spot_img
spot_imgspot_img
24.1 C
Vaslui
25-mai-2024

Primarul Boros vrea sã impunã Strategia Parcãrilor în Bârlad!

- Advertisement -

PERSEVERENT…Primarul Dumitru Boros a explicat într-o conferintã de presã cu lux de amãnunte de ce tine foarte mult la proiectul privind aplicarea Strategiei Parcãrilor din Bârlad, proiect respins de consilierii PSD (care s-au abtinut de la vot), pe 31 mai. Boros a explicat cã se va axa pe construirea de parcãri gratuite si supravegheate la periferia Bârladului, iar parcãrile din oras, mai ales cele din centru, sã fie cu taxã. La institutiile publice, parcarea va fi gratuitã 30 de minute, dupã care se va plãti taxa ce urmeazã a fi stabilitã de Consiliul Local Municipal Bârlad. Ca de obicei, consilierii PSD s-au opus aplicãrii politicii parcãrilor din Bârlad, desi initial au aprobat aceastã strategie cuprinsã în Planul de Mobilitate Urbanã al Municipiului.

Numãrul scãzut al locurilor de parcare amenajate în municipiul Bârlad, coroborat cu cresterea numãrului autovehiculelor personale determinã aparitia parcãrilor improvizate, a parcãrii autovehiculelor în locuri nepermise si care îngreuneazã circulatia si cauzeazã blocaje ale traficului urban. Fatã de anul 2007, când erau înmatriculate în Municipiul Bârlad 41.020 autovehicule, an de an numãrul acestora a crescut cu o medie de 10%, ajungând în anul 2017 la un numãr de 85.365 de autovehicule. Practic în acest moment sistemul rutier este complet neadaptat la numãrul de vehicule care circulã în fiecare zi. Din ultimele statistici rezultã cã acesta nu a fost extins corespunzãtor, rãmânând dimensionat pentru 30 000 de vehicule. Conform Strategiei Parcãrilor întocmitã în cadrul Programului de Mobilitate Urbanã, de cãtre specialisti, rezultã cã este necesarã construirea de noi parcãri si eliminarea parcãrilor neregulamentare.

Lipsa locurilor de parcare o mare problemã!

Principalele probleme cu care se confruntã traficul auto sunt: lipsa parcãrilor si/sau parcãri insuficiente, parcãri neregulamentare, prezenta traficului greu, fluenta scãzutã în zona centralã, viteza de deplasare scãzutã din cauza stãrii strãzilor, etc. Printre principalele probleme cu care se confruntã infrastructura pietonalã sunt: trotuarele sunt înguste si degradate si nu au indicatoare pentru interzicerea parcãrilor pe trotuare.

Prin aplicarea politicii din strategia parcãrilor, parcarea pe trotuare în centrul civic va fi complet eliminatã, în prezent mai existã câteva zone unde se parcheazã partial pe trotuar, afectând circulatia pietonilor. Din experienta altor orase, odatã ce autoturismele au fost eliminate de pe trotuare, situatia economicã a comerciantilor din zonele respective s-a îmbunãtãtit semnificativ iar cetãtenii sunt mult mai încântati de municipiul lor.

“Se vor proiecta rute de control si modalitãti de sanctionare, pentru a avea un circuit complet. Numãrul de supraveghetori va fi adaptat în functie de gradul de conformare. Toti supraveghetorii vor avea acces, cu ajutorul aparatului portabil, la o platformã software care include toate informatiile despre amenzi si legitimatii de parcare. Performanta serviciului se va mãsura prin numãrul de masini parcate corect. O modalitate importantã de a reduce cererea de parcare, precum si necesitatea de a furniza un numãr suficient de locuri de parcare care sã satisfacã cererea maximã, constã în îmbunãtãtirea serviciilor de transport în comun si crearea unor conditii bune pentru mersul pe jos sau cu bicicleta. Un transport public performant va fi parte a noului pachet de politici privind introducerea gestionãrii sistemului de parcare.”, a precizat primarul Dumitru Boros.

“Nu renunt la acest proiect, îl vom reintroduce pe ordinea de zi!”

Aplicarea strategiei pentru parcãri în Bârlad nu a primit votul consilierilor PSD din Consiliul Local Municipal Bârlad, care, prin vocea consilierului Vasile Rosca, au explicat de ce nu vor sã-l voteze, dupã ce la o altã sedintã au aprobat Strategia Parcãrilor. Vasile Rosca a considerat cã cetãteanul care are masinã poate sã foloseascã spatiul public fãrã taxã, pentru cã nu sunt locuri de parcare suficiente. A uitat însã sã precizeze cã el însusi, parcheazã masina personalã pe domeniul public, adicã a îngrãdit grãdina din fata blocului unde locuieste, chiar pe Strada Siret la intersectie cu strada Vasile Pârvan si a fãcut acolo loc de parcare pe care îl foloseste doar el. Conform celor spuse de Vasile Rosca si mai apoi de consilierul PSD Andrei Huiban, fiecare cetãtean chiar dacã are sau nu masinã, poate folosi domeniul public, cum dealtfel se întâmplã, fãrã sã plãteascã absolut nimic. “Scoaterea parcãrilor la închiriere este absolut necesarã! Voi face într-o altã sedintã precizãri mai multe si sper ca sã-si schimbe opinia consilierii PSD. Parcãrile sunt construite cu bani de la buget, iar la buget contribuie si cetãteanul fãrã masinã si cel cu masinã. Cu ce este vinovat cel fãrã masinã cã îi este folosit locul public de cei cu masini, gratuit? Deci cel cu masinã trebuie sã plãteascã o sumã de bani, din care noi vom face parcãri. Nu vom mai aloca bani de la buget pentru parcãri. Dacã se vor strânge bani de la taxele ce urmeazã a fi implementate, acestea vor fi alocate numai pentru a se construi parcãri. Nu renunt la acest proiect, îl vom explica mai în amãnunt într-o altã sedintã si sperãm sã primeascã un vot pozitiv în Consiliul Local”, a spus primarul Dumitru Boros.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.