spot_img
spot_imgspot_img
24.1 C
Vaslui
25-mai-2024

ITM Vaslui, precizãri în perioada amenintãrii cu coronavirus

- Advertisement -

SFATURI… Inspectoratul Teritorial de Muncã Vaslui vine cu precizãri legislative, precizãri care au drept scop protejarea angajatilor dar si a angajatorilor în aceastã perioadã. De asemenea, inspectorii de muncã fac si unele recomandãri angajatorilor pentru a se pune la adãpost în aceastã perioadã. Inspectia Muncii recomandã angajatorilor luarea urgentã a mãsurilor necesare pentru informarea lucrãtorilor si pentru instruirea acestora în domeniul securitãtii si sãnãtãtii în muncã, adaptatã evolutiei riscurilor sau aparitiei unor noi riscuri.

Securitatea si sãnãtatea în muncã reprezintã ansamblul activitãtilor având ca scop asigurarea conditiilor optime în desfãsurarea procesului de muncã, apãrarea sãnãtãtii, integritãtii corporale si a vietii angajatilor si a altor persoane implicate în procesul de muncã. În vederea prevenirii accidentelor de muncã, a bolilor profesionale sau a îmbolnãvirilor în toate aspectele legate de muncã, angajatorii au obligatia de a întocmi un plan de prevenire si protectie compus din mãsuri tehnice, igienico-sanitare si organizatorice, bazat pe evaluarea riscurilor precum si de a asigura echipamentele individuale de protectie care sã îndeplineascã cerintele de securitate si sãnãtate în muncã specifice locului de muncã. Pentru prevenirea accidentelor de muncã si a bolilor profesionale, tinând seama de posibilitatea rãspândirii infecției cu virusul COVID-19, Inspectia Muncii recomandã angajatorilor luarea urgentã a mãsurilor necesare pentru informarea lucrãtorilor si pentru instruirea acestora în domeniul securitãtii si sãnãtãtii în muncã, adaptatã evolutiei riscurilor sau aparitiei unor noi riscuri. Angajatorii au obligatia de a informa, cât mai curând posibil, toti lucrãtorii care sunt sau pot fi expusi unui pericol grav si iminent despre riscurile implicate de acest pericol, precum si despre mãsurile luate ori care trebuie sã fie luate pentru protectia lor. În conformitate cu prevederile legale în vigoare angajatorul are obligatia sã realizeze si sã fie în posesia unei evaluãri a riscurilor pentru sãnãtate si securitate în muncã, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice (femeile gravide, lehuzele sau femeile care alãpteazã, tinerii, precum si persoanele cu dizabilitãti, vârstnici). De asemenea, legislatia prevede si faptul cã evaluarea riscurilor cu privire la securitatea si sãnãtatea în muncã trebuie revizuitã la constatarea omiterii unor riscuri sau la aparitia unor riscuri noi. De retinut este si faptul cã ,în vederea asigurãrii conditiilor de securitate si sãnãtate în muncã si pentru prevenirea accidentelor de muncã si a îmbolnãvirilor profesionale, angajatorii au obligatia sã întocmeascã un plan de prevenire si protectie compus din mãsuri tehnice, sanitare, organizatorice si de altã naturã, bazat pe evaluarea riscurilor, pe care sã îl aplice corespunzãtor conditiilor de muncã specifice unitãtii. De asemenea, planul de prevenire si protectie va fi revizuit ori de câte ori intervin modificãri ale conditiilor de muncã, la aparitia unor riscuri noi si în urma producerii unui eveniment. Atât angajatorii cât si angajatii/lucrãtorii au obligatia sã ia toate mãsurile care se impun pentru prevenirea infectãrii angajatilor/lucrãtorilor cu virusul COVID -19. Angajatorii au obligatia de a prelucra angajatilor principalelor mãsuri necesar a fi întreprinse: spãlarea mânilor cât mai des posibil cu apã si sãpun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru mâini pe bazã de alcool, utilizarea mãstilor de protectie de cãtre persoanele bolnave, evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute. De asemenea, este recomandatã evitarea atingerii nasului, ochilor sau gurii cu mâinile nedezinfectate, acoperirea gurii, nasului în caz de tuse sau strãnut, dezinfectarea periodicã a suprafetelor de contact cu solutii pe bazã de clor sau alcool. Totodatã, angajatorii trebuie sã aibã în vedere dispozitiile legale conform cãrora, mãsurile privind securitatea, sãnãtatea si igiena în muncã nu comportã, în nicio situatie, obligatii financiare pentru lucrãtori. În plus, angajatorii au obligatia sã punã la dispozitie dezinfectanti, sã asigure curãtarea suprafetelor cu produse pe bazã de alcool, sã asigure ventilarea adecvatã a zonelor de lucru, utilizarea pe cât posibil a mijloacelor de comunicare, ca alternativã la întâlnirile de serviciu fizice (teleconferinte), precum si munca la distantã, dacã este posibil. În mãsura în care este fezabil, societãtile pot asigura transportul salariatilor lor cãtre si de la muncã, în vehicule dezinfectate, pot limita cãlãtoriile în interes de serviciu în zone cu risc de contaminare si interzice cãlãtoriile în zonele rosii. De asemenea, conform legislatiei în vigoare, angajatorul are obligatia sã decidã asupra mãsurilor de protectie care trebuie luate si, dupã caz, asupra echipamentului de protectie adecvat care trebuie utilizat, dar si sã acorde în mod obligatoriu si gratuit materiale igienico-sanitare. In conformitate cu prevederile legale, angajatorul trebuie sã asigure conditii pentru ca fiecare lucrãtor sã primeascã o instruire suficientã si adecvatã în domeniul securitãtii si sãnãtãtii în muncã, în special sub formã de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de muncã si postului sãu.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.