spot_img
spot_imgspot_img
26.2 C
Vaslui
24-mai-2024

Primarul Vasluiului aplicã legea: „Sã se înfiinteze asociatii în tot orasul, administratorii vor primi atestate de la primãrie!”

- Advertisement -

DECIZIE… Conform legii care priveste înfiintarea asociatiilor de proprietari, emisã în 2018, în municipiul Vaslui vor trebui înfiintate noi asociatii, la blocuri, în cel mai scurt timp. Acum, în resedinta de judet sunt 48 de asociatii si doar 10-15% dintre cei care locuiesc la bloc au un presedinte de asociatie si un administrator. Dar, legea s-a schimbat si trebuie aplicatã cât mai repede. La sedinta Consiliului Local de joi, 28 februarie, primarul municipiului Vaslui, Vasile Pavãl, va prezenta un proiect de hotãrâre, prin care toate cele 22.000 de apartamente din oras vor trebui sã se organizeze pe asociatii, fie si de scarã!

Vom avea, la Vaslui, sute de presedinti de asociatii, administratori (atestati în conditiile legii!), contabili, casieri si alte persoane angajate de adunarea generalã a proprietarilor. Dar, cine sunt noii administratori si în ce conditii vor fi ei „validati” de primãrie? „Administratorul este persoana fizicã, persoana fizicã autorizatã sau persoana juridicã specializatã angajatã în baza unui contract de administrare în scopul administrãrii si întretinerii condominiului prin desfãsurarea unor activitãti de administrare tehnicã si întretinere a proprietãtii comune, de contabilitate si de casierie”, scrie în proiectul de hotãrâre privind înfiintarea asociatiilor de proprietari din municipiul Vaslui. „Calitatea de administrator de condominii se dovedeste prin atestatul valabil al persoanei fizice care detine certificat de calificare profesionalã pentru functia de administrator de condominii si îndeplineste conditiile legale la momentul eliberãrii atestatului. Persoanele fizice sunt atestate de cãtre primar, la propunerea compartimentului specializat în sprijinirea, îndrumarea si controlul asociatiilor de proprietari din cadrul autoritãtii administratiei publice locale sau a comisiei desemnate prin dispozitia primarului, în baza prezentei hotãrâri a consiliului local”, se mai aratã în proiect.

Nu puteti fi administrator de asociatie, dacã ati stat la „mititica”!

„Pentru emiterea atestatului, persoanele fizice trebuie sã depunã la compartimentul specializat o cerere scrisã adresatã primarului însotitã de urmãtoarele documente: cerere pentru atestarea administratorilor de condominii; actul de identitate – în original si copie conform cu originalul; certificatul de calificare profesionalã pentru ocupatia de administrator de condominii – în original si copie conform cu originalul; certificatul de cazier judiciar care sã ateste cã nu a suferit nicio condamnare, prin hotãrâre judecãtoreascã rãmasã definitivã, pentru o infractiune de naturã economic – financiarã – în original si în termen de valabilitate; certificatul de cazier fiscal – în original si în termenul de valabilitate; chitanta care atestã plata taxei pentru eliberarea atestatului – în original”, se mai aratã în proiectul prezentat de primar la CL Vaslui, în cursul zilei de joi. Dacã persoana care solicitã atestarea ca administrator de asociatie în Vaslui are fapte înscrise în cazierul fiscal cererea va fi respinsã si nu se va propune primarului eliberarea atestatului de administrator de condominiu. „Numai dacã sunt întrunite toate conditiile legale, atât cele de formã cât si cele de fond, compartimentul specializat sau comisia desemnatã în acest sens propune primarului emiterea atestatului de administrator de condominiu. O nouã cerere poate fi depusã dupã îndeplinirea tuturor conditiilor care au dus la respingerea cererii initiale. Dacã persoana fizicã care solicitã atestatul nu îndeplineste vreuna din conditiile legale va fi înstiintatã în scris despre situatia constatatã. Atestatul se va emite de cãtre Primarul Municipiului Vaslui pe baza referatului întocmit de compartimentul specializat în sprijinirea, îndrumarea si controlul asociatiilor de proprietari din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Vaslui, iar pânã la înfiintarea acestui compartiment, pe baza referatului comisiei desemnate prin dispozitia primarului”, mai scrie în proiect.

