de sanse nu prea functioneazã, nu?”, a explicat Georgiana.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri