spot_imgspot_img
10.7 C
Vaslui
30-apr.-2024

Misterul sedintei „secrete” despre varianta ocolitoare: incompetenta functionarilor din Primãria Bârlad!

- Advertisement -

VESTI BUNE…Misterul sedintei „secrete” din 15 mai, despre Varianta Ocolitoare a Bârladului (VO sau soseaua de centurã), desfãsuratã cu usile închise la sediul Sectiei Drumuri Nationale Bârlad s-a spulberat! Este vorba despre incompetenta functionarilor de la Primãria Bârlad, care atunci când au întocmit studiul de fezabilitate si proiectul VO, au uitat cã pe la blocurile ANL de la Cãrãmidãrie, este un drum fãcut cu bani europeni, cu care se intersecteazã Varianta de Ocolire a Bârladului! Din aceastã cauzã nu au dat ochii cu presa nici cei de la CNAIR (adicã seful de proiect!) si nici cei din Primãria Bârlad, în spetã inginerul Cezar Chiper, care este „expert” în a se fofila sã dea informatii publice. De ce oare?

Soseaua de centurã a Bârladului a fost în pericol de a fi întârziatã, din cauze tehnice, neobservate la timp de „competentii” de la Primãrie, mai ales de directorul tehnic al Primãriei Bârlad, Cezar Chiper. Acesta, desi a avut pe mânã studiul de fezabilitate, proiectul tehnic fãcut de pe vremea lui Titi Constantinescu (2015), care a fost puricat la greu pânã când a ajuns sã fie scos la licitatie, anul trecut, n-a observat cã Varianta Ocolitoare a Bârladului se intersecteazã cu un drum din zona ANL (la Cãrãmidãrie) fãcut cu bani europeni în urmã cu un an sau doi. Cert este cã, acel drum fãcut cu bani europeni, nu trebuia atins timp de opt ani, altfel riscam sã dãm înapoi toti banii pentru tot proiectul fãcut (vreo 15 milioane de euro!). Când proiectantii au ajuns în dreptul drumului respectiv, si-au pus mânile în cap si au pus-o imediat de o sedintã, pe 15 mai, unde s-au închis câteva ore, spãrgându-si capul cu prostiile fãcute de „competentii” din Primãria Bârlad. Salvarea a venit de la CNAIR, care a trimis la Ministerul Fondurilor Europene (MFE) o adresã prin care informa impasul în care se aflã si solicita derogare pentru a putea sã realizeze intersectarea cu VO a Bârladului. Ministerul Fondurilor Europene a rãspuns pozitiv la solicitarea CNAIR. „A venit rãspuns la adresa fãcutã de CNAIR cãtre MFE, prin care se specificã faptul cã sunt de acord cu intersectarea, care nu influenteazã cu nimic drumul fãcut cu fondurile europene. Dar pentru ca sã fie corect, am sfãtuit si Primãria Bârlad sã înainteze o adresã la MFE în acest sens.”, a precizat ing. Ovidiu Laicu, directorul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri Iasi ( DRDP). Primarul municipiului Bârlad, Dumitru Boros a precizat cã a trimis adresa respectivã de vineri, 17 mai si asteaptã rãspunsul de la MFE. Cam târziu, CNAIR a fost mai iute, de parcã interesul de a avea Bârladul o sosea de centurã nu este al Bârladului!

Vã reamintim cã pe 23 octombrie anul trecut, a fost semnat Contractul de proiectare si executie a Variantei de Ocolire a municipiului, între CNAIR SA si cîstigãtorul licitatiei, Asocierea Tehnic Asist SRL – Tass Infra Logistic SRL. Constructia se va întinde pe o lungime de 11,28 km, cu o lãtime a platformei drumului de 10 m, ce va cuprinde patru poduri, trei pasaje, douã intersectii la nivel si douã parcãri. Valoarea contractului este de 132.050.652,68 lei fãrã TVA (echivalentul a 28 milioane euro fãrã TVA). Durata de realizare a proiectului este de 30 luni, din care 8 luni proiectarea si 22 de luni pentru executia lucrãrilor. Pentru întreaga lucrare, antreprenorul va oferi o perioada de garantie de 7 ani de la data receptiei.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.