spot_img
spot_imgspot_img
15 C
Vaslui
18-mai-2024

Primarul Vasluiului analizeazã posibilitatea de a construi parcãri noi în oras

- Advertisement -

DECIZIE… În câtiva ani, problema parcãrilor în municipiul Vaslui va deveni o piatrã de moarã de gâtul autoritãtilor locale. Deja numãrul mare de masini din oras – peste 22.000 înregistrate oficial la primãrie, plus alte câteva mii de masini de la firme si cele în leasing, la doar 6.500 de locuri de parcare – au creat si creazã un mare disconfort posesorilor de autovehicule. “Stiu cã este greu, sunt multe nemultumiri si caut solutii, fie pentru parcãri subterane, fie pentru cele supraterane. Problema nu este neapãrat terenul pe care sã le facem, cât costurile imense pe care le presupun aceste parcãri. Eu analizez foarte serios, alãturi de colegii mei din primãrie, sã vedem ce putem demara pentru a decongesiona traficul”, explicã primarul Pavãl.

În luna mai, dupã dezbaterea publicã privind parcãrile si sensurile unice, pe acel proiect de fluidizare a circulatiei din municipiul Vaslui, se vor discuta în Consiliul Local toate propunerile locuitorilor orasului, se va analiza care variantã este cea mai bunã, stradã cu stradã, si se va lua o hotãrâre. Vor fi, sã spunem de pe acum, noi strãzi cu sensuri unice în oras, care vor da bãtãi de cap soferilor, la început, se vor face alte sensuri giratorii, se va analiza chiar si desfiintarea unor treceri de pietoni pe strãzile aglomerate, gen Traian, pentru a fluidiza traficul. “Stiu cã sunt întrebãri de genul “De ce nu scoateti scuarul cu verdeatã de pe Stefan cel Mare?”. Nu putem afecta spatiile verzi, doar pentru cã s-au înmultit masinile în oras, acel scuar face parte din istoria orasului si va rãmâne acolo. Cãutãm sã vedem ce costuri ar presupune crearea unor parcãri subterane sau supraterane, probabil în zona centralã, aici unde se aglomereazã foarte mult strãzile peste zi, dar si în alte cartiere. Va trebui sã gândim parcãri de 700-800 de masini, nu doar pentru 50 de masini”, spune primarul Pavãl. Pentru astfel de parcãri nu se pot accesa fonduri europene, asa cã investitiile se vor face cu fonduri de la bugetul local. A existat o idee, la un moment dat, sã se facã parcãri mari la intrarea în oras, în mai multe locatii, însã nu se stie câti soferi vor opri cu adevãrat acolo. Un plan al primarului Pavãl ar fi ca dupã dãrâmarea sediului în care functioneazã acum Crucea Rosie, casa veche din fata primãriei, în zonã sã se amenajeze o Piatã a Sfatului, cu o parcare subteranã mare, care sã rezolve problema parcãrilor pentru cei care au treabã la primãrie, prefecturã, CJ, Politie sau muzeele din zonã. O parcare de câteva sute de masini, extrem de modernã, asta si-ar dori primarul. Cel mai probabil, peste un an sau doi, se va vorbi de un astfel de proiect, pentru cã primarul Pavãl realizeazã cã situatia este din ce în ce mai grea la nivel de parcãri. O altã idee de parcare subteranã ar fi în zona Teatrului de Varã, undeva în apropierea sinagogii, o idee mai veche lansatã de cãtre unii vasluieni. O altã variantã care se discutã, în aceste zile, la primãrie ar fi introducerea sistemului de platã pentru cei care vor sã parcheze în centru sau pe strãzile importante, asa cum se întâmplã în multe orase din tara aceasta. Sã-i vedem, atunci, cât îsi vor mai permite unii soferi fãrã 7 ani de acasã sã mai lase masinile nemiscate în centrul orasului, cu lunile, asa cum se întâmplã acum.

Strada Traian va fi “curãtatã” de masinile parcate acum acolo, troleibuzele vor avea linie specialã!

Recent, un consilier local, Sorin Radu, a venit si el cu o serie de idei legate de rezolvarea problemei parcãrilor. „În comisia de urbanism din care fac parte, s-a declarat cã în jurul fostei unitãti militare vor fi create spatii de parcare pe un rând (un fel de cerc de masini în jurul UM). Acest lucru va rezolva doar în micã parte problemele cetãtenilor din cartierul 13 Decembrie si va crea spatii de parcare excedentare pe strãzile Veteran Turcanu si Florilor, precum si pe partea superioarã a strãzii Militari. Asadar, mai multã poluare în zonã, mai mult disconfort, mai mult trafic inutil si cu sigurantã nervi întinsi la maximum la modul în care se vor aloca parcãrile. Solutia cartierului 13 Decembrie este în fapt construirea unei parcãri supraetajate, cu circa 200-300 de locuri, în partea de jos a strãzii Militari sau pe strada Biruintei”, remarca consilierul local. Este adevãrat, mari probleme vor apãrea pe strada Traian, în doi-trei ani, când strada se va moderniza si pe acolo vor circula troleibuze. Primarul Pavãl sustine cã vrea sã nu mai fie masini parcate pe Traian, pentru cã banda 1 va fi rezervatã strict pentru transportul public, asa cum se întâmplã în marile orase. Unde îsi vor parca oamenii masinile, pentru cei care au treabã pe strada Traian? Iatã o mare provocare pentru primar, care cautã încã de pe acum solutii la aceastã problemã. “Tensiuni vor apãrea odatã cu transformarea benzii întâi a bulevardului în bandã dedicatã transportului în comun, ceea ce va duce la pierderea unui numãr de aproximativ 200 de locuri de parcare. Cum în zonã nu prea existã proprietãti publice unde poate fi construitã o astfel de parcare modernã (supra sau subteranã) solutia ar fi construirea unei astfel de parcãri în zona spitalului vechi”, spune consilierul Radu. Toate aceste idei, cât si propunerile vasluienilor, îl vor conduce pe primarul Vasluiului la solutia cea mai bunã, pentru cã un lucru este clar: în câtiva ani, soferii se vor încãiera pe strãzi, pentru un loc de parcare, dacã nu se iau din timp decizii corecte.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.