spot_imgspot_img
14.4 C
Vaslui
09-mai-2024

Benzinărie locală “Versus” granzii din piața combustibililor: Merită să susținem un benzinar local?

- Advertisement -

ALEGERE… La doar 37 de ani, Vasile Moraru este antreprenorul vasluian care a avut curaj să se ia la trântă cu granzii afacerilor cu combustibili. A reușit acum câțiva ani să deschidă prima stație de carburanți la Fălciu, după care, la scurt timp, cumpără franciză Rompetrol și deschide o nouă stație de carburanți la Vaslui. Aici reușește să deslușească tainele comerțului cu benzină și motorină, dar prețul “școlarizării” a fost mare. Pierdea lunar 18.000 de lei, cât era valoarea francizei. După aproximativ un an, cedează afacerea și își deschide propria stație de carburanți, numită Versus, la ieșirea din municipiul Vaslui, către Bârlad. Nu este o afacere bănoasă, mai ales când în coastă au jucătorii de calibru, dar Vasile Moraru crede că, cu stația sa de carburanți, poate prinde o nișă din piață, și anume cea a antreprenorilor locali care au ca domenii de activitate transporturile sau construcțiile. “Aici putem discuta cu clienții noștri sau cu viitorii despre termene de plată sau carduri de carburant care să vină în sprijinul lor. Mai precis, ne putem înțelege pentru termene de plată de 30 de zile sau chiar mai mari. Una e să plătești la pompă și alta e ca cineva să te păsuiască 30 de zile», spune Vasile Moraru.

Căsătorit și tatăl al unui copil, vasluianul Vasile Moraru, la doar 37 de ani, are curajul să se ia de gât cu granzii combustibililor din România. Chiar dacă spune că nu este o afacere care să-ți aducă un profit mare, ci doar una în care banii vin puțini dar constant, Vasile crede în nișa găsită, dar mai ales crede în parteneriatul cu antreprenorii locali. Ei devin clienții benzinăriei Versus, el le oferă termen de plată și carburanți buni. Lili, cum îi mai spun prietenii, deschide prima stație la Fălciu, în comuna natală, unde tatăl său este primar. A venit și în Vaslui și, după eșecul cu franciza, își deschide propria benzinărie sub brandul Versus. « După ce am decis să renunț la franciză, am luat-o pe cont propriu. Nu a fost ușor, mai ales că am preluat o stație cu probleme. Am reușit să le rezolvăm în cea mai mare parte, dar mai este puțin de lucru. Vrem să devenim parteneri de nădejde ai antreprenorilor vasluienilor, dar și ai persoanelor fizice care vor să-și facă carduri la noi. Avantajul unei benzinării locale este legat mai ales de faptul că interacționezi direct cu clienții, cărora poți să le oferi unele avantaje, cum ar fi termenul de plată. La stațiile mari, au trasate anumite termene de plată ce se pot întinde pe maxim două săptămâni. Vorbim aici de așa numitele carduri de flotă, de fidelitate sau bonuri valorice pentru instituții. Noi suntem flexibili. În plus, încercăm să oferim produse de calitate chiar dacă povestea calității carburanților din benzinării este mai mult o legendă. E ca pizza. Toată este la fel numai că diferă puțin gustul de la o locație la alta, dar ingredientele sunt aceleași”, spune tânărul antreprenor.

Pic cu pic se adună, dar totul depinde de antreprenorii locali care vor să susțină pe unul de-ai lor

Lili Moraru își continuă povestea și succesul său îl vede atunci când antreprenorii din Vaslui se unesc și se hotărăsc să devină uniți. “Acest gen de antreprenoriat este unul scump. Rulajele sunt mari și ai nevoie de foarte multe avize și aprobări pentru a funcționa. Este, într-adevăr, ca un robinet din care țârâie zilnic bani, dar sumele nu sunt deloc mari. Dacă nu ești lacom și te mulțumești cu puțin, e bine. Uneori apar și neprevăzutele: Crevedia sau războiul din Ucraina. Și atunci de trezești cu toate instituțiile că-ți vin în control. O amendă, cel puțin, trebuie să plătești, chiar dacă ești în regulă, pentru că așa-i în România. La ora actuală, nu știu dacă aș mai investi într-o afacere de acest gen. Și asta pentru că vorbești de o investiție de mulți bani și cu un profit mic. Dar sper ca oamenii de afaceri vasluieni, mai ales cei care au flotă, să înțeleagă că noi suntem o soluție. Sprijinindu-ne pe noi, pot căpăta unele facilități pe care granzii nu se obosesc să le acorde”, mai spune Lili Moraru.

Și benzinarii mici pot concura într-o piață împărțită de granzi

UNIȚI… Cât despre modul în care benzinăriile mici pot face față granzilor din piață, Lili Moraru vine cu o soluție despre care spune că, pe cât de bună este, se dovedește pe atât de greu de realizat. “Pentru cei ca mine, mici, singura soluție este asocierea. La nivel național, suntem 200 de antreprenori în acest domeniu care au, împreună, 800 de stații de carburanți. Asocierea este un lucru foarte greu de realizat pentru că vorbim aici de a pune la aceeași masă 200 de caractere și fiecare are câte ceva de spus. Cu toate că aceasta este singura noastră șansă de a rezista pe o asemenea piață. O asociere ne-ar putea permite să ne prezentăm la licitații pentru că o asociere de genul, sub un singur brand, aceasta ar acoperi întreaga țară. Cei mari au pus mâna pe un sistem de distribuție națională, au cumpărat totul de la stat, au schimbat pompele și au rebranduit. Noi venim din urmă. Dar uniți putem închiria un terminal în portul Constanța și să avem benzină și motorină la prima mâna. Aici și Guvernul ne-ar putea ajuta, fiindcă Oil Terminal aparține statului român», mai spune Vasile Moraru.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.