Atestatul de administator va fi valabil timp de 4 ani

Sã mai spunem cã atestatul este valabil 4 ani de la data emiterii si se afiseazã, prin grija administratorului, la avizier, la data intrãrii în vigoare a contractului de administrare. „Comitetul executiv al asociatiei de proprietari poate solicita administratorului, oricând în timpul exercitãrii relatiilor contractuale/muncã, atunci când considerã cã este necesar, prezentarea certificatului de cazier judiciar, a certificatului de cazier fiscal ori constituirea unei garantii materiale. Neprezentarea cazierului judiciar ori a cazierului fiscal sau mentionarea în certificatul de cazier judiciar a vreunei hotãrâri judecãtoresti rãmase definitivã, pentru o infractiune de naturã economic- financiarã ori înscrierea unei fapte în cazierul fiscal, poate atrage rezilierea contractului de administrare ori încetarea contractului individual de muncã încheiat cu asociatia de proprietari ori cu persoana juridicã specializatã cu obiect de activitate administrarea condominiilor. „Mentionarea în certificatul de cazier judiciar a vreunei hotãrậri judecatoresti rãmase definitivã, pentru o infractiune de naturã economico-financiarã ori înscrierea unei fapte în cazierul fiscal, ulterior eliberarii atestatului, atrage retragerea atestatului. La cererea asociatiei de proprietari care a suferit un prejudiciu cauzat de administrator constatat printr-o hotãrâre judecatoreascã definitivã, atestatul administratorului va fi retras”, se mai mentioneazã în proiect.

Cum vor fi controlate toate asociatiile de proprietari din Vaslui

În cadrul Primãriei Vaslui, se va înfiinta si va functiona Compartimentul de sprijinire, îndrumare si control al asociatiilor de proprietari. Compartimentul va propune primarului, dupã verificarea documentelor, eliberarea sau retragerea atestatului pentru persoanele fizice care îndeplinesc/nu îndeplinesc conditiile legale în vederea dobândirii sau exercitãrii activitãtii de administrator de condominii. „Consilierii din cadrul compartimentului specializat asigurã îndrumarea si sprijinã asociatiile de proprietari pentru realizarea scopurilor si sarcinilor ce le revin în administrarea imobilelor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare si au în principal urmãtoarele atributii: asigurã legãtura cu organele asociatiilor de proprietari si cu administratorii imobilelor, sprijinã, îndrumã si controleazã activitatea acestora; acordã consultantã privind transformarea asociatiilor de locatari în asociatii de proprietari, precum si pentru constituirea asociatiilor de proprietari; actualizeazã lunar baza de date cu asociatiile de proprietari pe baza datelor de contact transmise de cãtre asociatia de proprietari unde au avut loc astfel de modificãri; efectueazã controale si verificãri la sesizare ori din oficiu, conform ordinii de prioritãti sau la cererea membrilor asociatiilor de proprietari, dispun mãsuri si stabilesc recomandãri în vederea remedierii deficientelor constatate; urmãresc aplicarea mãsurilor dispuse si încadrarea în termenele stabilite; constatã faptele care constituie contraventii si aplicã sanctiunile contraventionale, urmãresc termenele si asigurã punerea în executare a amenzilor; acordã consiliere conducerilor asociatiilor de proprietari în ceea ce priveste interpretarea actelor normative din domeniu; primesc si verificã cererile si documentele în vederea preschimbãrii si emiterii atestatelor”, se aratã în proiectul de hotãrâre. Controlul asupra activitãtii financiar-contabile dintr-o asociatie, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membri ai asociatiei de proprietari, se poate efectua numai dacã acestia au depus contestatie cu privire la calculul cotei de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, la presedintele asociatiei, în termen de 10 zile de la afisarea listei de platã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.