spot_img
spot_imgspot_img
13.2 C
Vaslui
18-mai-2024

Vasluienii, alãturi de pilotul erou în ultimul zbor!

- Advertisement -

Patrax, „te plânge tara”!

GEST FRUMOS…Primarul Vasile Pavãl va delega o persoanã care sã reprezinte Vasluiul la funeraliile pilotului si va pune la dispozitia rudelor si prietenilor un autocar: „un gest mic pentru un erou mare”.

LACRIMI… Gestul pilotului vasluian Forin Rotaru, care si-a sacrificat viata pentru a evita o tragedie nationalã, a sensibilizat o tarã întreagã. Autoritãtile locale vasluiene s-au mobilizat si ele venind în sprijinul rudelor si prietenilor care vor sã meargã la Fetesti pentru a fi alãturi de pilotul vasluian Florin Rotaru, pe ultimul drum. „Am luat decizia sã trimitem si noi un delegat pentru a reprezenta Vasluiul la înmormântarea eroului nostru. Am dispus ca un autocar sã plece din Vaslui la Fetesti, cu rudele, apropiatii si prietenii pilotului care doresc sã meargã la înmormântare. În functie de rãspunsul primit de la familie putem suplimenta numãrul mijloacelor de transport. Încercãm sã facem un gest mic în memoria unui erou mare”, a declarat primarul Vasile Pavãl. Un preot din Covasna pe nume Vasile Antonie Tamas îi dedicã o poezie pilotului erou – „Îngerul de fier” – ce ilustreazã trãirile românilor în aceste zile si mai ales, atitudinea guvernantilor fatã de aceastã tragedie: „Te plânge tara, lacrimi de copil / Te plânge brazda cea de mult vândutã / Pe care i-ai cãzut umil / Si din bolta cu iertare absolutã / Te plânge Dumnezeu si face lege / Ca sã plãteascã înzecit vândutii / Care te calcã în suflet peste moarte / Si care mâine îti vor uita pruncutii / Te plânge Transilvania românã, / Precum i-a plâns pe toti eroii uitati / Ce si-au lãsat cenusa nevãzutã / La poalele iubitilor Carpati / Te asteaptã în cer eroii din rãzboaie (…)”.

Ofiterul de aviatie Florin Rotaru va fi înmormântat cu onoruri militare, joi, în Fetesti. Autoritãtile locale vasluiene vor pune la dispozitia rudelor si a prietenilor autocare pentru toti cei care vor sã meargã la Fetesti pentru a-l putea conduce pe ultimul drum pe cel ce si-a sacrificat viata pentru peste 4000 oameni. Anuntul a fost fãcut de cumnata sa, Diana Savin, printr-un mesaj pe o retea de socializare: „autoritãtile locale asteaptã din partea noastrã o comunicare estimativã a numãrului de persoane care vor veni pentru ca, ulterior sã stabilim ora la care vor pleca autocarele. Persoana de contact: Daniel Gherasim!”. Trupul neînsufletit al pilotului a fost ridicat ieri de la morga spitalului din Cãlãrasi si depus la capela Catedralei Ortodoxe din Fetesti. Acolo, sicriul ofiterului a fost asteptat de foarte multi oameni care i-au adus un ultim omagiu. Locotenent-comandorul Florin Rotaru a fost avansat post-mortem cu gradul de cãpitan-comandor printr-un ordin al Ministrului Apãrãrii Nationale. De asemenea, tot ieri au avut loc ceremonii în memoria sa în toate unitãtile militare din tarã si din teatrele de operatii.

Anchetatori: „pilotul nu a comunicat cu turnul de control înainte”

Investigatorii care se ocupã de acest caz au oferit presei primele informatii: „pilotul nu a comunicat cu turnul înainte de a se prãbusi. E important pentru opinia publicã sã înteleagã cã nimic nu e cert deocamdatã, stim anumite lucruri, cã n-a comunicat, cã era prea jos, dar restul vom cerceta”. Zborul pe care îl efectua Florin Rotaru, sâmbãtã, fãcea parte dintr-un show aviatic, pilotii fãceau o demonstratie pentru public, dar si un antrenament. În scenariul lor, unul dintre camarazi e în pericol iminent de prãbusire si se catapulteazã în ultimul moment. În mod inexplicabil încã, povestea a devenit realitate. Doar cã Florin Rotaru n-a mai apucat sã se salveze. Înainte de prãbusire, pilotul în vârstã de 36 de ani a evitat o tragedie cu pretul vietii lui. A fost gãsit în scaunul sãu, carbonizat. „Din ceea ce am vãzut, pot sã vã spun cã a încercat sã evite publicul si, pur si simplu, s-a dus în partea cealaltã, ca sã nu se ducã peste public”, a declarat un martor. La evolutie asistau peste 4000 de oameni, toti, posibile victime ale unei tragedii, dacã pilotul nu fãcea acea manevrã salvatoare. Pilotul îndeplinea functia de pilot-sef în cadrul Escadrilei 861 Aviatie Luptã a Bazei 86 Aerianã Fetesti. Era pilot clasa I, avea la activ peste 400 de ore de zbor, din care aproximativ 250 pe MiG-21. Era absolvent al Colegiului Militar „Stefan cel Mare” din Câmpulung Moldovenesc si al Academiei Fortelor Aeriene „Henri Coandã” din anul 2005. În ultimul sãu interviu, pilotul povestea cum se vede cerul de la mansa unui avion: „Deasupra norilor, soare si frumos. Un plafon ca o plapumã albã… dar, nu avem timp acum de partea artisticã. Nu a fost un zbor pentru a admira peisajul”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.